Marketing Report

Tag Resultaten

Introductie merkonderzoek en propositie commercialreview.nl

01-03-2023 | 16:43:00
Commercialreview.nl maakt voortaan merk- en campagneonderzoek mogelijk voor bedrijven van elke omvang. In 2019 startte Commercialreview.nl als een testplatform voor alleen televisiecommercials

[Vacatures] SuperRebel zoekt een Junior Copywriter

02-02-2023 | 08:15:00
SuperRebel is per direct op zoek naar een Junior Copywriter

Kruidvat komt met campagne rondom einde zomer

23-08-2021 | 11:21:00
Vele Nederlanders keerden afgelopen weken weer huiswaarts na de vakantie, met een koffer vol mooie zomerse herinneringen. Voor velen betekent dit óók dat zij weer op gang moeten komen en wennen aan de hectiek van alledag

Campagne over keuzemogelijkheden Donorregister

29-09-2020 | 16:50:00
Om ervoor te zorgen dat nóg meer mensen hun keuze invullen bij het Donorregister, hebben D&B, Open Now en TBWA\NEBOKO (DOT) voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een vervolgcampagne ontwikkeld

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue Cinemas, Basic-Fit en Swiss Sense

17-02-2020 | 12:01:00
In plaats van lokaal x actueel x content x kort koos Vue voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap. In het beste geval hadden ze zelf een leuke tijd tijdens de ontwikkelingen, want mensen uit Gorinchem snappen hier helemaal niks van

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Knab, Bunq en Allianz

10-02-2020 | 10:19:00
Je afzetten tegen de gevestigde orde is van alle tijden. Iedere generatie denkt het beter te weten dan de vorige en dat is heel gezond. Want zó ontstaat verandering en soms verbetering. Alleen, om verbetering te kunnen bewerkstelligen, moet je wel een alternatief plan hebben

[Commercial Review] Daan Koops: Unox, Young Capital en Albert Heijn

03-02-2020 | 11:26:00
Je hoort het je oude moedertje al zeggen: "Wat zitten ze toch de hele tijd naar zo'n stom scherm te grijnzen, hebben ze niks beters te doen!?" Unox vangt dit gevoel perfect in hun commercials voor Puur Soep

[Commercial Review] Gijs van der Togt: humor bij Bol, kansen voor Samsung, perceptie bij Ace & tate

09-12-2019 | 09:03:15
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Gijs van der Togt bespreekt drie reclames die hem in positieve of negatieve zin opvielen

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Samsung en T-Mobile, KIA, KLM en Unox

11-11-2019 | 10:01:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bud, Aegon en Unox

21-10-2019 | 10:17:35
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk

[Commercial Review] Daan Koops: Burger King, PLUS en Giganet

30-09-2019 | 10:55:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking. Daar heb ik toch wat moeite mee

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe nuchterheid in reclame

19-09-2019 | 11:24:42
Als het goed is volgt reclame cultuur. Soms lukt het zelfs met reclame cultuur te máken. Het haakt aan op trends en consumenteninzichten en zorgt er zo voor dat een boodschap relevant en aansprekend is

[Commercial review] Gijs van der Togt: fietsendieven, Surinaamse trots, rematch met Max

22-08-2019 | 15:29:00
Gijs van der Togt (MediaCom) buigt zich over uiteenlopende commercials, waarin mensen, verhalen en actie centraal staan

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Dit is echt héél erg

21-08-2019 | 12:31:44
Deze reclame verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: WeMakeThe.City, SNS en Big Green Egg

17-07-2019 | 11:58:16
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer. Voor onlinevideo gelden andere wetten

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Batavus Actieradius en Vandebron

06-05-2019 | 12:46:00
In Nederland is het not done om als adverteerder een andere adverteerder te bekritiseren in reclame. Daarnaast gelden er in Europa richtlijnen over wat er wel en niet mag in vergelijkende reclame. In de VS is het heel gewoon als het ene merk het andere merk voor rotte vis uitmaakt

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: SIRE, Bol.com en ASR

19-03-2019 | 13:58:46
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi, Klarna en Volkswagen

20-02-2019 | 09:22:00
“Cringe!” Mijn kinderen roepen dat op momenten die extreem ongemakkelijk zijn. Letterlijk vertaald betekent het ineenkrimpen en dan vooral van plaatsvervangende schaamte. Om één of andere reden voel ik dat ook een beetje bij deze commercial van Pepsi. Waarom weet ik niet precies. Misschien omdat ie ongeloofwaardig is

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ben, Calvé en Adidas

31-07-2018 | 13:26:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Iglo, Côte d’Or, Looye

05-07-2018 | 10:22:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis

[Commercial Review] A. de Ruwe: Björn Borg, Lipton, Centraal Beheer

25-06-2018 | 09:37:00
Wauw! Wat een initiatief van Björn Borg. Blockchaintechniek gebruiken zodat mensen, ongeacht hun voorkeur of waar ze wonen, met elkaar kunnen trouwen. Dit initiatief voelt helemaal goed. Het klopt

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief