Tag Resultaten
Stefan Klomp: Zo helpt belevingsonderzoek bij merkloyaliteit
In marketing hoor je het vaak: ‘de klant is koning’. Maar laten we eerlijk zijn, het wordt steeds lastiger om aan die verwachtingen te voldoen.
Joris van Leenders: Employer branding begint binnen
Kandidaten hebben de banen voor het uitkiezen en kiezen daarbij steeds vaker voor de organisatie die bij hén past
Stefan Klomp: Verkoop geen features maar relevantie
Je kent het wel: je ziet een aanbieding en denkt meteen ‘Dit is precies wat ik nodig heb’. Maar er zijn ook producten die stilletjes voorbijgaan
Podcastgebruik groeit sterk bij jonge luisteraars
Het gebruik van podcasts blijft stijgen in Nederland. Dat blijkt uit de twaalfde editie van de Markteffect Podcast Monitor
Podcastluisteraars blijven in aantal toenemen
Meer dan de helft van de Nederlanders van achttien jaar en ouder luistert naar podcasts. Dat blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor.
Markteffect verkozen tot Data & Insights Bureau van 2025
De prijs werd toegekend vanwege de combinatie van groei en maatschappelijke betrokkenheid, aldus de jury. Het bureau uit Eindhoven won de prijs al in 2020.
Markteffect: AI en klimaat spelen kleine rol bij studiekeuze
Steeds meer maatschappelijke onderwerpen spelen een rol in het leven van middelbare scholieren.
The Relevance Group neemt Beautiful Lives over
Deze Europese groep richt zich op de mogelijkheden van data en telt in de Benelux al Markteffect, Techonomy en TDA Group als aangesloten bureaus.
Markteffect: Helft Nederlanders zet minder geld opzij
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat een ruime meerderheid van de consumenten merkt dat hun financiële situatie onder druk staat.
The Relevance Group breidt netwerk uit met TDA Group
Met deze uitbreiding bestaat het collectief nu uit acht gespecialiseerde bureaus op het gebied van marketing technology, data science, insights en AI.
[Vacatures] Markteffect zoekt een Controller
Markteffect is per direct op zoek naar een Controller - Eindhoven
Floor Hoogers: Markteffect in de race voor data-award
Floor Hoogers: "Wij zijn Your Data en Insights-partner. De onderzoekswereld verandert snel en wij bewegen daarin mee."
Markteffect in top drie Data & Insights Bureaus van Nederland
Onderzoeksbureau Markteffect is genomineerd voor de titel Data & Insights Bureau van het jaar.
Sparen of uitgeven in 2025? Zo denken Nederlanders erover
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Markteffect blijkt dat 35 procent van de Nederlanders liever geniet van geld uitgeven in het moment dan (te) veel opzij te zetten voor de toekomst.
Markeffect en KNVB brengen spreiding voetbalfans in kaart
KNVB Expertise heeft samen met Markeffect een kaart ontwikkeld waarop te zien is waar seizoenkaarthouders van Nederlandse BVO’s wonen.
Onderzoek toont hoe consument AI ervaart in klantcontact
Vorige week gingen de deuren van de Rijtuigenloods in Amersfoort open voor het grootste Data & Insights Event van de Benelux: MIE 2025.
Data & Insights-event toont impact van AI op klantstrategie
Vorige week gingen de deuren van de Rijtuigenloods in Amersfoort open voor het grootste Data & Insights Event van de Benelux: MIE 2025.
[Vacatures] Markteffect zoekt een Research Expert - Eindhoven
Markteffect is per direct op zoek naar een Research Expert - Eindhoven
[Vacatures] Markteffect zoekt een Research Expert - Amsterdam
Markteffect is per direct op zoek naar een Research Expert - Amsterdam
Markteffect: 63% van jonge werkenden overweegt zzp-schap
Dit percentage ligt met 63 procent aanzienlijk hoger onder werkenden jonger dan 35 jaar. Onder 55-plussers is dit slechts 27 procent.
Markteffect ziet AI absoluut als vriend
Markteffect is een strategisch marktonderzoeksbureau. We spreken Boj Nefkens, Managing Director van Markteffect
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis