Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

Havana Club en Burna Boy lanceren Limited Edition Havana Club 7

25-07-2022 | 12:27:00
Havana Club brengt een Limited Edition Havana Club 7 uit met de de Nigeriaanse zanger Burna Boy. Met deze samenwerking zet Havana Club cultuur en heritage in de spotlight

Menuez International verantwoordelijk voor lokale marketingondersteuning L'Oréal Benelux

12-07-2022 | 09:49:10
L’Oréal gaat alle lokale marketingactiviteiten van de Benelux bij Menuez International onderbrengen. Het marketingbureau is al de partner van L’Oréal Nederland, en daar is nu de verantwoordelijkheid voor België en Luxemburg bijgekomen

Marco Ruivenkamp Vice President Global Business Development ShowHeroes Group

05-07-2022 | 12:55:00
ShowHeroes Group, speler op het gebied van digitale videocontent, technologie en advertentieoplossingen, heeft Marco Ruivenkamp aangesteld als Vice President Global Business Development

[Onderzoek] Een derde kleine ondernemers ontevreden over online zichtbaarheid

02-06-2022 | 10:48:00
36 procent van de Nederlandse ondernemers met een klein bedrijf is niet tevreden over de online zichtbaarheid van zijn of haar organisatie. Dit blijkt uit onderzoek van Trustoo onder 861 Nederlanders met een eigen bedrijf (maximaal tien werknemers) en zzp’ers

Velux en Vice met kunstzinnige branded contentcampagne

08-04-2022 | 20:34:00
Vice en het home-improvement merk Velux hebben een branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van Velux's Artist Residency-programma gelanceerd

ACM roept op mee te denken bij aanpassing Leidraad bescherming online consument

08-04-2022 | 19:07:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) past de Leidraad bescherming online consument aan. Dit is volgens de toezichthouder nodig omdat de ontwikkelingen in de digitale wereld snel gaan. De ACM roept partijen op om mee te denken en input te leveren

[DPG Grow] Wanneer is een inhaakcampagne succesvol?

23-03-2022 | 16:25:00
Slimme inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak op social media gedeeld dan niet-inhakers. Het bereik van een inhaker verder gaat dan alleen de vaste volgers of fans van een merk

ACM: betere voorlichting nodig over online gebruik gegevens

22-03-2022 | 12:21:00
Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden verschillende toezichthouders

DPG Media rolt GARM Brand Suitability Targeting uit

23-02-2022 | 13:49:00
DPG Media heeft de GARM Brand Suitability Targeting uitgerold. Onder de naam Global Alliance for Responsible Media (GARM) is een raamwerk ontwikkeld dat merken, mediabureaus en uitgevers in staat stelt een eenduidig gesprek te voeren over niet alleen wat brand safe is, maar ook wat brand suitable is

bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers

22-02-2022 | 00:25:00
Een praktische gids die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy. Dat is de insteek van de deze week gelanceerde Privacy & AdTech gids voor marketeers van bvA en VIA

Fightclub krijgt hoogste status van Google

11-02-2022 | 09:09:00
Brand & performance agency Fightclub heeft de Premier Partner-status voor 2022 weten te bemachtigen in het Google Partners-programma.

Perplex & Frontis bundelen hun krachten

28-01-2022 | 13:10:00
De Nederlandse digitale full-service bureaus Perplex uit Arnhem en Frontis uit Varsseveld bundelen hun krachten en gaan samen. Het gezamenlijke bureau wil als full-service partner die zowel op het gebied van strategie, marketing, design, development, data en content hoogwaardige oplossingen bieden

Europees Parlement stemt in met Digital Services Act

21-01-2022 | 10:50:00
Het Europees Parlement heeft ingestemd met de Digital Services Act (DSA), de Europese richtlijn die het digitale verkeer veiliger moet maken. Een overgrote meerderheid van de parlementariërs stemde in met de wet

CroudX is de eerste Shopify e-commerce agency van Nederland

20-01-2022 | 08:46:00
Het recent gelanceerde CroudX is een online marketing agency exclusief voor Shopify-gedreven webwinkels. Het bedrijf creëert een AI-gedreven ‘shopping boulevard’ online

[Onderzoek] Accenture: 1 biljoen euro aan verkopen via sociale media in 2025

06-01-2022 | 11:14:00
De verkoop van artikelen via socialemediaplatforms zal de komende jaren veel harder groeien dan de traditionele e-commerce. De zogeheten social commerce zal volgens onderzoek van Accenture uitkomen op 1 biljoen euro in 2025

[Onderzoek] Inhousing.agency: in-housing leidt tot kwalitatieve verbetering marketingoperatie

22-12-2021 | 11:54:00
60 procent van de marketeers wil meer van hun online marketingactiviteiten zelf gaan uitvoeren. Een groot deel van de marketeers ervaren na het inhouse brengen van hun marketingactiviteiten een duidelijke verbetering van de marketingoperatie

We Are Era lanceert Social Intelligence Hub

25-11-2021 | 13:00:00
We Are Era breidt zijn consultingactiviteiten voor merken, omroepen, ngo’s en platformen uit en bundelt zijn data-gestuurde services voortaan in een eigen Social Intelligence Hub

[DPG Grow] Feit of fabel? 5 stellingen over performance marketing

12-11-2021 | 16:13:00
Performance marketing groeit enorm in populariteit. Mike van der Peet, Manager Performance and Business Partnerships bij DPG Grow legt een aantal stellingen voor aan Mark van Ek, Team Lead Campagne Management bij DPG Media

Born05 lanceert merkidentiteit Yummygums

03-11-2021 | 08:51:00
The Digital Branding agency Born05 lanceert de merkstrategie en identiteit voor Yummygums. Yummygums is sinds 2017 het eerste vitamine-gummie-merk in Nederland

ATL-campagne Film1 richt zich op gemak van lineaire tv

22-10-2021 | 11:06:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. 21 procent ervaart keuzestress en 41 procent haakt regelmatig af. Superheroes heeft een ATL-1campagne voor Film1 ontwikkeld om het voordeel van het direct afstemmen op een goede film te benadrukken

ACM start marktverkenning naar de Platform-to-Business Verordening

22-10-2021 | 10:15:52
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat onderzoeken hoe online platformbedrijven omgaan met de regels uit de Platform-to-Business Verordening en tegen welke problemen ondernemers aanlopen die in deze markt actief zijn

NS kiest opnieuw voor Merkle Nederland

31-08-2021 | 08:46:00
NS heeft na een intensief RFP traject opnieuw gekozen voor Merkle voor de CRM en Digital Marketing diensten. Hiermee wordt het huidige partnership voortgezet, waarbij Merkle ondersteunt bij het optimaliseren en ontwikkelen van multidisciplinaire campagnes

Elevator zoekt ondernemende data-driven marketeers voor diverse growth marketing rollen

08-06-2021 | 15:05:00
Elevator is weliswaar een jong growth marketing bureau, maar het kleine team van gedreven marketing en data specialisten is ambitieus en gretig

Nicky Ribbers Managing Director van Created First

31-05-2021 | 16:10:00
Nicky Ribbers, voormalig Head of Social Advertising bij Storm Digital (part of Accenture Interactive), maakt de overstap naar Created First, onderdeel van ZIGT, waar ze per 1 mei 2021 is aangesteld als Managing Director

Outbrain Academy brengt Native Advertising Strategy Expert-training

20-05-2021 | 10:47:00
Kun je, in een tijd waarin van marketeers wordt verwacht dat ze zo veel leveren met zo weinig, eerlijk zeggen dat je de beste oplossingen gebruikt om de aandacht van de klant te trekken? Is je antwoord geen volmondig Ja, dan dit de ideale cursus om je kennis bij te spijkeren en jezelf te onderscheiden

[Onderzoek] Screenforce & WARC: Consument heeft voorkeur voor televisiereclame en e-commerce blijft groot

19-05-2021 | 09:19:00
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning

[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix

18-05-2021 | 14:38:00
Hoewel sociale media het publiek op nieuwe en impactvolle manieren met elkaar hebben verbonden, worden merken die daar adverteren voortdurend geconfronteerd met zorgen over brand safety en vertrouwen

Douglas en Dept maken virtuele tentoonstelling voor nieuwe merkcampagne

17-05-2021 | 14:22:00
Douglas’ nieuwste campagne Let’s Do Beautiful viert schoonheid in al haar diversiteit - weg van een eendimensionaal beeld en richting een modern holistisch idee. Douglas en Dept vertaalden dit concept naar digitaal

Creative Director Mischa Schreuder verruilt Publicis Groupe voor Fitzroy

10-05-2021 | 09:57:00
Mischa Schreuder wordt per direct Creative Partner bij bureau Fitzroy in Amsterdam. Het bureau wil met de komst van Mischa enerzijds grotere merken gaan bedienen en anderzijds ook meer zelf gaan investeren in eigen producten

4NG neemt Netvlies over

10-05-2021 | 08:50:00
Digitaal bureau 4NG neemt Netvlies over, specialist op het gebied van end-to-end digitale oplossingen. Naast hun technologische kennis op het gebied van Drupal, WordPress, Symfony en Sylius voegt 4NG met Netvlies ook strategische kennis en marketing-ervaring toe aan het aanbod

Abonneer je op onze nieuwsbrief