Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

RA*W is terug met vierde Real Talks: Social Responsibility

30-11-2022 | 16:59:00
RA*W en The Social Hub zijn terug met een nieuwe Real Talks. Na sessies over stereotypering, genderongelijkheid en work-life balance, openen ze op 6 december het gesprek over sociale verantwoordelijkheid. Het bieden van nieuwe perspectieven aan jong talent, staat zoals altijd voorop

Ad Alliance & Ster: gemiddeld 20 procent tariefstijgingen in 2023

23-11-2022 | 17:12:00
De tarieven van Ad Alliance en de Ster gaan met gemiddeld 20 procent omhoog. De basisjaarprijs van de Ster is met 14 procent verhoogd; die van Ad Alliance is 4 procent hoger dan 2022; die van Talpa Media Solutions is met 3 procent verhoogd

Ton Rozestraten (Ad Alliance) verwacht goede resultaten voor 2022 en 2023

21-11-2022 | 13:26:00
Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO  van reclameverkoopbedrijf Ad Alliance is positief over 2022 en 2023, verwacht positieve ontwikkelingen uit streamingreclame, addresssable advertising en innovatie. Dit bleek uit een presentatie voor mediabureaus

Videoland komt met gratis (reclame)versie ter vervanging van RTL XL

21-11-2022 | 12:17:00
Videoland komt begin 2023 met een gratis versie waar het uitzending gemist-deel van RTL XL zal worden ondergebracht. Eerder kondigde RTL Nederland aan dat RTL XL begin 2023 zou stoppen

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa Network starten in 2023 met Addressable TV

17-11-2022 | 21:47:00
VodafoneZiggo, RTL Nederland (Ad Alliance) en Talpa Network  (Talpa Media Solutions) gaan in 2023 werk maken van addressable adverteren. Dit bevestigt Talpa Network desgevraagd aan Marketing Report, terwijl Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland, dit bekend heeft gemaakt in een presentatie voor mediabureaus

[Vacatures] Megawatt zoekt een Online Marketeer

03-11-2022 | 07:49:44
Megawatt is per direct op zoek naar een Online Marketeer

[Vacatures] Megawatt zoekt een Motion Video Designer

03-11-2022 | 07:43:00
Megawatt is per direct op zoek naar een Motion Video Designer

[Vacatures] JCDecaux zoekt een Marketing Intelligence & Research Specialist

02-11-2022 | 07:45:03
JCDecaux is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence & Research Specialist

Met wandelende reclame loopt alles nóg beter

29-10-2022 | 19:48:00
Dankzij de bedrukking met je bedrijfslogo fungeert hij ook meteen als effectieve wandelende reclame. En keycords bedrukken zijn er in allerlei kleurige uitvoeringen, dus opvallen doe je zeker

[Interview] Bert Hagendoorn: Bureaus nog succesvoller maken, daar haal ik plezier uit

27-10-2022 | 11:15:00
In de aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau100 tijdens het M100 Event op woensdag 7 december in de Kromhouthal Amsterdam houden wij een serie interviews met genomineerden. Wij spreken Bert Hagendoorn, Positioning and Growth Strategist

Beste derde kwartaal ooit voor audioreclame bij radiostations: 43,7 miljoen euro

18-10-2022 | 15:27:00
In het derde kwartaal van 2022 bedroeg de audio-omzet bij radiostations die bij Audify zijn aagesloten 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het derde kwartaal 2021. Daarmee lijkt de grote stijging zoals in het eerste half jaar nog werd gerapporteerd voorbij te zijn, maar het is toch het beste derde kwartaal ooit

[Column] David de Jong: dubbele moraal van overheid en industrie bij ongezonde reclames?

15-10-2022 | 16:50:00
En ineens waren daar discussies over reclame voor online gokken, alcoholreclame en last but not least ongezonde voeding. Ook het moddergooien is begonnen omdat op geen van deze onderwerpen overheid en industrie het eens kunnen worden over hoe daarmee om te gaan

Mediamarkt met internationale campagne in 13 landen

12-10-2022 | 16:51:30
Voor het eerst in het 43-jarige bestaan van de multimediaketen MediaMarkt, rolt het bedrijf in alle dertien vestigingslanden tegelijk een merkcampagne uit. De crossmediale merkcampagne is ontwikkeld door Saatchi & Saatchi internationaal en voor Nederland, België en Luxemburg vertaald door Wunderman Thompson

Franc Weerwind: reclameverbod ongerichte gokreclame per maart 2023; oproep aan partijen

07-10-2022 | 00:25:00
Minister Franc Weerwind (D66) denkt dat het niet realistisch is dat het verbod op ongerichte gokreclame per 1 januari 2023 er zal zijn. Volgens de minister voor Rechtsbescherming zal het verbod eind februari, begin maart 2023 kunnen worden afgekondigd

[Column] David de Jong: Geld, geld en nog eens geld….ruzie over geld!?

05-10-2022 | 16:55:00
Het was tamelijk rustig in de mediawereld. Nu de inflatie na tientallen jaren behoorlijk de hoogte ingaat, begint het onrustig te worden. De Ster kondigde aan zijn tarieven gemiddeld met 24 procent te verhogen. VIA veroorzaakte met een advies om de bureautarieven flink te verhogen een boze reactie van de bvA

[Interview] Bionic Media: deuren staan open bij afstoten klanten RTL/Ad Alliance

29-09-2022 | 11:06:34
Naast Ad Alliance, Talpa Media Solutions en de Ster (ten behoeve van de NPO) bestaat er een vierde saleshouse: Bionic Media. We spraken met de oprichters Aafje de Laat van Aertsbergen en Jacqueline Heemskerk

[DPG Grow] De kracht van BN’ers in reclame

21-09-2022 | 10:15:00
Frank Lammers als huisvader in de reclame van Jumbo, Lidl die met Thomas Acda de aandacht weet te trekken of Martien Meiland die aanspreekt voor de Vriendenloterij. We koppelen steeds vaker een bekende Nederlander aan een merk. Maar wat maakt een bekend gezicht in een commercial zo succesvol

Haarlem: GroenLinks-motie voor verbod vleesreclame wordt uitgevoerd; bvA: oplossing voor de buhne

19-09-2022 | 19:11:00
Haarlem gaat een aangenomen motie van GroenLinks-raadslid Ziggy Klazes uitvoeren die neerkomt op een reclameverbod in de openbare ruimte voor vliegreizen, vervoersmiddelen die gebruik maken van fossiele brandstoffen en vlees; bvA vindt het een oplossing voor de bühne

Ster verhoogt tv-tarieven met gemiddeld 24 procent

15-09-2022 | 17:17:00
Ster verhoogt de prijzen voor het uitzenden van reclame bij de tv-zenders van de NPO gemiddeld 24 procent per 1 januari 2023. Tijdens Ster Focus heeft Frank Volmer, bestuurder van Ster aangegeven dat de Ster voorzichtig is met prijsverhogingen, mede omdat er veel onzekere factoren zijn

Frederieke Leeflang: zorgen over financiering NPO bij terugbrengen Ster

15-09-2022 | 16:14:00
Frederieke Leeflang, bestuursvoorzitter van de NPO, maakt zich zorgen over de financiering van de NPO als de zendtijd van de Ster op televisie wordt teruggebracht. Tijdens Ster Focus zei ze dat het wezenlijk is dat de NPO goed gefinancierd blijft

ING Nederland en ING België kiezen TWBA\Neboko en TBWA\Brussel als creatieve partners

09-09-2022 | 23:30:00
ING België en ING Nederland hebben TBWA\Neboko in Nederland en TBWA\Brussel verkozen als creatieve partners voor alle externe campagnes in beide landen. ING werkte de afgelopen 12 jaar samen met Wunderman Thompson

Netflix start op 1 november 2022 met reclameversie in aantal landen; Nederland volgt

05-09-2022 | 15:30:00
Netflix start op 1 november 2022 met een reclameversie in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland. De verwachting is dat ook Nederland op een later moment zal volgen

Vodafone maakt gebruik van GumGum's contextuele intelligentieplatform

11-07-2022 | 13:32:00
GumGum en Vodafone hebben een strategische samenwerking aangekondigd waarbij het multinationale telecommunicatiebedrijf gebruik heeft gemaakt van GumGum's contextuele intelligentieplatform, VerityTM, om de aankoopintentie rond de Samsung Galaxy Z Flip3 te verhogen

Expert zoekt bureau en start met video-oproep

08-07-2022 | 09:11:52
Expert roept alle creatieve bureaus van Nederland in een video op zich te melden. Daarmee draait de winkelketen het traditionele wervingsproces om. Bureaus pitchen niet bij Expert, Expert pitcht bij de bureaus

[Column] Joyce Lopulalan: Hoe je als consument elke dag wordt genept

13-06-2022 | 10:09:31
Zowel op het gebied van pricing als onze behoefte aan snelheid van levering moeten we flink inleveren

[Onderzoek] Schreeuwerige advertenties werken averechts

12-05-2022 | 10:17:00
Voor het vasthouden van de aandacht in advertenties zijn drie factoren cruciaal; uiting, context en persoon. Dat blijkt uit onderzoek van Unravel Research en DPG Media

[Interview] Eddy Salfischberger (Alfred): Wij zijn niet per se op zoek naar de beste mensen

31-03-2022 | 06:07:00
In aanloop naar de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Eddy Salfischberger, Managing Director en Executive Producer bij Alfred

[Interview] Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam): Wij zetten de turbo op merken door ongelaagd te werken

09-03-2022 | 15:25:00
Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Lode Schaeffer, Creative Director en eigenaar van INDIE Amsterdam

[Interview] Karina Buitenhuis (Eigen Fabrikaat): Digitalisering was en is een constante factor

09-03-2022 | 12:19:00
Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Karina Buitenhuis, Managing Partner bij Eigen Fabrikaat

[Interview] Jelmer Wind (Team5pm): YouTube populairder dan ooit

09-03-2022 | 12:04:00
Rondom de bekendmaking van de Reclamebureau50 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Jelmer Wind, mede-oprichter en CEO van Team5pm

Abonneer je op onze nieuwsbrief.