Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Grow by DPG Media] Google's Privacy Sandbox enters testing

30-11-2023 | 05:30:23
In 2019 Google announced the Privacy Sandbox. In H2 2024 Google will deprecate third party cookies in Chrome and launch it at last

DPG Media, Mediahuis, NPO, RTL Nederland en Talpa Network starten Datakluis-organisatie

17-10-2022 | 13:47:00
DPG Media, Mediahuis, NPO, RTL Nederland en Talpa Network gaan samenwerken om een  data-infrastructuur te onderzoeken: een persoonlijke datakluis. Hiertoe wordt de stichting Nederlandse Datakluis opgericht met Arno Otto en Martijn van Dam als bestuurders

De Europese Raad en het Europees Parlement bereiken akkoord over Digital Markets Act

25-03-2022 | 11:07:00
De Europese Raad van ministers en het Europees Parlement hebben een voorlopig akkoord bereikt over de Digital Markets Act (DMA). De komende dagen zal een uitwerking nog ter goedkeuring aan het Europees Parlement en de Europese Raad worden gestuurd

ACM: betere voorlichting nodig over online gebruik gegevens

22-03-2022 | 12:21:00
Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden verschillende toezichthouders

Global Privacy Monitor 2022 van GDMA: Consumenten meer databewust, zorgen over privacy dalen

16-03-2022 | 14:12:00
De Global Privacy Monitor 2022 laat zien dat consumenten zich meer bewust zijn van hun rechten over het delen van persoonsgegevens

bvA en VIA komen met gids over consumentenprivacy voor marketeers

22-02-2022 | 00:25:00
Een praktische gids die online marketeers helpt om te zorgen voor een goede bescherming van de consumentenprivacy. Dat is de insteek van de deze week gelanceerde Privacy & AdTech gids voor marketeers van bvA en VIA

Europees Parlement stemt in met Digital Services Act

21-01-2022 | 10:50:00
Het Europees Parlement heeft ingestemd met de Digital Services Act (DSA), de Europese richtlijn die het digitale verkeer veiliger moet maken. Een overgrote meerderheid van de parlementariërs stemde in met de wet

Europees Parlement stemt in met grote inperkingen macht Big Tech

14-12-2021 | 22:47:00
Het Europees Parlement heeft in meerderheid ingestemd met de Digitale Markten Wet (DMA). Deze Europese wet gaat volgens de PvdA de marktmacht van de allergrootste Big Tech-bedrijven inperken

EU-ministers akkoord met regelgeving voor digitale diensten en markten

26-11-2021 | 15:41:05
De EU-ministers van Economische Zaken hebben in Brussel een akkoord bereikt over voorstellen van de Europese Commissie over de Digital Markets Act en de Digital Service Act die de basis moeten vormen van Europese wetgeving voor de digitale economie

DDMA: "Minister Stef Blok: geen verbod op gepersonaliseerd adverteren"

24-11-2021 | 15:00:00
DDMA, de branchevereniging voor data en marketing stelt dat minister Stef Blok (VVD) aan heeft gegeven dat er geen algeheel verbod op gepersonaliseerd adverteren komt. Een opvallende uitspraak aangezien het Europees en Nederlandse parlement daar nog geen uitspraak over heeft gedaan

Lush boycot Facebook, Instagram, Snapchat, Whatsap en TikTok

23-11-2021 | 11:49:00
Vanaf 26 november 2021 meldt Lush zich af bij Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp en TikTok, tot deze platformen hun gebruikers een veilige omgeving kunnen bieden. Dit beleid wordt uitgerold in alle 48 landen waar Lush actief is

Data-startup TraceDock wil dat marketeers in actie komen tegen Facebook

22-11-2021 | 14:20:00
De data-startup TraceDock wil dat marketeers in actie komen tegen Facebook en diens schending van de privacyregelgeving

DDMA Privacy Monitor 2021: Nederlanders licht positiever maar willen wel meer controle

14-01-2021 | 15:30:00
De DDMA Privacy Monitor 2021 laat zien dat Nederlanders iets positiever zijn over het uitwisselen van hun gegevens met organisaties, maar toch willen ze grip er op houden en meer controle

[Onderzoek] Millennials delen persoonlijke data in ruil voor persoonlijke ervaring

29-01-2020 | 13:17:00
56 procent van de consumenten tussen de 18 en 35 jaar is bereid om persoonlijke gegevens te delen in ruil voor een meer persoonlijke ervaring. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door ShoppingTomorrow, op vraag van Selligent in samenwerking met marketingbureau Merkle

ACM wil grenzen aan selectieve informatie op websites bedrijven

03-12-2019 | 12:27:47
Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. De Autoriteit Consument & Markt ACM heeft een leidraad ter consultatie uitgebracht, die zich toespitst op de balans tussen gepersonaliseerde informatie en keuzevrijheid

[Interview] Ernst Dirkzwager: Data zijn belangrijk in de digitale wereld, maar er is een grens

04-11-2019 | 10:24:00
Ogury heeft onlangs een kantoor in Amsterdam geopend, de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux

Ogury opent kantoor in Nederland

15-10-2019 | 10:16:05
Ogury opent een kantoor in Amsterdam. Het is de 23ste vestiging van het bureau, dat actief is op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Ernst Dirkzwager is aangesteld als Managing Director Benelux. Het Amsterdamse team bestaat uit vier medewerkers

Smartphone Orchestra met The Social Sorting Experiment

08-08-2019 | 11:47:00
Het Smartphone Orchestra zal met The Social Sorting Experiment tijdens De Parade de manipulatieve macht van digitale platformen aan het publiek tonen tijdens een absurdistische en interactieve performance

[Podcast] René Zeedijk over de Cookie-nee knop, veranderende verdienmodellen en winkelstraten

19-07-2019 | 12:25:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie

Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt banken betaalgegevens niet zomaar te gebruiken

04-07-2019 | 13:24:00
Banken mogen hun klanten niet zomaar gepersonaliseerde aanbiedingen sturen op basis van hun betaalgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens roept alle banken daarom op om goed te kijken naar hun beleid rond direct marketing

Selligent Marketing Cloud ontwikkelt AVG-tool

27-05-2019 | 09:40:00
Selligent Marketing Cloud heeft een tool ontwikkeld waarmee klanten verzoeken van consumenten rondom gegevensbescherming kunnen verwerken. De tool helpt bij het naleven van de AVG-wetgeving

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief