Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Onderzoek] Nationale Nieuwsapp Monitor 2022: NU.nl en NOS meest gebruikt

14-09-2022 | 19:29:00
De apps van de NOS en Nu.nl zijn de meestgebruikte en hoogst gewaardeerde nieuwsapps; jongeren gebruiken veel apps en ook regionale nieuwsapps worden vaak (buiten de Randstad) net zo goed gebruikt als landelijke nieuwsapps

[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door

18-06-2021 | 14:04:00
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar

Nationaal Media Onderzoek publiceert eisenpakket Media Monitoring

19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)

[Marketing Report Radio] René Zeedijk over onderzoeken: Digital Ad Spend, online audiomarkt en bereikscijfers

22-04-2021 | 10:41:00
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. In de uitzending van 20 april vertelt hij over onder meer het Digital Ad Spend-onderzoek

Media Info Groep: CDA en D66 aan kop in media-aandacht

17-03-2021 | 11:19:00
Uit een analyse van Media Info Groep naar de media-aandacht in de landelijke dagbladen met betrekking tot de Tweede Kamer verkiezingen, blijkt het CDA van Wopke Hoekstra de grote winnaar. Partijen die niet in de Tweede Kamer zitten, komen er een stuk minder goed van af

Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber Monday

04-12-2020 | 18:17:00
Erotische producten, fitnessapparaten en rookmelders populair tijdens het weekend van Black Friday en Cyber MondayRookmelders, erotische producten en fitnessapparaten waren dit jaar de meest opvallende stijgers tijdens het Black Friday- en Cyber Monday weekend in vergelijking met 2019

Offspring Media en Markteffect starten exclusieve marktonderzoek samenwerking

18-08-2020 | 00:12:00
Online uitgeverij Offspring Media en marktonderzoeksbureau Markteffect slaan de handen ineen. De samenwerking wordt uitgebreid via een marktonderzoekspropositie in de markt voor gezinnen met jonge kinderen en zwangere vrouwen

5,7 procent extra supermarktomzet in 2019 als gevolg van coronacrisis

01-05-2020 | 16:24:00
Onderzoeksbureau Nielsen schat in dat de Nederlandse supermarktomzet dit kalenderjaar zal groeien met 5,7 procent. Voor de uitbraak van de coronacrisis was de verwachting dat de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7 procent zou groeien

[Onderzoek] Merkonderzoek: Tony’s Chocolonely meest purpose driven merk van Nederland

20-11-2019 | 13:59:54
Met zeven merken en een groei van 53 procent in totale merkwaarde naar 6,39 miljard Amerikaanse dollar is retail niet alleen de snelst groeiende branche in de BrandZ Top 30, maar ook het best vertegenwoordigd in de ranglijst

[Onderzoek] NOBO start met bereikscijfers per uur

25-10-2019 | 13:32:00
Per half november 2019 wordt het Nederlandse Online Bereiksonderzoek uitgebreid met nieuwe opties. De consumptie van web en app wordt al enkele jaren door NOBO gerapporteerd tot op het niveau van dagbereik

Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar

27-09-2019 | 12:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans

[Onderzoek] Instagram en Pinterest favoriet platform voor wooninspiratie

25-09-2019 | 12:32:21
Instagram en Pinterest komen naar voren als de populairste online platformen om wooninspritatie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dit blijkt uit het Adfactor Home Deco Trendrapport

[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken

16-09-2019 | 09:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken

Tikkie blijft groeien

12-04-2019 | 11:31:00
Meer dan vijf miljoen Nederlanders hebben de betaaldienst Tikkie gebruikt. Per dag worden bijna 200.000 Tikkies betaald, op piekmomenten zijn er 350 Tikkies per minuut

B2B Leadgeneratie scoort een zesje

10-04-2019 | 14:11:00
Commercieel directeuren zijn in de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2019 van Prospex erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties

Mercedes-Benz kiest Clipit voor media-monitoring en intelligence

19-02-2019 | 10:48:00
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht

Rijksoverheid Dienst Publiek en Communicatie kiest DVJ Insights

13-02-2019 | 11:07:00
De Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken van de Rijksoverheid heeft DVJ Insights gekozen voor het meten van de effecten van voorlichting. Het gaat om een meerjarige afspraak voor alle campagne-effectmetingen van de overheidscampagnes

[Onderzoek] Aanbevelingen van influencers beïnvloeden gedrag doelgroep

21-11-2018 | 11:40:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's

[BVA] Adverteerders gaan meer investeren in relatie met influencers

10-09-2018 | 10:06:00
Het merendeel van de adverteerders (70%) die met influencers werken gaan in 2019 meer budget in de samenwerking investeren. Ook onderhouden zij in samenwerking met hun bureaus vaak zelf een actieve relatie met de influencers

[Onderzoek] Clear Channel: buitenreclame buiten de stad valt meer op

06-06-2018 | 09:26:00
Daarnaast wordt in niet-stedelijk gebied vaker minstens één keer terug gekeken naar een outdoor uiting. In stedelijk gebied weten outdoor uitingen de aandacht iets langer vast te houden

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.