Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Column] Joyce Lopulalan: Marketing Trends 2023: een blik in de glazen bol

27-12-2022 | 16:51:00
Ik ben meer van het vooruit kijken. Wat staat ons te wachten? Wat willen we bereiken? Welke koers gaan we varen? En hoe geven we volgend jaar weer iets terug aan de maatschappij? Ook niet onbelangrijk. Ik kan het mis hebben, maar het gevoel bekruipt mij dat de trendwatchers dit jaar veel stiller zijn dan voorgaande jaren. Laat de glazen bol van 2023 dan zo weinig zien

[Column] David de Jong: Lukt het nu wel met innovatievisie mediasector?

05-10-2022 | 14:25:17
Het internet is stuk, Europa is aan zet. Met die boodschap kwam Arno Otto tijdens het Cross Media Café tijdens de Dutch Media Week bij de presentatie van de innovatievisie. Een samenwerkingsagenda van een aantal mediapartijen uit 2019 leidde tot niets. Zou het nu wel lukken?

[Dutch Media Week 2022] Mediasector presenteert gezamenlijke innovatievisie

04-10-2022 | 19:29:00
RTL Nederland, DPG Media, Talpa Network, Talpa Entertainment Productions, Mediahuis, Banijay Benelux, ITV Studios, IDTV, Fremantle Nederland, EMG Netherlands, NEP The Netherlands en de NPO hebben tijdens de Dutch Media Week een gezamenlijke visie geformuleerd op het vlak van vernieuwing en precompetitieve samenwerking

Europees Parlement stemt in met grote inperkingen macht Big Tech

14-12-2021 | 22:47:00
Het Europees Parlement heeft in meerderheid ingestemd met de Digitale Markten Wet (DMA). Deze Europese wet gaat volgens de PvdA de marktmacht van de allergrootste Big Tech-bedrijven inperken

[Onderzoek] DDMA: kwart van sector heeft gecentraliseerde en actuele data

30-11-2021 | 15:38:00
Slechts een kwart (24 procent) van de data-driven marketingsector heeft beschikking over gecentraliseerde en actuele data, blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2021 van DDMA, waarvoor medewerkers van 140 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd

Data-startup TraceDock wil dat marketeers in actie komen tegen Facebook

22-11-2021 | 14:20:00
De data-startup TraceDock wil dat marketeers in actie komen tegen Facebook en diens schending van de privacyregelgeving

DPG Grow-podcast Data& CRO met Lucia van den Brink

12-11-2021 | 15:54:00
Te gast bij Job van den Berg (Data Strategy Director bij DPG Media) in de vierde aflevering van Data& is Lucia van den Brink, CRO-specialist bij NU.nl en schrijver. Centraal staat CRO dat staat voor conversion rate optimalisation

DDMA: boycot advertentieplatforms is geen oplossing

21-10-2021 | 16:51:00
19 met name (centrum)linkse Europarlementariërs hebben in een brief Europa's grootste bedrijven opgeroepen om hun advertentie-uitgaven te heroverwegen als het gaat om digitale reclameactiviteiten die tracking gebruiken

S4Capital neemt Zemoga over

17-09-2021 | 12:06:00
S4Capital neemt het Colombiaanse product designbedrijf Zemoga over. Zemoga zal bij  Media.Monks worden ondergebracht. Hoeveel voor de overname wordt betaald, is niet bekendgemaakt

DPG Grow podcast Data&: aflevering 2 Agile Insights Tools

02-09-2021 | 15:49:48
In de tweede aflevering van de DPG Grow-podcast serie Data&, staan Agile Insights Tool centraal. Wat is het en wat levert het op? Te gast is Hugo Schurink, Head of Marketplace & BrandZ bij Kantar

DPG Grow: Data driven marketing uitgelegd door Job van den Berg

16-07-2021 | 17:37:00
Job van den Berg, Data Strategy Director bij DPG Media vertelt in dit artikel alles over data driven marketing

DDMA verwelkomt 16 leden in tweede kwartaal

14-07-2021 | 12:18:00
De branchevereniging voor datagedreven marketing, sales en service DDMA heeft in het tweede kwartaal zestien leden verwelkomd. Onder meer de Consumentenbond, Roche en de Leprastichting sloten zich aan

DVJ Insights in Top 250 groeibedrijven

09-06-2021 | 13:28:00
DVJ Insights staat voor het derde jaar op rij in de Top 250 Groeibedrijven. De top 250 bestaat uit de snelst groeiende bedrijven in Nederland, met minimaal 10 vte’s en/of minstens 5 miljoen euro omzet

Incentro en Thinkwise gaan partnership aan

01-06-2021 | 15:50:00
Low-code software platformaanbieder Thinkwise en digitale dienstverlener Incentro zijn een partnership aangegaan. Via Thinkwise kan Incentro ervoor zorgen dat zijn klanten afstappen van het constant aanpassen van de core systemen en in plaats daarvan een eigen bedrijfsproces krijgen

Outbrain komt met Qualityrating om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren

13-05-2021 | 23:03:00
Outbrain, een aanbevelingsplatform voor het open web, heeft QualityRating gelanceerd om gepersonaliseerde feedervaringen te verbeteren

[Interview] Bas Prass en Rogier IJzermans over de overname van Off The Record door Ace

23-04-2021 | 11:26:00
Off The Record is onlangs overgenomen door Ace. We spreken met Bas Prass, oprichter en verkopend eigenaar van Off The Record en en Rogier IJzermans, CEO van Ace. Bas Prass legt uit dat hij nog 100 procent betrokken blijft. Rogier IJzermans legt uit hoe Off the Record bij Ace past

Ace neemt data & growth agency Off the Record over

15-04-2021 | 05:59:00
Data & growth agency Off The Record is overgenomen door Ace. Met de overname voegt de bureaugroep data- en growth marketing toe aan haar dienstverlening

Dept neemt Amerikaanse software agency Devetry over

18-03-2021 | 14:57:00
Dept heeft Devetry overgenomen. Devetry is een Amerikaanse software engineering agency en werd in 2015 opgericht. Het bedrijf werkt voor klanten als Intel en Arizona State University en is gespecialiseerd in software ontwikkeling (waaronder ERP, CRM, Cloud applications) en DevOps services

Interstellar neemt IT-dienstverlener DataByte over

18-03-2021 | 13:21:40
Interstellar Group neemt de IT-dienstverlener DataByte uit Steenbergen over. De overname is onderdeel van een buy-and-build strategie. Deze is erop gericht om Interstellar uit te laten groeien tot de meest relevante IT-groep van Nederland en klanten op alle aspecten van de digitale reis op hoog niveau te ondersteunen

DDMA formuleert uitgangspunten voor het gebruik van data

19-02-2021 | 16:48:00
De Data Driven Marketing Association (DDMA) heeft uitgangspunten geformuleerd voor datagebruik van klanten. Die passen bij de gezamenlijke ambitie van leden van DDMA om het maatschappelijk vertrouwen in data te vergroten

DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders licht positiever maar willen wel meer controle

14-01-2021 | 15:30:00
De DDMA Privacy Monitor 2021 laat zien dat Nederlanders iets positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties, maar toch willen ze grip er op houden en meer controle

Abonneer je op onze nieuwsbrief.