Tag Resultaten
Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.
21 november World Television Day
Op vrijdag 21 november vieren tv-bedrijven wereldwijd World Television Day 2025, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties dat de blijvende impact van televisie benadrukt als bron van informatie, inspiratie en verbinding
Tv behoudt sterke positie tussen streaming en social video
Tv scoort in het onderzoek hoger dan streamingdiensten en social video op betrouwbaarheid, redactionele kwaliteit en maatschappelijke relevantie.
Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien
Screenforce: Context bepaalt aandacht voor reclames in december
De analyse laat zien dat reclameblokken rond luchtige of humorvolle programma’s meer kijkers vasthouden dan blokken bij serieuze of zware titels
Screenforce: Supermarkten riskeren stormachtig kerstseizoen
Consumenten zoeken in december naar voordeel en beleving, maar willen niet meer betalen.
Screenforce: Vooruitkijken via platforms groeit bij Nederlandse kijkers
Vooruitkijken via online platforms wint aan populariteit. Dat blijkt uit de resultaten van het Trends In Digitale Media-onderzoek 2025.
Screenforce: storytelling is sleutel tot merk- en businessgroei
De kernboodschap van het webinar: creativiteit is geen luxe, maar essentieel voor groei.
Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.
[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd
VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder
Uit het onderzoek blijkt dat alle bedrijven dezelfde top 3 doelstellingen nastreven: merkbekendheid, omzet en winst.
Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online
Michel van der Voort is algemeen directeur van brancheorganisatie Screenforce. We spreken met hem over de halfjaarcijfers, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer.
NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten
Van de streamingdiensten met exclusieve content zal alleen van NPO Start al het aanbod worden gemeten bij het NMO Kijkonderzoek fase 2 dat naar verwachting in de loop van oktober zal starten. Dit stelt brancheorganisatie Screenforce
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
De tv-reclamemarkt komt in de eerste helft van 2025 uit op 390 miljoen euro. Dit is een daling van 8,1 procent vergeleken met de eerste helft van 2024. Dit heeft brancheorganisatie Screenforce bekend gemaakt
Televisieseizoen vol vertrouwde titels en klassiekers
Waar vorig jaar nog sprake was van veel wisselingen en experimenten, is er dit seizoen vooral sprake van stabiliteit.
Orlando Wood: showmanship bij reclame belangrijker voor winst en groei op de lange termijn
Orlando Wood is Chief Innovation Officer bij System1 Group waar hij sinds 2005 werkt, auteur van het book Lemon and Look Out en creator van de cursus a.p.e. (advertising principles explained). We spreken hem over ontwikkelingen in de reclamemarkt, televisie. AI en meer
Screenforce: Veel sport op tv, ook zonder traditionele Sportzomer
Screenforce onderzocht hoe sport dit jaar werd bekeken en welke doelgroepen daarbij in beeld kwamen.
Metadata sleutel tot effectieve reclame op Connected TV
Dankzij metadata kunnen adverteerders binnen een lineaire uitzending verschillende advertenties tonen aan verschillende huishoudens
Reclameonderzoek zomer 2025: wat werkt wel en niet?
In de zomer deelt Screenforce inzichten uit eerder gepubliceerde onderzoeken rond actuele thema’s in de reclamewereld.
Sir John Hegarty: er is een kloof tussen datagedrevenheid en creativiteit
Sir John Hegarty richtte samen met anderen in 1982 Bartle Bogle Hegarty op en was daarvoor betrokken bij de oprichting van het Londense kantoor van TBWA en Saatchi en Saatchi en is een bekende naam in de internationale creatieve industrie. We spreken hem over tv, merken en het werken in datagestuurd landschap
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.
Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy
Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
[Vacatures] Channel Factory zoekt een Client Solutions Manager
Channel Factory is per direct op zoek naar Client Solutions Manager - Amsterdam
Dit artikel is gepubliceerd door: Caspar Scherphuis