Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

MIX verzorgt rebranding OneFit

28-06-2022 | 10:02:00
MIX, het bureau dat begin 2021 werd opgericht door Ashwin Murli en Mark Schoones, neemt de merkidentiteit en positionering van OneFit onder handen

[Interview] Bernadette Kooijman over de missie en nieuwe producten van No Fairytales

26-01-2022 | 09:58:00
Bernadette Kooijman is oprichter van No Fairytales, het bedrijf dat in 2016 een wereldwijde primeur had met de introductie van groentetortilla’s. We spreken haar over haar visie op foodtrends voor 2022 en de plannen van No Fairytales. In maart brengt het bedrijf namelijk een nieuw product op de markt

[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king

12-05-2021 | 08:53:51
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.

Britse regisseur Jak O’Hare verbindt zich aan Vigics en verhuist naar Amsterdam

22-04-2021 | 18:41:00
De Britse regisseur Jak O’Hare sluit zich aan bij productiemaatschappij Vigics, die meer werk wil maken met een internationale, diverse blik. Hij woont inmiddels in Amsterdam en maakte al twee films in Nederland voor Mazda (in opdracht van Vice) en Nike (in opdracht van We Are Pi)

Harald Vlugt en Xerxes Group werken samen voor collectie-expositie ColleXposition

03-12-2020 | 13:15:00
Beeldend kunstenaar en verwoed kunstverzamelaar Harald Vlugt en Xerxes Group, moedermaatschappij van vier entiteiten op het gebied van data- en documentoplossingen, zorgden samen voor een bijzondere expositie: ColleXposition

ASICS kiest voor HPB

15-09-2020 | 15:21:00
ASICS heeft na een intensief pitchtraject HPB (Het PR Bureau) gekozen als partner voor PR en storytelling in de Benelux

[Interview] Wouter Glaser over native advertising, pr en Yuri

10-02-2020 | 11:54:00
Glasnost richtte in oktober 2019 het native advertising-label Yuri op. Drie maanden later vertelt oprichter Wouter Glaser over de vorderingen van het nieuwe label

[Column] Erwin Fisser: Vaccinaties, leuker kunnen we het niet maken

07-02-2020 | 10:14:00
Kennen we nog de oude Belastingdienst-payoff Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker? Typisch geval van prachtig vakwerk van een reclamebureau op basis van een op onvoldoende inzichten gebaseerde briefing van de klant

DDMA richt Commissie Influencer Marketing op

30-01-2020 | 15:07:03
DDMA, branchevereniging voor data en marketing heeft de Commissie Influencer Marketing in het leven geroepen. Op deze wijze wil DDMA onduidelijkheid bij marketeers over de inzet en effectiviteit van influencermarketing wegnemen en het professionaliseren van het vakgebied

StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital

23-01-2020 | 12:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen

N=5 bedenkt huilend beeld voor het Aidsfonds

02-12-2019 | 09:25:00
Het Aidsfonds onthult op Wereld Aids Dag een standbeeld op het Beursplein in Amsterdam. Het beeld, dat is bedacht door creatief bureau N=5, huilt realtime op het ritme van de aidsepidemie: één traan voor elke dode, elke 40 seconden

FJ produceert film en serie voor Carhartt Workwear

01-11-2019 | 10:06:36
Om Carhartt Workwear’s 130-jarige nalatenschap te vieren, produceerde FJ een film en een serie van 5 portretten, waarin Carhartt’s brand ambassadors centraal staan

Storyboard ontwikkelt Beneluxcampagnes Rimmel London en Max Factor

26-09-2019 | 14:18:00
Rimmel London en Max Factor, beide onderdeel van Coty Benelux, lanceren hun Benelux-campagnes. Influencer- en contentspecialist Storyboard heeft de campagnes ontwikkeld

[Onderzoek] Hersenscans laten zien of een video ons boeit

27-08-2019 | 09:10:22
Onderzoekers hebben gemeten hoe onze hersenen reageren op tv-commercials. Het blijkt dat hersenen van verschillende mensen identiek reageren als ze boeiende video’s te zien krijgen, zo blijkt uit nieuw onderzoek door Rotterdam School of Management, Erasmus University

Patrick Lodiers en N=Content maken Instaview voor KPN

22-08-2019 | 16:08:01
In samenwerking met N=Content heeft presentator Patrick Lodiers een format ontwikkeld rondom de Instagram-accounts van bekende Nederlanders. Onder anderen dj Frank van der Lende en zanger Marcel Veenendaal van DI-RECT worden aan de tand gevoeld over hun Insta-account

Kia zet achtergrondverhaal Kia XCeed centraal in boek en video

19-08-2019 | 09:46:28
Kia onthult het achtergrondverhaal van de nieuwe XCeed, de CUV (Urban Crossover Utility Vehicle), waarvoor Kia in eerste instantie geen plannen had. Leden van het designteam vertellen in een korte film en een boek over het nieuwste lid van de Ceed-familie

SuperHeroes Amsterdam ontwikkelt campagne voor Swapfiets

10-07-2019 | 15:50:50
Swapfiets en SuperHeroes Amsterdam lanceren een internationale campagne om ook de fietsende young professional aan zich te binden met de Deluxe fiets

[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen

14-06-2019 | 14:37:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan

Zeeman verkoopt exclusieve sneakers via online raffle en pop-upwinkels

27-05-2019 | 10:52:00
Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Om daar achter te komen is Zeeman twee soorten sneakers gaan maken. Een extreme sneaker, gemaakt zoals dure merken het doen, en een eenvoudige sneaker, gemaakt op de Zeeman-manier

Albert Heijn start podcast over wijn met Harold Hamersma en Esmee Langereis

20-05-2019 | 11:59:00
In tien afleveringen van elk circa tien minuten geven Harold Hamersma en Esmee Langereis wijnadvies voor veelvoorkomende momenten. Wijninkoper Maarten Vreeswijk van Albert Heijn adviseert in elke aflevering een drietal wijnen uit het wijnschap van de supermarkt

[Column] Maartje Blijleven: Voor onze dochters

08-04-2019 | 10:54:00
Als je je publiek echt goed wil bereiken, dan vertel je je verhalen face to face, nog steeds de meest ultieme en persoonlijke manier van communiceren. Op de zeepkist, op een podium, want dan bereik je een groot publiek. Dan maak je impact. Dan connect je. En claim je je expertise

Creatieve bureaus maken promofilms voor expeditie

28-03-2019 | 11:16:00
Onesize, MassiveMusic en Kaaps hebben gezamenlijk promofilms geproduceerd als steunbetuiging aan Artsen zonder Grenzen en diens ambassadeur en bergbeklimmer Wilco Dekker

[Interview] Erik-Jan Gelink (Transavia) wil het hart veroveren van Generatie Z

26-02-2019 | 11:37:00
Erik-Jan Gelink (ex Sanoma) is commercieel directeur van Transavia en zijn team startte niet lang na zijn aanstelling een YouTubekanaal om generatie Z te bereiken. Hoe staat het er na ruim een jaar voor met de webseries van de luchtvaartmaatschappij? En hoe is de realityserie Welkom aan Boord tot stand gekomen?

Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation

23-01-2019 | 12:07:00
Klanten Ekoplaza doneren statiegeld aan Plastic Soup Foundation. In 2018 is 11.703 euro gedoneerd voor de Plastic Soup Foundation dankzij statiegeldmachine van Ekoplaza

Sportbedrijf Rotterdam vergunt Conspiracysinc merk- en marketingactiviteiten

23-01-2019 | 11:14:00
Het Sportbedrijf Rotterdam vergunt Conspiracysinc merk- en marketingactiviteiten. ConspiracyInc heeft daartoe een aanbesteding gewonnen voor de komende twee jaar

Marketing & Innovation Kickoff 2019

18-01-2019 | 13:13:00
Vrijdag 8 februari de Marketing & Innovation Kickoff 2019. Wat hebben Hardt Hyperloop, ALD Automotive, SnappCar en personalisatieplatform Unless gemeen?

Volkswagen komt met Snelweg Sprookjes app voor kinderen

18-01-2019 | 10:38:00
Volkswagen heeft een Snelweg Sprookjes app voor kinderen geïntroduceerd. Een app met nieuwsgierig makende luisterverhalen om naar buiten te kijken tijdens het rijden

Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019

16-01-2019 | 13:41:00
Tabaksverslaving, Kinderpardon en Appen in het verkeer genomineerd voor Issue Award 2019. Oeuvre award voor Arjen Lubach

Dutch Independents Network verbreedt portfolio met Mobile Interaction Company

25-10-2018 | 10:03:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders

[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks

16-10-2018 | 10:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug

Abonneer je op onze nieuwsbrief