Tag Resultaten
Influencermarketingplatforms groeien naar $216 miljard
Volgens marktonderzoeker Astute Analytica stijgt de markt van 17 miljard dollar in 2024 naar 216,3 miljard dollar in 2033.
NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten
Wereldwijde PR-sector ziet vertrouwen dalen in Q2
Uit de Global Confidence Tracker Q2 2025 van de PRCA blijkt een forse daling van het vertrouwen onder PR-bureaus wereldwijd
WARC ziet bewuste consument in economisch onzekere tijd
Uit het Global Consumer Trends-rapport van WARC blijkt dat consumenten wereldwijd steeds doelgerichter keuzes maken
10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report
10 marketingtrends in 2025 volgens Marketing Report. Merken worden menselijker, communicatie scherper en technologische innovatie dieper verweven met creativiteit
eSports-markt groeit door naar 9 miljard dollar in 2032
De eSports-markt groeit explosief en zal volgens onderzoek van Meticulous Research stijgen van 1,9 miljard dollar in 2024 naar 9,1 miljard dollar in 2032.
Spotta: De kracht van brievenbusreclame
Brievenbusreclame bereikt wekelijks 4,2 miljoen huishoudens via het platform van Spotta.
[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior Marktonderzoeker Panel Inzicht
DPG Media is per direct op zoek naar Senior Marktonderzoeker Panel Inzicht (Hybride· Amsterdam, Ermelo)
Mobilize Duo wint Autovisie Microcartest 2025
In deze vergelijking neemt het magazine zeven microcars en brommobielen onder de loep die zich richten op stedelijk gebruik.
90 procent van marketeers gebruikt GenAI voor videocampagnes
De ontwikkeling van videoadvertenties verandert in hoog tempo, blijkt uit het rapport 2025 Digital Video Ad Spend & Strategy Full Report van IAB.
Angst voor fouten remt AI-gebruik onder marketing professionals
Uit onderzoek van NOBEARS onder 550 marketeers, communicatie- en salesprofessionals blijkt dat de angst voor fouten het gebruik van AI afremt.
Polarisatie rond duurzaamheid groeit in Nederland
Dit blijkt uit de voorjaarsmeting van de Monitor Merk & Maatschappij (MMM) 2025 van MarketResponse en b-open.
Mobiele gaming naar verwachting 126 miljard dollar waard in 2025
Xsolla, een wereldwijd bedrijf in videogamehandel, heeft de Q2 2025-editie uitgebracht van The Xsolla Report: The State of Play.
Michael Petit: Waarom zichtbaarheid (helaas) belangrijker is dan kwaliteit
[Column] Michael Petit: Waarom zichtbaarheid (helaas) belangrijker is dan kwaliteit. Buyers zijn geen analisten, maar gewone mensen
Mediabestedingen +9%, Wavemaker grootste mediabureau
Mediabestedingen +9%, Wavemaker was in 2024 het grootste medianetwerk in Nederland, met een geschatte omzet van 501 miljoen dollar
NMO Luistercijfers juni 2025: Qmusic marktleider
Marketing Report heeft de juni 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat Qmusic het marktleiderschap heeft behouden in alle doelgroepen. Bij de meeste radiostations is er sprake van stabilisatie met wat lichte schommelingen
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Manager Data & Insights
Mediahuis is per direct op zoek naar Manager Data & Insights - Amsterdam (36 - 40 uur per week)
[Vacatures] MarketResponse zoekt een Project Management Ondersteuner (PMO)
MarketResponse is per direct op zoek naar Project Management Ondersteuner (PMO)
Mediahuis/MediaTest jongerenonderzoek: meer op smartphone
Uit het negende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis en MediaTest blijkt dat Nederlandse jongeren meer tijd op hun telefoon doorbrengen, maar minder actief zijn op social media dan vorig jaar
[Vacatures] Kinesso zoekt een Insights and Effectiveness Consultant
Kinesso is per direct op zoek naar Insights and Effectiveness Consultant
Jurgen Swaans: Slimme activatie wint van standaardkorting
AI en personalisatie: het zijn inmiddels vaste prik in marketingpraat. In de praktijk blijft het vaak bij een dun laagje slimheid.
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis