nieuws
Tag Resultaten
Creatief bureau Truus verwelkomt drie partners
Creatief bureau Truus verwelkomt drie partners: Kalista Antoniuk (Business Director), Ana Mendez (Operations Director) en Richard van Horssen (Creative Director). Met de aanstelling van de partners start voor Truus een nieuwe fase waarin het succesvolle bureau verder werkt aan haar groeiambities
Deliveroo stopt in Nederland
Deliveroo heeft aangekondigd dat het eind november 2022 zal stoppen met zijn Nederlandse operatie. Het in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijf stelt dat het altijd ernaar streeft om in markten actief te zijn waar er een duidelijk pad bestaat om een leidende positie te kunnen hebben
Kruidvat start pilot met fietskoeriers Vandaag in Huis
Kruidvat introduceert in samenwerking met fietskoeriers van Packaly Vandaag in Huis. Klanten in het bezorggebied, kunnen gebruikmaken van deze mogelijkheid van thuisbezorging. Als zij vóór 15:00 uur een bestelling plaatsen, worden de bestelde producten nog dezelfde dag bezorgd
RA*W en HEMA organiseren young talent pitch
RA*W en HEMA organiseerden op 8 en 9 juli een pitch voor jong talent om zich verder te ontwikkelen binnen de creatieve industrie. De winnaars van de pitch zijn Mick Vuur (Junior Creative, Publicis Group), Geke Duffhues (student, Fontys Hogeschool) en Nina Rapisarda (Junior Project Manager, Boomerang)
Jonas Vingegaard bezoekt co-sponsor Gorillas in Amsterdam
De Deense tourwinnaar Jonas Vingegaard kwam langs bij de vestiging van Gorillas in de Amsterdamse Weesperstraat, waar team Jumbo-Visma samen met medewerkers van Gorillas de overwinning van de Tour de France vierde
Born05 verzorgt rebranding De Cocktail Club
Digital Branding Agency Born05 gaat aan de slag met de rebranding voor De Cocktail Club. Omdat De Cocktail Club haar merk wil laten groeien en stappen wil zetten in het buitenland, ontwikkelt Born05 een vernieuwde merkstrategie met bijbehorende rebranding welke wordt doorvertaald naar alle touchpoints
[Case] DCVF steekt de SPARbecue aan!
De Combinatie van Factoren helpt SPAR al enkele jaren met haar positionering. De formule onderscheidt zich als gemakswinkel met een unieke combinatie van lekkere foodservice voor nu en makkelijke foodretail voor later. Deze zomer speelt SPAR met een 360-graden-campagne in op de spontane barbecue
[Onderzoek] Online winkelen minder slecht voor het milieu dan gedacht
Vraag het de Europese consument en tot wel twee derde zal niet weten dat online winkelen milieuvriendelijker is dan winkelen in een fysieke winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Seven Senders in samenwerking met marktonderzoeksinstituut Appinio
Dopper breidt collectie herbruikbare stalen waterflessen uit met mini- en maxiformaat
Dopper introduceert twee nieuwe formaten Dopper Steel waterflessen van 1,1 liter en 350 ml omdat uit onderzoek van Dopper blijkt dat mensen vaker hun herbruikbare waterfles meenemen als deze de perfecte maat zou hebben
[Column] Niels Braat: Winkelen – mijn post-lockdown teleurstelling
Wat waren we opgetogen dat het allemaal weer mocht: de kroeg in, op vakantie, samen sporten, naar festivals en lekker shoppen zonder limieten. Herwonnen vrijheden die we zo ontzettend gemist hadden
Team Jumbo-Visma en Gorillas lanceren bezorgservice op Alpe d'Huez
Gorillas opent pop-up vestiging op de Tour de France-berg en verkoopt naast boodschappen ook merchandise van Jumbo-Visma
INTERSPORT en b-like gaan samenwerking aan
INTERSPORT International en de online sport-activatie-app b-like tekenen een driejarig samenwerkingscontract om mensen te inspireren en activeren om meer in beweging te komen
HAK lanceert productlijn Mexicanez
HAK maakt de stap naar het Mexicaanse schap en introduceert een kleurrijk groente- en bonenconcept: Mexicanez. Hiermee speelt HAK in op de groeiende populariteit van de Mexicaanse maaltijd op de Nederlandse eettafel
Expert zoekt bureau en start met video-oproep
Expert roept alle creatieve bureaus van Nederland in een video op zich te melden. Daarmee draait de winkelketen het traditionele wervingsproces om. Bureaus pitchen niet bij Expert, Expert pitcht bij de bureaus
No Fairytales lanceert verse salsa
No Fairytales heeft een innovatie gelanceerd: een verse salsa gemaakt van vers gesneden groenten, zonder toegevoegde suikers, laag in kcal en Nutri-score A, is sinds deze week te vinden in het koelschap van Albert Heijn
Kruidvat zet in op gebruik van minder en beter plastic
A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft haar MVO-Jaarverslag 2021 gepubliceerd. Eén van de belangrijkste prestaties van het afgelopen jaar is de introductie van de Pure & Soft-luier, de eerste klimaatneutrale luier van Kruidvat
IKEA kiest voor DDB Unlimited als lead agency
IKEA Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Hiermee komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life
AH-managers krijgen workshops van telers
Albert Heijn geeft zijn 1100 Managers Vers deze weken een workshop bij telers op het erf over de nieuwste inzichten van de groente- en fruitproducten
AB InBev lanceert alcoholvrij bier Corona Cero in Europa
AB InBev kondigt de Europese lancering aan van Corona Cero, een alcoholvrij bier gebrouwen met 100% ingrediënten van natuurlijke oorsprong
[Interview] Nexeye: Dat we vooral als Hans Anders werden gezien, is verleden tijd
Nexeye, voorheen vooral bekend als de Hans Anders Retail Group, heeft 700 filialen in verschillende Europese landen. CEO Bart van den Nieuwenhof en Andy Mosmans van de Creative Branding Engine VENGEAN hebben een merkoperatie in gang gezet met als doel Europa te bestormen. We spreken hen over dit initiatief
Ask Anne helpt consumenten met live advies bij shoppen
Door introductie van de dienst Ask Anne is het in winkels en tijdens het online shoppen mogelijk om direct een product-expert te spreken via de smartphone, tablet of laptop. Ask Anne wordt bemand door echte productspecialist
[Column] Joyce Lopulalan: Hoe je als consument elke dag wordt genept
Zowel op het gebied van pricing als onze behoefte aan snelheid van levering moeten we flink inleveren
[Column] Martijn Nillesen: Travel Retail - vliegensvlug van conventional naar phygital
Toen in 2020 wereldwijd de vliegvelden sloten en passagiersaantallen daalden tot enkele procenten van het jaar ervoor, riep iedereen dat reizen nooit meer hetzelfde zou zijn. In ieder geval wat vliegen betreft
SPAR vergroot aantal verkooppunten in Nederland van 455 naar 1000
SPAR heeft de ambitie om binnen drie jaar het aantal verkooppunten in Nederland meer dan te verdubbelen: van 455 naar 1000
Ekoplaza opent Foodmarqt in Amsterdam
Ekoplaza en Marqt bundelen hun idealen, merken en formules en openen op 21 mei de eerste Ekoplaza Foodmarqt aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam. Het winkelconcept is een pilot
[DPG Grow] Boodschappen doen verschilt per provincie
Uit onderzoek blijkt dat de klantreis bij het boodschappen doen verschilt per provincie. In Friesland en Drenthe speelt de reclamefolder een belangrijke rol en in Noord-Holland wordt vooral online boodschappen gedaan
Gorillas breidt uit met Public Affairs-team in Nederland
Gorillas breidt het Nederlandse team uit met hoofd publieke en overheidszaken Benelux Mazdak Soltani. Sinds 19 april is Mazdak Soltani verantwoordelijk voor alle externe public affairs en de relatie met de gemeenschap en centrale en decentrale overheden
HEMA breidt klantenpas uit
De HEMA-klantenpas bestaat vijf jaar en het concern past de formule iets aan. In een campagne kondigt het concern de wijzigingen aan. Daarnaast opent HEMA op 18 mei in de Westfield Mall te Leidschendam haar eerste HEMA-pas pop-up
SAS helpt Albert Heijn bij omnichannel-strategie
Albert Heijn gaat gebruikmaken van additionele functionaliteiten binnen het SAS Customer Intelligence 360 platform. SAS, marktleider in analytics, heeft zijn samenwerking met Albert Heijn uitgebreid om de omnichannel-strategie van de supermarkt verder te optimaliseren
[DPG Grow] 5 tips voor een succesvolle Moederdag als retailer
Zondag 8 mei is het Moederdag. Een uitgelezen kans om extra omzet te scoren met je (online) shop. Benieuwd waar je op moet letten? Lees snel verder welke inzichten wij uit recent consumentenonderzoek onder duizend Nederlanders naar boven hebben gehaald