Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Cross Media Adverteerder 2022] Alexandra Knoef over De Vegetarische Slager

24-05-2022 | 18:33:00
Alexandra Knoef is Country Business Lead bij De Vegetarische Slager. Het bedrijf is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2022, voorgedragen door Mindshare

Born05 ontwikkelt campagne Robijn Stip en Streep

16-05-2022 | 09:11:23
In opdracht van Unilever ontwikkelde Born05 de campagne die Robijn Stip en Streep in Nederland introduceert. Het gaat om een wasmiddel en wasverzachter speciaal voor gekleurde kleding met witte elementen

Rechtbank verbiedt Ariel-reclame van Proctor & Gamble Nederland

12-01-2022 | 11:38:00
De Rotterdamse rechtbank heeft Proctor & Gamble Nederland verboden om de reclame van Ariel nog te mogen uitzenden. De zaak was in kort geding aangespannen door Unilever dat zich met zijn merk Robijn benadeeld voelde

[Cross Media Case 2021] Fleur Osté over Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes

31-05-2021 | 11:58:38
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Mindshare.Greenhouse dingt met Zwitsal x Concertgebouworkest – Slaapliedjes mee in de categorie Case. We spreken Fleur Osté, Key Accountmanager bij Unilever

Chuck Studios ontwikkelt culinaire identiteit voor Unox

28-04-2021 | 14:44:00
Chuck Studios heeft recentelijk een culinaire identiteit ontwikkeld voor Unox. Het merk heeft onlangs zijn positionering aangescherpt en had behoefte aan heldere en praktische richtlijnen over het in beeld brengen van zijn producten

Unilever and Google partner to champion sustainable commodity sourcing

24-09-2020 | 14:31:43
Google Cloud and Unilever have announced that they will advance sustainable business practices together using technology to expand the use of data for eco-friendly decision making.

Unilever investeert 1 miljard euro in Clean Future-programma

03-09-2020 | 10:31:28
Unilever wil tegen 2030 stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen in haar schoonmaakproducten en investeert daarom 1 miljard euro in het Clean Future-programma

Havana Harbor preferred supplier voor digitale campagnes Unilever

27-07-2020 | 10:17:52
Per 1 juli heeft Unilever Nederland het Rotterdamse bureau Havana Harbor toegevoegd aan de preferred supplierlist. Na een deelname aan een door Unilever uitgeschreven request for proposal traject sloot de multinational een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst af

Unilever behaalt stijgende winst bij licht dalende omzet in eerste half jaar 2020

23-07-2020 | 14:14:30
Unilever heeft bekend gemaakt in het eerste half jaar een licht stijgende netto en operationele winst te hebben behaald met een dalende omzet in het eerste half jaar van 2020 veregleken met dezelfde periode in 2019

Unilever mijdt Facebook tot er extern toezicht is

21-07-2020 | 11:29:42
Merken van Unilever adverteren pas weer op Facebook, Instagram en Twitter als er extern toezicht wordt ingesteld door het sociaal netwerk. Dat verklaar cmo Conny Braams in een interview met het FD

Alibaba Cloud partners with Unilever in digital marketing initiative

08-07-2020 | 13:36:41
Alibaba cloud has collaborated with global consumer goods company Unilever in a deal that will see the multinational leverage on Alibaba’s tech prowess to drive the next-generation digital marketing campaigns.

Talpa Network Creative ontwikkelt campagne voor nieuw Unilever merk B-Better

05-07-2020 | 17:11:00
Al jaren is er discussie over verpakt water. Het is de meest duurzame optie in Nederland om water uit de kraan te drinken. Voor alle momenten dat er geen kraan in de buurt is maar je wel je dorst wil lessen, is er nu B-Better

Unilever suspends US Facebook, Instagram and Twitter ads over hate speech

29-06-2020 | 13:07:00
Unilever has announced that it was suspending brand advertising in social media platforms Facebook, Instagram and Twitter in the US as part of the ‘Stop Hate for Profit’ campaign.

Unilever commits €1 billion to fight climate change, protect environment

17-06-2020 | 11:05:57
Unilever has announced that it is set to achieve Net Zero emissions from all its products by 2039 as a raft of commitments it says are geared towards fighting climate change and protecting the environment.

Hoofdkantoor Unilever eind dit jaar naar Londen

11-06-2020 | 15:05:00
Unilever zal voor het einde van 2020 naar verwachting haar hoofdkantoor verplaatsen naar Londen en voortaan één bedrijf worden. Thans is Unilever juridisch gezien actief met twee entiteiten in Londen en Rotterdam

[Forum] Merken & De Wereld in 2020

04-06-2020 | 14:56:00
In De Wereld in 2020 is van alles aan de hand, zeker als je in de Verenigde Staten woont. Maar daar buiten net zo goed. Merken als Ben & Jerry's en Nike spreken zich uit en nemen nadrukkelijk standpunt

Unilever marks 10 years of Sustainable Living Plan

07-05-2020 | 13:08:35
Unilever has celebrated 10 years of a commitment it made to over eight billion people to address social inequality and climate crises.

Unilever: stabiel eerste kwartaal

23-04-2020 | 13:31:00
Unilever heeft in het eerte eerste kwartaal 12,44 miljard euro omzet gedraaid. Dat is met 0,2 procent stijging vergeleken met 2019 een stabiel te noemen omzet. Ten opzichte van het vierde kwartaal 2019 is er sprake van een daling van 0,1 procent

Unilever announces completion of Horlicks acquisition from GSK

02-04-2020 | 12:37:59
Unilever has announced that Hindustan Unilever Limited (HUL) has completed the merger of GlaxoSmithKline Consumer Healthcare Limited (GSKCH) with HUL.

Unilever: wereldwijd geen marketing en reclame meer voor kinderen

13-02-2020 | 17:44:00
Unilever stopt wereldwijd voor het einde van 2020 met reclame en marketing voor kinderen tot 12 jaar en op sociale media tot 13 jaar. Influencers, bekendheden en sociale media zullen daartoe voor deze doelgroep in de ban worden gedaan

[Commercial Review] Daan Koops: Unox, Young Capital en Albert Heijn

03-02-2020 | 11:26:00
Je hoort het je oude moedertje al zeggen: "Wat zitten ze toch de hele tijd naar zo'n stom scherm te grijnzen, hebben ze niks beters te doen!?" Unox vangt dit gevoel perfect in hun commercials voor Puur Soep

Schaatsploeg Team Jumbo-Visma en Unox gaan sponsorovereenkomst aan

27-01-2020 | 10:38:36
Samen zullen zij een nieuw marathonschaatsteam opzetten. Het team gaat onder de vlag van Team Jumbo-Visma het ijs op, met Unox als primaire partner en zal deelnemen aan alle marathonwedstrijden op natuur- en kunstijs

Annemarieke de Haan algemeen directeur Unilever Benelux

15-01-2020 | 12:54:00
Op 1 maart 2020 start Annemarieke de Haan als algemeen directeur van Unilever Benelux. Zij volgt Conny Braams op die op 1 januari 2020 is gestart in haar nieuwe rol als Unilevers Chief Digital & Marketing Officer

Conny Braams Chief Digital & Marketing Officer at Unilever

04-12-2019 | 11:52:28
Unilever today announced some changes to the Unilever Leadership Executive. Amanda Sourry, President, Unilever North America, has decided to retire from the company after more than 30 years of service to pursue new opportunities

Alfred aan de slag met Wereldgerechten van Knorr

03-09-2019 | 09:51:00
Alfred ontwikkelde een campagne voor Knorr Wereldgerechten, die draait om hoe lekker groenten kunnen zijn met de juiste bereiding. Verder ging het bureau aan de slag om de nieuwe Knorr-merkuitstraling en -verpakking te introduceren

[Onderzoek] KPN sterkste merk in Nederland; Shell heeft grootste merkwaarde

02-08-2019 | 13:40:00
KPN is het sterkste merk in Nederland. Shell is in de Top 50 het merk met de grootste merkwaarde. Wereldwijd is Shell het 26 grootste merk op aarde

Unilever koopt huidverzorgingsmerk Tatcha

12-06-2019 | 11:33:00
Unilever today announced it has signed an agreement to acquire leading prestige skincare brand, Tatcha. Founded in 2009 by Victoria Tsai in San Francisco with an innovation centre in Japan known as the Tatcha Institute, Tatcha is a modern skincare brand rooted in classical Kyoto rituals

Campagne van De Vegetarische Slager over verwarrende productnamen

16-05-2019 | 11:51:57
De Vegetarische Slager voert een nieuwe campagne, namelijk de Alternatieve Verkiezingen. In een online stemlokaal stemmen internetters op de meest verwarrende productnamen. Aanleiding is de discussie over of de productnamen van het bedrijf verwarrend zouden zijn

MullenLowe Alfred brengt Sun-experts terug op de buis

07-05-2019 | 11:14:00
Ooit waren ze niet weg te denken uit het Nederlandse reclamelandschap; de nerdy experts van Sun. Na jaren van afwezigheid keren ze nu weer terug in een campagne voor Sun’s eco-label: Sun Powered by Nature

Blauw Gras wint pitch Iglo

11-04-2019 | 12:28:00
Social bureau Blauw Gras gaat per april aan de slag voor Iglo. Het Amsterdamse bureau won een pitch en verzorgt een strategische content aanpak voor Iglo met een focus op Facebook en Instagram

Abonneer je op onze nieuwsbrief