Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Interview] Ard Bossema (Grolsch): Media-exploitanten maken mij in 2022 blij met creativiteit en impact

26-01-2022 | 22:08:00
In aanloop naar de bekendmaking van DeMarketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerde marketeers. Vandaag spreken wij met Ard Bossema, Director Marketing & Strategy bij Koninklijke Grolsch

Grolsch doet kartonnen draagtrays in de ban

10-12-2021 | 09:01:00
Bierbrouwer Grolsch neemt afscheid van de kartonnen festivaldraagtray en schakelt volledig over op herbruikbare draagtrays van gerecycled plastic

[Marketing Report Radio] Ard Bossema over Grolsch als speler in de biermarkt

21-10-2021 | 12:19:00
Ard Bossema is Director Marketing & Strategy bij Royal Grolsch. Het is zijn taak inzichten te vergaren om consumenten ertoe te verleiden een van de merken van Grolsch te proberen en te proeven. Hij vertelt over de stand van zaken in de biermarkt

Grolsch komt met speciaalbier Liefde

21-10-2021 | 11:56:00
Grolsch heeft een speciaalbier op de markt gebracht onder de naam Liefde Eerder werden Geloof en Hoop gelanceerd, later dit jaar volgt Geluk. Met de vierdelige serie speciaalbieren wil Grolsch Nederlanders een hart onder de riem steken in een periode waarin het coronavirus nog steeds aanwezig is

Grolsch verpakt sixpacks in karton

16-09-2021 | 10:18:00
Koninklijke Grolsch introduceert de kartonnen TopClip als verpakking voor de sixpacks blikjes bier. De nieuwe verpakking is 100 procent plasticvrij

[Cross Media Case] Mart Wouters over Grolsch: Movies Explained

08-07-2021 | 11:58:09
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt de case rondom Grolsch: Movies Explained in. We spreken met Mart Wouters van Wavemaker

Grolsch met campagne voor EK Voetbal: Grolsch Beugelkoelkast

21-05-2021 | 15:19:37
Grolsch komt met de Grolsch Beugelkoelkast met een campagne rondom het EK Voetbal. Middels een actiecode kunnen consumenten vanaf maandag 24 mei 2021 een Beugelkoelkast winnen, een klein koelkastje die men vlak naast een bank kan plaatsen om een wedstrijd lang makkelijk bier uit te halen

Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  

20-04-2021 | 11:20:12
Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen

Fitzroy ontwikkelt 0.0-campagne voor Grolsch

13-04-2021 | 09:17:45
Voor Grolsch bedacht Fitzroy een campagne voor de Grolsch 0.0-bieren in het kader van het Proef Karakter-thema

[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?

26-01-2021 | 09:00:00
In de rubriek [Forum] vragen wij bepalende spelers in media en marketingcommunicatie naar hun mening naar aanleiding van actuele vragen. Ditmaal de vraag: hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2021?

Grolsch komt met donker alcoholvrij speciaalbier: Herfstbier 0.0%

14-09-2020 | 12:40:00
Als eerste grote bierbrouwer in Nederland introduceert Grolsch een donker alcoholvrij bier

Koninklijke Grolsch kiest voor Het PR Bureau

03-06-2020 | 16:54:00
Koninklijke Grolsch heeft Het PR Bureau uitgekozen als partner voor pr en communicatie. De keuze volgt na een kennismakingsfase eind 2019 waarin HPB de succesvolle pr-lancering van het Oud & Nieuw-bier Grolsch Finale heeft ontwikkeld

Grolsch gaat voor zero waste

16-04-2020 | 09:25:00
Bierbrouwer Grolsch hergebruikt 99,8 procent van haar brouwerij afval. Met verschillende projecten rondom verpakkingen, draagtrays en drinkbekers heeft Grolsch in 2019 stappen gezet op weg naar een zero waste brouwerij

Grolsch komt met initiatieven om de horeca te steunen

14-04-2020 | 10:20:57
Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch de afnemers gedurende de coronacrisis. Dat doet de brouwer onder meer met de verkoop van een speciaal Oranje Blik waarmee consumenten middels een social media-activatie waardebonnen kunnen winnen die straks weer bij de horeca te besteden zijn

Grolsch breidt uit met twee bieren

10-03-2020 | 09:58:50
Grolsch introduceert twee bieren. Grolsch Radler Minder Zoet bevat geen toegevoegde suikers en Frisbittere IPA heeft naast de bittere IPA-smaak, sterke aroma’s van citrus en tropisch fruit

Brouwerij Grolsch draait op windenergie

16-01-2020 | 10:30:48
Sinds 1 januari krijgt de brouwerij van Grolsch en dochteronderneming De Klok Dranken elektriciteit van Europese windmolens. Het bedrijf wil in 2015 volledig CO2-neutraal werken

Hanna Verboom veilt Geniet & Geef bier 2019 voor KiKa

03-09-2019 | 12:01:19
Op 5 september 2019 veilt Hanna Verboom de eerste doos met 12 flessen Geniet & Geef-bier van Grolsch voor KiKa. Deze veiling volgt aansluitend op de landelijke lancering van dit jaarlijkse initiatief, dat dit jaar plaatsvindt in Café de Jaren te Amsterdam

Kornuit ondersteunt plastic opruimactie

21-08-2019 | 10:59:00
Het pilsmerk Kornuit gaat proactief Trashpackers ondersteunen. Dit initiatief van Tijmen Sissing uit Hengelo roept backpackers op om tijdens hun reis afval op te ruimen en het eigen gebruik van plastic afval te verminderen

Grolsch verlengt sponsorschap bij De Graafschap

27-06-2019 | 12:52:52
De Graafschap en Koninklijke Grolsch verlengen hun langdurige samenwerking met 2 jaar tot een nieuwe periode van 6 jaar. Grolsch blijft daarmee tot medio 2025 als sponsor verbonden aan de Achterhoekse club

Grolsch en Military Boekelo-Enschede verlengen contract

20-06-2019 | 15:22:00
Koninklijke Grolsch en het paardensportevenement Military Boekelo-Enschede hebben hun samenwerking met een meerjarige overeenkomst verlengd. Grolsch is hiermee de komende jaren de exclusieve bier- en drankenleverancier van de Military Boekelo-Enschede

Grolsch komt met herbruikbare draagtrays op festivals

28-05-2019 | 12:04:00
Bierbrouwer Grolsch introduceert voor haar biermerken Grolsch en Kornuit herbruikbare draagtrays voor op festivals. De trays zijn gemaakt van gerecycled plastic en gaan de huidige kartonnen trays vervangen

Abonneer je op onze nieuwsbrief.