nieuws
Tag Resultaten
[Screenforce] De impact van crossmedia op merkherinnering
Veel merken kiezen voor een crossmediastrategie over verschillende mediakanalen om zo de boodschap van de campagne over te brengen aan het publiek.
[Screenforce] Gratis webinar over Connected & Addressable TV
Connected TV; een buzzwoord of een trend waar we serieus rekening mee moeten houden? Tijdens het webinar Connected & Addressable TV krijg je antwoord op deze én andere vragen rondom dit onderwerp.
[DutchMedia Podcast] Mediahuis (radio) | ITV Studios (The Voice) | Michel van der Voort (Screenforce)
David de Jong en Taco Jelgersma maken de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
[Screenforce] De kracht van nieuws en actualiteiten als tv-content
Nieuws en actualiteitenprogramma’s vormen een belangrijk en essentieel onderdeel van mediacontent. Zij dragen in grote mate bij aan de kracht en de populariteit van het medium tv
[Onderzoek]: NMO Mediatrends 2022: meer cordcutters, meer apps meer streaming audio
Het aantal mensen dat geen provider meer heeft voor een televisie-abonnement is in 2022 weer iets toegenomen. De zogeheten cord-cuttersgroep is 9,2 procent; dat is 1,7 procent meer
Kijkonderzoek NMO start 28 augustus 2023
Op 28 augustus 2023 start het kijkonderzoek van NMO (Nationaal Media Onderzoek). Dit kondigden Ton Schoonderbeek, algemeen directeur van NMO en Patricia Kruiniger-Sonius, directeur onderzoek aan tijdens de jaarpresentatie van brancheorganisatie Screenforce
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald
[Screenforce] Brand building stimuleert korte termijn verkoop
Er is bewijs afkomstig van onderzoeksbureau System1 dat brand building reclames zowel lange als ook korte termijn verkoopeffecten realiseren
Screenforce presenteert masterclass TV Masters | 23 maart - 11 mei 2023
Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters. TV Masters is een complete interactieve training over het medium televisie waarin je alle ins en outs van zowel lineaire tv als online video leert
Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022
Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Naast de presentatie van de jaarcijfers uit het rapport, zal econoom en journalist Mathijs Bouman je meenemen in de economische verwachtingen voor aankomend jaar en praten Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek van het NMO je bij over de nieuwe opzet van het Nationaal Media Onderzoek
Screenforce komt met derde editie van gratis masterclass TV Masters
De derde editie van TV Masters start op 23 maart 2023. Screenforce organiseert dit voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant. TV Masters is een interactieve training over het medium televisie
Negen van de tien Nederlanders kijken live tv-programma's
Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90 procent) Nederlanders live tv kijken. Dit percentage is nog steeds hoog ondanks dat alle andere kijkvormen in 2022 meer worden gebruikt
[Screenforce] De 5 belangrijkste marketingtrends voor 2023
Warc heeft voor de twaalfde keer de Marketer’s Toolkit gepubliceerd. Screenforce heeft de vijf trends voor je samengevat.
NMO-Kijkonderzoek per 1 september 2023 van start
Het NMO-Kijkonderzoek zal per 1 september 2023 van start gaan. Daarbij wordt het panel van het Kijkonderzoek dat Kantar zal uitvoeren, vergroot naar circa 4000 personen in 1850 huishoudens
Klaas Dijkhoff interim voorzitter Screenforce
Klaas Dijkhoff is sinds de zomer interim voorzitter van brancheorganisatie Screenforce. Hij heeft daarmee Frank Volmer (directeur/bestuurder van de Ster) opgevolgd die overigens statutair wel voorzitter blijft
Gratis Screenforce-webinar Evidence Based Media Strategie
Van bureaus en adverteerders krijgen komt geregeld de vraag wat de beste mediastrategie is om hun merk te laten groeien. Hier is veel over geschreven door bekende auteurs als Byron Sharp, Mark Ritson en Eric Ries. Maar hoe moeten deze learnings doorvertaald worden naar een tv-campagnestrategie
The Future of TV Advertising Global: korting en kaarten winnen
Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global - georganiseerd door het Engelse Mediatel - terug naar Londen. Hier worden nieuwe denkwijzen, processen en technologieën gepresenteerd die duidelijk maken in welke richting tv-reclame zich ontwikkelt
Screenforce na oproep minister: tv-exploitanten hebben behoorlijke duit in het zakje gedaan bij kansspelreclame
Screenforce stelt dat tv-exploitanten al een behoorlijke duit in het zakje hebben gedaan bij het inperken van online kansspelreclame. Dit stelt directeur Michel van der Voort in antwoord op vragen op Marketing Report over de morele oproep van minister Franc Weerwind
[Interview] Michel van der Voort (Screenforce) over de halfjaarcijfers 2022
Screenforce heeft de halfjaarcijfers 2022 voor de tv-sector gepresenteerd. We spreken hierover met Michel van der Voort, directeur van Screenforce
[Screenforce] Bruto televisiebestedingen groeien naar 602 miljoen in 2021
Nog nooit waren de televisiebestedingen in de e-commerce branche zo groot als in 2021. De coronacrisis is de aanjager gebleken voor e-commerce. Dit blijkt uit een door onderzoeksbureau Nielsen in opdracht van Screenforce gemaakt overzicht van de investeringen van de e-commerce branche op televisie
[Screenforce] Marketer’s Toolkit over marketing in 2020
Voor de negende keer brengt WARC de Marketer’s Toolkit uit. Het instituut voor marketing intelligence zet op een rijtje welke factoren het marketingbeleid van 2020 bepalen