Tag Resultaten

06-04-2018 16:44:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 344046 | Tags:

[Column] Paola Cassone: Dystopie
30-03-2020 | 16:46:00
Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu
[Column] Paola Cassone: Pieken en dalen
02-03-2020 | 11:19:05
Ondanks alle voorbereiding wordt een campagne na livegang binnen een week door consumenten afgeslacht. De negatieve publiciteit is dusdanig hoog dat uw pr-bureau overuren draait om de schade te beperken. Hoe kan dat?
[Column] Paola Cassone: Het juiste spoor
31-01-2020 | 11:29:54
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Exponentieel groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik persoonlijk hamer al sinds drie jaar op dit thema. De meest verlichte marketinggoeroes al veel langer
[Column] Paola Cassone: sociale netwerken, Hongkong en Greta
28-11-2019 | 15:27:00
Wat zullen we ons over tien jaar van 2019 nog herinneren? Ik heb voor mezelf drie woorden bedacht die 2019 verbeelden: sociale netwerken, Hongkong en Greta
[Column] Paola Cassone: De stereotype 50-plusser
31-10-2019 | 10:25:11
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Ik heb er in de loop van de jaren vele voorbij zien komen. Maar er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
[Column] Paola Cassone: Generaties
03-06-2019 | 10:09:00
Zijn de verschillen tussen de millennials en generatie Z nu echt zo groot? En welke gevolgen heeft dit voor je marketingstrategie? Paola Cassone verdiept zich in de generaties.
[Column] Paola Cassone: Versplintering in food tribes
06-05-2019 | 13:08:00
Je zou kunnen zeggen dat verschillende eetculturen altijd hebben bestaan in onze maatschappij. De reden dat deze culturen nu worden benoemd, is dat opiniegroepen een krachtig middel in sociale netwerken hebben om met elkaar in contact te komen, ideeën uit te wisselen en gesprekken te voeren over hun visie
[Column] Paola Cassone: Wat we van de Kerstman willen
20-12-2018 | 11:20:00
Het kan geen toeval zijn. Op 3 november waren de kerstlichten op de singel al aan, het Kerstnummer van Allerhande was op 23 november al uit en Gamma heeft in dezelfde periode een campagne over Kerstbomen uitgezonden. Dit zijn baanbrekende veranderingen in de Nederlandse cultuur
[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen
26-11-2018 | 11:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit
[Column] Paola Cassone: Op z'n Japans
01-10-2018 | 09:44:00
De Japanse film Tampopo uit 1985 is recentelijk gerestaureerd en draait nu in vele arthouse bioscopen in Nederland. Ik kan de visie van deze film aan alle collega’s en marketeers aanbevelen. Het is een film over de geneugten van voedsel
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp we trust
03-07-2018 | 13:32:00
Toen ik nog een jonge mediastrateeg was, geloofden wij in Ehrenberg en McDonald. Toen kwam John Philip Jones en nu hebben we Byron Sharp. Al deze marketinggoeroes beloven ons een en hetzelfde: dat onze merken altijd welvarend zullen zijn als wij hun theorieën volgen
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
05-06-2018 | 15:34:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie