nieuws
Tag Resultaten
bvA lanceert gids met checklist voor verantwoorde duurzaamheidsreclame
bvA heeft de Gids voor Duurzaamheidsclaims met bijbehorende Checklist uitgebracht. Met deze gids wil bvA marketeers en hun bureaus ondersteunen bij het maken van verantwoorde reclame op het gebied van duurzaamheid
Aangescherpte regels voor verantwoorde duurzaamheidsclaims
De Code voor Duurzaamheidsreclame, onderdeel van de Nederlandse Reclame Code, is in werking getreden
Kabinet werkt aan reclameverbod ongezond voedsel voor minderjarigen
Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel om beperkingen te stellen aan de marketing van ongezonde voedingsmiddelen gericht op kinderen en jongeren onder de 18 jaar
[Column] David de Jong: Geld, geld en nog eens geld….ruzie over geld!?
Het was tamelijk rustig in de mediawereld. Nu de inflatie na tientallen jaren behoorlijk de hoogte ingaat, begint het onrustig te worden. De Ster kondigde aan zijn tarieven gemiddeld met 24 procent te verhogen. VIA veroorzaakte met een advies om de bureautarieven flink te verhogen een boze reactie van de bvA
bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers
Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voorgedragen als bvA-bestuursleden
bvA heeft aangekondigd Nathalie Nijhuis-Lam, Charlotte Zelders en Richard van Schaik voor te stellen als te benoemen bestuursleden. Tijdens de algemene ledenvergadering van 18 mei 2022 zullen de leden hierover stemmen
bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers
Een praktische gids die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy. Dat is de insteek van de deze week gelanceerde Privacy & AdTech gids voor marketeers van bvA en VIA
bvA tekent SER Charter Diversiteit
bvA heeft de Charter Diversiteit van de Sociaal Economische Raad (SER) ondertekend. Daarmee onderstreept de branchevereniging van adverteerders haar inzet voor meer diversiteit en inclusie in marketing. De Charter is ondertekend door alle bvA-bestuursleden
D&I Monitor: nog altijd sprake van discriminatie en ongelijkheid in Nederlandse marketingindustrie
Met name vrouwen en werknemers met een niet-Nederlandse achtergrond ervaren gedurende hun carrière hindernissen: zoals minder kansen op promotie en gelijke behandeling
World Federation of Advertisers maakt resultaten D&I Monitor bekend
De resultaten van de D&I Monitor, het onderzoek van World Federation of Advertisers (WFA) naar de stand van zaken op het gebied van diversiteit en inclusie binnen de marketing- en communicatiebranche, zijn bekend
Lucas Boon contentmarketingmanager bij bvA
Lucas Boon is gestart als contentmarketingmanager van bvA, netwerk van merkleiders. Hij gaat zorgen voor nog meer zichtbaarheid van de bvA-activiteiten onder leden, toekomstige leden en relevante stakeholders
bvA vergroot ledental naar 124 leden
bvA dat oorspronkelijk staat voor de Bond van Adverteerders en anno 2021 de ondertitel netwerk van merkleiders gebruikt, telt inmiddels 124 leden. De afgelopen maanden sloten DHL, Hasbro, HelloFresh, Karwei, NCOI, NOC*NSF en Primera zich aan bij bvA
bvA-symposium: Merken mogen niet meer wegduiken voor ingewikkelde dilemma’s
De maatschappelijke en financiële impact van het coronavirus, alle discussies over racisme, diversiteit hebben de druk op merken om hun maatschappelijk verantwoordelijkheid te nemen verder vergroot.
[Marketing Report Radio] Henriette van Swinderen over het netwerk van merkleiders, de reclamemarkt en meer
Henriette van Swinderen is directeur bij de BVA bond van adverteerders, netwerk van merkleiders. Bij Marketing Report Radio kwam ze praten over de branche
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
bvA gaat gesprek aan met Facebook
bvA gaat in gesprek met Facebook om te begrijpen welke maatregelen zij nemen om transparantie en handhaving te realiseren en wat bvA en andere belanghebbenden in de industrie hieraan kunnen bijdragen
He wat leuk! Een bericht van....de bvA
bVA, de vereniging van uitsluitend adverteerders, heeft een open brief gestuurd onder de titel bvA agendeert actief Diversity & Inclusion extra aandacht voor tegengaan racisme, naar aanleiding van de discussies en protesten tegen racisme
BvA en FNLI komen met update Gids Content Creators en Food Adverteerders
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
BvA lanceert whitepaper Starten met Influencer Marketing
In de whitepaper staat informatie over de basisbegrippen, de laatste ontwikkelingen en een checklist met punten die helpen bij het opzetten, uitvoeren en evalueren van een campagne in samenwerking met influencers
Brancheorganisaties boos over plannen reclamevrije publieke omroep
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten
Louise Meijer (VodafoneZiggo) en Machiel Bolhuis (Eneco) treden toe tot bestuur bvA
Op de Algemene Ledenvergadering van bvA van 15 mei jongsleden stemden de leden in met de benoeming van twee nieuwe bestuursleden. Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo en Machiel Bolhuis, Advisor Regulatory Affairs Eneco, treden toe tot het bestuur van BVA.