Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

Podcastmerk Listn gaat tiplijsten maken op Spotify, Apple en Google

06-09-2022 | 14:36:08
Podcastmerk Listn gaat tiplijsten maken voor grote internationale podcastplatformen. De tips worden gecureerd door de redacties van Listn, het FD en BNR Nieuwsradio. Dat maakt het eindeloos zoeken naar een nieuwe podcast om te luisteren overbodig

[DPG Grow] Privacy Sandbox ook op Android: dit zijn de gevolgen

03-03-2022 | 11:09:00
Als je wilt weten hoe Google in de toekomst digitale advertenties wil uitleveren en meten, dan moet je in hun Privacy Sandbox zijn. Tot voor kort lag de focus voor initiatieven in de Privacy Sandbox op Chrome, Googles eigen internetbrower

[DPG Grow] 5 zaken die je moet weten over de cookieloze toekomst

23-02-2022 | 10:38:00
Tja, die cookie… die komt niet meer terug. Maar waarom gaat de cookie ook alweer weg? En wat krijgen we ervoor terug? Lees snel verder en ontdek hoe het ook alweer zit met de veelbesproken cookieless world

[DPG Grow] Topics API - zou het hiermee dan lukken voor Google?

09-02-2022 | 09:53:00
Ook bij Google bedenken ze volop alternatieven voor het leven na de third party cookie. In hun eigen browser, Chrome, verdwijnt die namelijk in 2023. Al hun alternatieven groeperen ze al een tijdje in de Privacy Sandbox en nu zit er een nieuw ideetje in die zandbak: Topics API!

[Column] Bart Kampschreur (Vertigo6): Draagt de keizer geen kleren?

05-01-2022 | 11:24:00
In de hype rondom de Facebook Metaverse binnen onze branche, voel ik mij alsof ik in het sprookje van de de nieuwe kleren van de keizer ben beland. Verschillende experts overtroeven elkaar met superlatieven over Mark Zuckerbergs visie op de toekomst van het internet

[Marketing Report - 19 oktober 2021] Maarit van Zalk | Ard Bossema | Nienke van de Streek | Brenda Smith

19-10-2021 | 14:02:00
Luister dinsdag 19 oktober om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn razendsnelle sidekick Bas Vlugt. Vaste studiogast om het nieuws te duiden is René Zeedijk

Privacy Sandbox: Met twee jaar uitgesteld

25-06-2021 | 15:03:00
Google heeft in een blogpost aangekondigd dat het twee jaar langer zal duren om third-party cookies uit te faseren dan dat het bedrijf aanvankelijk dacht. De Privacy Sandbox is nu voorzien voor medio 2023. DPG media licht toe wat dit inhoudt en welke gevolgen er kunnen optreden

[Marketing Report Radio] Rutger Tuit van Google over merken online bouwen en experimenteren met marketing

21-06-2021 | 10:06:00
Rutger Tuit is Head of Brands and Marketing Partners bij Google Nederland. Hij beschrijft deze periode als een superleuke tijd vol veranderingen in het vak

[Marketing Report - 15 juni 2021] Rutger Tuit | Martijn van Lieshout | Marloes Derks | Henri Lessing

15-06-2021 | 12:37:00
Luister dinsdag 15 juni om 18:30 uur naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt

[Column] Paul Alberts (BrandBase): Adverteren na Wild Wednesday

09-01-2021 | 19:00:00
Sinds deze Wild Wednesday gaat er waarschijnlijk het een en ander op de schop bij adverteerders. Gemiddeld staat dit jaar zo’n 56 procent van het budget (2,6 miljard euro in totaal) gereserveerd voor digital, en daarvan is dan zo’n 80 procent programmatic (2 miljard euro)

Intertoys zet Google Assistant in voor Sinterklaas

16-11-2020 | 14:56:55
Merkle Nederland en Intertoys ontwikkelden een voice-applicatie voor de Google Assistant. Hiermee kunnen kinderen aan de slag om iets moois te maken voor de Sint: knutselwerken, tekeningen en rijmpjes

IAB Nederland en VEA willen samengaan

01-10-2020 | 10:24:55
IAB Nederland en de VEA willen per 1 januari 2021 samen verdergaan als gezamenlijke organisatie. Hiervoor zullen beide verenigingen in oktober 2020 akkoord vragen aan hun leden

Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing

24-09-2020 | 14:31:43
Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.

Google expands audio ad options to respond to growing demand

21-08-2020 | 14:21:59
Google has announced the expansion of its Ad Manager tool for programmatic audio placements, with addition of new features and audio forecasting capabilities.

Google collaborates with WWF on sustainable fashion industry

11-06-2020 | 13:10:03
Google has entered into a partnership with WWF Sweden to help create an environmental data platform that will enable more responsible sourcing decisions in the fashion industry.

Google Cloud announces strategic partnership with Splunk Inc

14-05-2020 | 13:02:00
Google Cloud and software solutions company Splunk Inc have entered into an agreement as the two companies look at assisting organizations and customers unlock the value of their data.

Dept aangesteld tot reseller van Google Cloud en Google Marketing Platform

03-04-2020 | 15:50:00
Digital agency Dept is reseller geworden van Google Cloud en het Google Marketing Platform (GMP). Daarmee kan Dept volgens eigen zeggen haar klanten in de EMEA-regio beter bedienen

[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast

19-06-2019 | 22:09:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie

[Onderzoek] Alleen eerste pagina Google relevant bij voice search

18-06-2019 | 10:34:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten van de eerste pagina met Google zoekresultaten

[Podcast] René Zeedijk over Radio 10, Radio Veronica, Google, Apple, Huawei, Roorda, de Europese verkiezingen, Albert Heijn en flexible pricing

22-05-2019 | 22:08:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie

[Column] Remco Klöters: Zoekwoorden? Niet alles mag!

27-03-2019 | 09:49:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit onlinemarketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee

[Onderzoek] Google en BCG: volwassen digitale marketing brengt meer omzet en bedrijfsresultaat

27-02-2019 | 14:08:00
Bedrijven die digitale transformatie omarmen en hun marketingactiviteiten op een volwassen manier gestalte geven kunnen profiteren van snelle en forse verbeteringen van de prestaties van hun campagnes. Dit blijkt uit onderzoek door de Boston Consulting Group, kortweg BCG in opdracht van Google

[Column] Erwin Fisser: Viral met een stijve op Utrecht Centraal

28-11-2018 | 09:00:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet

[Column] Paola Cassone: Even loskoppelen

26-11-2018 | 11:27:00
Na de laatste update van mijn iPhone heb ik een nieuwe widget geïnstalleerd die mij keurig vertelt hoeveel tijd ik op de iPhone spendeer en welke activiteiten ik onderneem. Ik weet nu dus precies hoeveel tijd ik op de verschillende apps zit

[Onderzoek] Trends in jaarverslagen van beursgenoteerde ondernemingen

31-10-2018 | 13:04:00
De jaarlijkse meting en analyse naar hoe beursgenoteerde ondernemingen in Nederland hun strategie communiceren, laat wederom zien dat bedrijven in gemiddeld 200 pagina's veel vertellen, maar niet zoveel zeggen

KLM lanceert voicediensten op Google Home

25-10-2018 | 12:32:00
KLM biedt vier Nederlandstalige spraakgestuurde diensten aan. Via de Google Home, de slimme speaker en spraakassistent van Google, die sinds 24 oktober in Nederland te koop is, helpt KLM haar klanten bij het thuis plannen en voorbereiden van hun reis

Google tourt door Nederland met digitale trainingen

25-10-2018 | 11:41:00
Internet kan helpen bij het vinden van een baan, het vergroten van de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt en het laten groeien van een bedrijf. Maar om optimaal deze kansen van het internet te kunnen benutten zijn digitale vaardigheden cruciaal

Google vraagt fabrikanten 40 dollar per telefoon voor apps

22-10-2018 | 10:24:00
Telefoonfabrikanten moeten tot 40 dollar per Android-smartphone betalen voor het gebruik van Google-apps in Europa. Dat blijkt uit een prijslijst waarop The Verge de hand heeft weten te leggen

[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks

16-10-2018 | 10:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug

Brunings aangesteld als Head of Global Partnerships bij IMA

11-09-2018 | 15:38:00
Cedric Brunings is aangesteld als Head of Global Partnerships van IMA. Brunings richt zich op het ontwikkelen van internationale zakelijke partnerschappen

Abonneer je op onze nieuwsbrief