nieuws
Tag Resultaten
Ad Alliance (RTL Nederland) gaat samenwerking aan met Rakuten TV
Ad Alliance (het reclameverkoopbedrijf van RTL Nederland) is een samenwerking met Rakuten TV aangegaan. Ad Alliance verkoopt daarbij voortaan de reclame voor Rakuten TV
Addressable reclame per september 2023 bij RTL Nederland en Talpa Network via VodafoneZiggo
Op de zenders van Talpa Network en RTL Nederland zal per september 2023 addressable reclame te zien zijn bij VodafoneZiggo. In november 2022 maakten de partijen al bekend hier in 2023 mee te zullen starten
[Interview] Saskia van Gulick (RTL AdAlliance): vechten om de eyeball in het Europese video speelveld
Saskia van Gulick is Director Benelux, Baltics & Nordics bij RTL AdAlliance, de internationale salesorganisatie van RTL Group die ontstaan is dankzij het samengaan van RTL Ad Connect, Gruner+Jahr International Media Sales en het salesonderdeel van Smartclip
Reclameomzet RTL Nederland/Ad Alliance in 2022 403 miljoen euro (+11,3 procent)
De reclame-omzet van RTL Nederland die door Ad Alliance wordt gegenereerd, bedroeg in 2022 403 miljoen euro. Dit blijkt uit de gepubliceerde jaarrekening van het in Duitsland en Luxemburg beursgenoteerde RTL Group
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald
Anna Maria Vujinovic stopt bij Ad Alliance/RTL Nederland en gaat ondernemen
Anna Maria Vujinovic stopt per 31 maart 2023 bij Ad Alliance en gaat volgens eigen zeggen ondernemen. Sinds januari 2020 is zij Sales Director en onderdeel van het management team onder leiding van Ton Rozestraten die CEO van Ad Alliance en CCO van RTL Nederland is
Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking uit
Ad Alliance – dat onderdeel is van RTL Nederland – en podcastuitgever Dag en Nacht Media, zullen ook in 2023 blijven samenwerken. In mei 2019 startte het toenmalige Adfactor een samenwerking met Dag en Nacht Media
[Column] David de Jong: Een beschouwing over de ACM-afwijzing, hoe gaat medialand verder?
En daar was ineens het bericht van RTL Group, Talpa Network én de ACM om 08:00 uur op 30 januari 2023 voor opening van de beurzen in Frankfurt en Luxemburg. Na de zaak PostNL en Sannd is deze kwestie voor de ACM misschien wel de meest rumoerige zaak geweest als het om overnames gaat
ACM wijst overname Talpa Network door RTL Group af
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft de conclusie getrokken dat de overname van Talpa Network door RTL Group leidt tot een te grote machtspositie waardoor de ACM geen vergunning afgeeft. Dat concludeert de ACM op basis eigen onderzoek onder adverteerders en distributeurs
[Column] David de Jong: Reclameverkoop SBS6 en Net5 naar Mediahuis, gaat dat werken voor ACM?
En ineens was het remedievoorstel op vrijdag 13 januari 2022 grotendeels openbaar. RTL Group en Talpa Network deden een statement en Mediahuis Nederland publiceerde erover in De Telegraaf met de eigen CEO aan het woord
RTL Group stelt aan ACM voor: Mediahuis Nederland gaat reclameverkoop SBS6, Net5, Veronica en SBS9 doen
RTL Group en Talpa Network/Talpa Holding hebben bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voorgesteld dat Mediahuis Nederland de reclameverkoop van SBS6, Net5, Veronica en SBS9 gaat doen en daarmee in feite Talpa Media Solutions overneemt
Ad Alliance en Iglo lanceren merkcampagne: Alle beetjes helpen
Iglo lanceert een merk- en mediacampagne in samenwerking met Ad Alliance om bewustwording te creëren rondom koken met diepvriesproducten
RTL Group en Talpa Network doen remedievoorstel aan ACM
RTL Group en Talpa Network hebben een remedievoorstel gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt die onderzoek doet naar het overnameplan van Talpa Network door RTL Group
Ad Alliance & Ster: gemiddeld 20 procent tariefstijgingen in 2023
De tarieven van Ad Alliance en de Ster gaan met gemiddeld 20 procent omhoog. De basisjaarprijs van de Ster is met 14 procent verhoogd; die van Ad Alliance is 4 procent hoger dan 2022; die van Talpa Media Solutions is met 3 procent verhoogd
Ton Rozestraten (Ad Alliance) verwacht goede resultaten voor 2022 en 2023
Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van reclameverkoopbedrijf Ad Alliance is positief over 2022 en 2023, verwacht positieve ontwikkelingen uit streamingreclame, addresssable advertising en innovatie. Dit bleek uit een presentatie voor mediabureaus
VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa Network starten in 2023 met Addressable TV
VodafoneZiggo, RTL Nederland (Ad Alliance) en Talpa Network (Talpa Media Solutions) gaan in 2023 werk maken van addressable adverteren. Dit bevestigt Talpa Network desgevraagd aan Marketing Report, terwijl Ton Rozestraten, CCO van RTL Nederland, dit bekend heeft gemaakt in een presentatie voor mediabureaus
Screenforce na oproep minister: tv-exploitanten hebben behoorlijke duit in het zakje gedaan bij kansspelreclame
Screenforce stelt dat tv-exploitanten al een behoorlijke duit in het zakje hebben gedaan bij het inperken van online kansspelreclame. Dit stelt directeur Michel van der Voort in antwoord op vragen op Marketing Report over de morele oproep van minister Franc Weerwind
RTL Nederland: commercieel beleid Ad Alliance blijft voor 2023 gelijk bij overname Talpa Network
Het commercieel beleid van Ad Alliance blijft in 2023 gelijk, ook als er toestemming gegeven wordt voor de overname van Talpa Network door RTL Group. Dit heeft Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer van RTL Nederland en CEO van Ad Alliance bekend gemaakt. Per 2024 wordt het beleid wel aangepast
[Marketing Report Radio] René Zeedijk in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame
Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij Mediabureau ZIGT, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Deze keer gaat hij in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame