Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

Audify komt met maandrapportages NMO Luisteronderzoek

24-08-2023 | 19:31:38
Branchevereniging Audify komt voortaan met een maandelijks audiomaandrapport. Met dit rapport wil Audify alle bereikcijfers vanuit het NMO Luisteronderzoek bundelen

Liedewij Hentenaar Juryvoorzitter Cross Media Awards 2023

10-07-2023 | 15:33:00
Liedewij Hentenaar, directeur Audify, is de nieuwe juryvoorzitter van de Cross Media Awards. Zij neemt de voorzittershamer over van John Olivieira, die de maximaal mogelijke twee termijnen vol maakte

[Marketing Report TV] Liedewij Hentenaar over Audify

04-07-2023 | 09:01:00
Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, is te gast bij Marketing Report TV

Grand Prix Radio mogelijk uit NMO Luisteronderzoek

15-06-2023 | 23:08:00
Grand Prix Radio wordt mogelijk uitj het NMO Luisteronderzoek gehaald. Dit naar aanleiding van de ogenschijnlijk hoge cijfers die waarschijnlijk verklaard kunnen worden door het meetellen van de audio van de tv-uitzendingen bij Viaplay en F1 TV Pro

DVJ Insights: 2,2 keer minder GRP nodig bij radioreclame met NMO Luisteronderzoek

15-06-2023 | 17:37:00
Uit een onder 3600 respondenten uitgevoerd representatief onderzoek onder Nederlanders die ouder zijn dan 18 jaar, concludeert DVJ Insights in opdracht van branchevereniging Audify dat er verhoudingsgewijs 2,2 keer minder GRP’s nodig zijn om dezelfde herkenningsscore te realiseren bij radioreclame

Douwe Egberts: Audioreclame biedt volop mogelijkheden voor merkbouw

18-04-2023 | 10:22:33
Onderzoek bewijst toegevoegde waarde audioreclame voor FMCG-merken

[Onderzoek] Audify, Douwe Egberts en Havas Media: inzet audio zorgt voor positieve impact

30-03-2023 | 10:55:00
Uit een effectenonderzoek van het koffiemerk Douwe Egberts is gebleken dat radio als onderdeel van deze crossmediacampagne zorgt voor een significante stijging van de reclameherinnering en voor een positieve en onderscheidende merkassociaties

[Onderzoek]: NMO Mediatrends 2022: meer cordcutters, meer apps meer streaming audio

22-03-2023 | 15:54:00
Het aantal mensen dat geen provider meer heeft voor een televisie-abonnement is in 2022 weer iets toegenomen. De zogeheten cord-cuttersgroep is 9,2 procent; dat is 1,7 procent meer

Audify: 225,8 miljoen euro aan bestedingen in 2022, opnieuw record

13-03-2023 | 23:28:00
De netto audioreclamebestedingen in 2022 van de deelnemende Audify-radiobedrijven bedragen 225,8 miljoen euro en steeg daarmee met 16 miljoen oftewel 7,8 procent

NMO herziet luistercijfers week 2-6 na fout

01-03-2023 | 14:46:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de luistercijfers voor week 2 tot en met 6 gecorrigeerd. In de rapportages van het NMO Luisteronderzoek dat op 1 februari werden gelanceerd ontbraken panelleden die voor een tweede keer een elektronisch dagboekje invulden in de doelgroep 13- tot 17-jarigen

Ster, OMS en Qmusic, BNR, ORN en ePower Sales wijzigen radiotarieven voortaan maandelijks

21-02-2023 | 18:12:00
Ster, OMS, Qmusic, BNR Nieuwsradio, ORN (voor de regionale omroepen) en ePower Sales (voor de regionale commerciele zenders en Kink) wijzigen per 1 april 2023 maandelijks hun (bruto)tarieven. Dit hebben deze partijen gezamenlijk afgesproken als leden van brancheorganisatie Audify

[Onderzoek] FD Mediagroep en BNR Nieuwsradio maken merkeffecten radio, livestream en podcast inzichtelijk

07-02-2023 | 00:01:00
FD Mediagroep heeft met BNR Nieuwsradio een luisterbreed effectonderzoek uitgevoerd, waarin podcast als advertentiemedium is meegenomen

NMO-luisteronderzoek gelanceerd

01-02-2023 | 14:00:00
NMO (Nationaal Media Onderzoek) heeft de eerste rapportages vrijgegeven van het NMO-luisteronderzoek. Het gaat om de rapportages van de eerste 3 weken. Radiostations, mediabureaus en anderen die betalen voor toegang tot de NMO-data kunnen voortaan elke week op woensdagen vanaf 14 uur de data van de week ervoor inzien en gebruiken

DPG Media, Talpa Network, Ster, NPO en RadioCorp reageren op NMO-luisteronderzoek

01-02-2023 | 14:00:00
Marketing Report heeft landelijke radiostations en de sales-partijen in radioland om hun reacties gevraagd op het NMO-onderzoek. Hier een weergave van de reacties van onder meer de directeuren van DPG Media (Qmusic), NPO, Talpa Network en RadioCorp

Eerste NMO-luistercijfers 13 jaar en ouder en 20-49 marktaandelen

01-02-2023 | 14:00:00
Marketing Report publiceert de eerste luistercijfers die door NMO (Nationaal Media Onderzoek) zijn gemeten tijdens week 1 tot en met 4 voor de doelgroep 13+ van 06:00 tot 00:00 uur. Ook de 20-49 marktaandelen zijn bekend over de eerste 4 weken van 2023

[Column] David de Jong over NMO-luisteronderzoek: het begin is er mét gelijk discussies

01-02-2023 | 13:59:00
Het luisteronderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is er. De eerste rapportage is er. En dat ging niet zonder slag of stoot. Alle belanghebbenden, dus radiostations (Audify), mediabureaus (PMA), adverteerders (bvA) en NPO ziin daarbij betrokken en in feite de opdrachtgevers vanuit de Stichting Nationaal Luisteronderzoek.

[Interview] Patricia Sonius-Kruiniger (NMO): luisteronderzoek wordt vergelijkbaar met tv-data

08-11-2022 | 14:32:00
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) start 1 januari 2023 met het luisteronderzoek. We spreken hierover met Patricia Sonius-Kruiniger, Directeur Onderzoek bij NMO

NMO start per januari 2023 met luisteronderzoek

08-11-2022 | 09:43:00
In januari 2023 start het Nationaal Media Onderzoek (NMO) met het luisteronderzoek. Daarmee stopt per 1 januari 2023 het huidige NLO van PMA, BvA, Audify en NPO dat GFK uitvoert

Beste derde kwartaal ooit voor audioreclame bij radiostations: 43,7 miljoen euro

18-10-2022 | 15:27:00
In het derde kwartaal van 2022 bedroeg de audio-omzet bij radiostations die bij Audify zijn aagesloten 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het derde kwartaal 2021. Daarmee lijkt de grote stijging zoals in het eerste half jaar nog werd gerapporteerd voorbij te zijn, maar het is toch het beste derde kwartaal ooit

De Radio50 2023 | De Genomineerden

16-10-2022 | 23:00:00
De Radio50 2023 komt eraan! De lijst met de 50 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse radiowereld wordt bekendgemaakt tijdens het M100 Event, woensdag 7 december 2022 in de Kromhouthal Amsterdam

[Interview] Liedewij Hentenaar over Audify en de Audio Academy

06-10-2022 | 09:43:00
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify. We spreken haar over de ambities van Audify en de start van de Audio Academy

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.