Tag Resultaten
Hoe marktonderzoek in citymarketing het verschil maakt
De manier waarop we onze steden beleven, verandert razendsnel. Nieuwe woonvormen, slimme mobiliteitsoplossingen en een groeiende focus op duurzaamheid zorgen ervoor dat steden zich steeds opnieuw moeten uitvinden.
Ralf van Lieshout: Hoe publieksonderzoek GLOW helpt blijven stralen
Elk jaar verandert Eindhoven in november in één groot lichtkunstwerk tijdens GLOW.
Markteffect wint voor de twaalfde keer FD Gazellen Award
De prijs onderstreept de voortdurende ontwikkeling van Markteffect als toonaangevende speler in de onderzoeks- en insightsbranche.
Onderzoek Markteffect: Bereidheid tot kleiner en verder wonen
Marktonderzoeksbureau Markteffect onderzocht hoe ver mensen willen gaan als zij binnen een jaar dringend een woning moeten vinden.
[Vacatures] Markteffect zoekt een Senior Client Consultant
Markteffect is per direct op zoek naar een Senior Client Consultant - Eindhoven
[Vacatures] Markteffect zoekt een Medior Client Consultant
Markteffect is per direct op zoek naar een Medior Client Consultant - Eindhoven
Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.
[Vacatures] Markteffect zoekt een Kwalitatief Research Expert
Markteffect is per direct op zoek naar een Kwalitatief Research Expert - Amsterdam
Markteffect: Waarom een marketingplan onmisbaar is voor 2026
Een sterk marketingplan helpt om structuur aan te brengen en gericht te werken aan doelen voor 2026.
Onderzoek: kansen én zorgen rond AI in de klas
Kunstmatige intelligentie (AI) krijgt steeds meer invloed op het dagelijks leven en ook in het onderwijs groeit de rol ervan.
Markteffect: Denk niet voor je klant, luister naar hem
Eén mindere ervaring kan het verschil maken tussen een trouwe fan en iemand die langzaam afdrijft naar de concurrent.
Stefan Klomp: Zo helpt belevingsonderzoek bij merkloyaliteit
In marketing hoor je het vaak: ‘de klant is koning’. Maar laten we eerlijk zijn, het wordt steeds lastiger om aan die verwachtingen te voldoen.
Joris van Leenders: Employer branding begint binnen
Kandidaten hebben de banen voor het uitkiezen en kiezen daarbij steeds vaker voor de organisatie die bij hén past
Stefan Klomp: Verkoop geen features maar relevantie
Je kent het wel: je ziet een aanbieding en denkt meteen ‘Dit is precies wat ik nodig heb’. Maar er zijn ook producten die stilletjes voorbijgaan
Podcastgebruik groeit sterk bij jonge luisteraars
Het gebruik van podcasts blijft stijgen in Nederland. Dat blijkt uit de twaalfde editie van de Markteffect Podcast Monitor
Podcastluisteraars blijven in aantal toenemen
Meer dan de helft van de Nederlanders van achttien jaar en ouder luistert naar podcasts. Dat blijkt uit de Markteffect Podcast Monitor.
Markteffect verkozen tot Data & Insights Bureau van 2025
De prijs werd toegekend vanwege de combinatie van groei en maatschappelijke betrokkenheid, aldus de jury. Het bureau uit Eindhoven won de prijs al in 2020.
Markteffect: AI en klimaat spelen kleine rol bij studiekeuze
Steeds meer maatschappelijke onderwerpen spelen een rol in het leven van middelbare scholieren.
The Relevance Group neemt Beautiful Lives over
Deze Europese groep richt zich op de mogelijkheden van data en telt in de Benelux al Markteffect, Techonomy en TDA Group als aangesloten bureaus.
Markteffect: Helft Nederlanders zet minder geld opzij
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat een ruime meerderheid van de consumenten merkt dat hun financiële situatie onder druk staat.
The Relevance Group breidt netwerk uit met TDA Group
Met deze uitbreiding bestaat het collectief nu uit acht gespecialiseerde bureaus op het gebied van marketing technology, data science, insights en AI.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis