nieuws
Tag Resultaten
World’s 25 largest agency companies and the state of the agency market
WPP, Accenture Accenture’s Song and Publicis Groupe are among the top 25 global agency companies by revenue according to the Ad Age Agency Report 2023.
Azerion voegt 179 titels van hyperlokale advertentieplatform HYPR toe aan portfolio
Azerion gaat samenwerken met het hyperlokale advertentieplatform HYPR. Voor adverteerders betekent dit de mogelijkheid om via het groeiende netwerk van beide bedrijven lokaal te adverteren bij diverse Nederlandse gemeenten
[Marketing Week] Bob Koigi: UN picks top small businesses investing in “Good Food for All”
Fifty small- and medium-sized enterprises around the world have been announced as the Best Small Businesses of the “Good Food for All” competition, held in conjunction with the UN Food Systems Summit.
[Marketing Report] Bob Koigi: Tech revolutionizes ad impact measurement
Advertisers are increasingly turning to tech solutions to accurately measure the impact of their ads and maximize the effectiveness of each campaign while it is still in progress.
Global economic recovery brings record ad market growth, Magna forecast
Magna has released its advertising forecasts for June 2021 indicating that global advertising spending will grow by $78bn in 2021 (+14%) to $657 billion, a new all-time high, following a decline of -2.5% in 2020.
[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen
IPG MediaBrands unveils principles to guide brand safety and responsibility in advertising
In a bid to balance between brand safety and responsibility in advertising, IPG MediaBrands has unveiled its ten Media Responsibility Principles, MRP.
ADCN announces nominees for Dutch Creativity Awards 2020
ADCN has released the list of nominees for the 2020 Dutch Creative Awards spread across advertising, design and craft and next categories.
World Federation of Advertisers launches world’s first guide on data ethics for brands
The World Federation of Advertisers has launched the world’s first guide for brands on data ethics in advertising, designed to provide clear actions and practical guidance.
Eighty per cent of multinationals postpone campaigns amid Covid-19, WFA
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
[Interview] Ernst Dirkzwager: Data zijn belangrijk in de digitale wereld, maar er is een grens
Ogury heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend, de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux
MobPro verzorgt conversational advertising voor Suzuki
Suzuki motoren (Nimag) zocht naar een manier om het mobiele kanaal in te zetten voor het werven van leads. Vanuit dit gegeven koos MobPro voor een chat-interface om de gebruiksvriendelijkheid op het mobiele kanaal te verhogen
Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance
[Onderzoek] Digitale reclame groter dan andere reclamevormen samen
Digital advertising heeft in Nederland ook in 2018 traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich gelaten. Search houdt het grootste marktaandeel
Uber komt met simpeler logo
Uber heeft het logo aangepast aan zijn nieuwe koers. Het taxi-appbedrijf komt met een logo dat het icon en de hoofdletters vervangt voor alleen het woord Uber. Uber past ook het logo van Uber Eats aan op dezelfde manier