Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

Screenforce komt met gerealiseerde impressies via TIP

09-04-2024 | 13:37:32
Screenforce heeft via TIP in maart het aantal gerealiseerde impressies van campagnes toegevoegd in het TIP Dashboard. Dit aangezien in de optiek van Screenforce tv steeds meer aangevuld wordt met online video

bvA: VIA-advies forse tariefsverhoging van bureaus buitenproportioneel en onwenselijk

28-09-2022 | 23:11:00
De branchevereniging van adverteerders bvA vindt de door brancheorganisatie VIA geadviseerde tariefsverhoging van uurtarieven van 10 tot 15 procent buitenproportioneel en onwenselijk. VIA heeft zijn leden deze tariefsverhoging geadviseerd vanwege de hoge inflatiecijfers

Digital advertising groeit door in crisisjaar 2020 naar 2,34 miljard euro

15-04-2021 | 18:33:00
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekend gemaakt die daarbij aangaf dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print die een daling lieten zien

[Magna Ad Spend Forecast] Leven na Covid-19: digitale mediabestedingen gaan markt licht laten herstellen

15-06-2020 | 17:55:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen

Adverteerders besteden in 2019 13 procent meer aan digital advertising

28-05-2020 | 15:25:49
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent

[Screenforce] Top 3 supermarkten goed voor 67 procent van de omzet en 66 procent van de mediabestedingen

22-01-2020 | 14:33:00
Onderzoeksbureau Nielsen heeft de marktaandelen van de supermarkten over 2019 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat Albert Heijn nog altijd goed is voor één derde van de markt en dat Jumbo de grootste groeier was in aandeel

Moco Museum kiest voor M2Media

21-01-2020 | 10:57:28
Moco heeft na een pitchtraject gekozen voor M2Media, onderdeel van Candid, als nieuwe mediapartner. M2Media wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -inkoop en -planning van alle traditionele media

KAO brengt mediabelangen Benelux onder bij ZIGT

06-01-2020 | 16:00:34
KAO, het bedrijf achter de verzorgingsmerken Guhl, John Frieda, Bioré en MegRhythm, heeft na een mediapitch besloten haar mediabelangen in de Benelux onder te brengen bij ZIGT

[Onderzoek] Printreclame doet het beter dan marketeers denken

16-09-2019 | 09:23:00
Printreclame krijgt veel aandacht van consumenten en zorgt voor positieve emoties. Dagbladen en magazines vormen een veilige omgeving voor de reclameboodschappen en vergroten de voorkeur voor merken

[Onderzoek] Nielsen: grootste stijging mediabestedingen in vijf jaar

09-07-2019 | 12:26:10
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Online advertising was net als in andere jaren verantwoordelijk voor het grootste deel van de groei, de andere mediumtypen volgden op afstand

Initiative werkt voor Bever

20-02-2019 | 14:34:00
Bever heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever. Bever heeft 43 winkels in Nederland die gericht zijn op alles wat met buiten en producten die met buiten te maken hebben

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen Ster Gouden Loeki 2018 met Frekkel

25-01-2019 | 09:44:00
De reclamespot Frekkel van Staatsloterij met TBWA\NEBOKO wint de Ster Gouden Loeki 2018. De winnaars ontvingen de prijs in Theater Tuschinski Amsterdam uit handen van Frank Volmer, algemeen directeur van Ster

Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems

30-11-2018 | 14:29:00
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding

[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit 3 procent

07-08-2018 | 10:19:00
In de eerste helft van 2018 is de tv-reclamemarkt in haar nieuwe definitie uitgekomen op 392 miljoen euro. Dit is een stijging van 3 procent in vergelijking met de eerste helft van 2017

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief