Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

2023: NPO wil 877,5 miljoen van overheid oftewel 28,4 miljoen meer (en liefst nog meer)

28-09-2022 | 14:53:00
De NPO heeft 877,5 miljoen euro aan de overheid gevraagd als budgetaanvraag 2023 voor de eigen taken; 28,4 miljoen meer dan 2022. En liefst wil de NPO nog meer budget. In de miljoenennota is 863,5 miljoen euro voorzien voor de NPO inclusief de dotatie uit de algemene mediareserve

NPO Radio 4 wordt NPO Klassiek

28-09-2022 | 13:10:00
NPO Radio 4 wordt in 2023 omgedoopt tot NPO Klassiek. Dit heeft de NPO bekend gemaakt die daarbij geen exaxte datum heeft genoemd. Onder de naam NPO Klassiek is het de bedoeling dat de NPO zowel via de radio als online met non-lineair aanbod de vindplaats wordt voor klassieke muziek

Staatssecretaris Gunay Uslu keurt NPO Luister goed

28-09-2022 | 10:43:00
Staatssecretaris Gunay Uslu (D66) van media en cultuur heeft de uitbreiding van NPO Start (onder de naam NPO Start on demand) goedgekeurd. De NPO had op 15 september 2021 via de indiening van de begroting 2022 een aanvraag hiervoor gedaan

Frederieke Leeflang: zorgen over financiering NPO bij terugbrengen Ster

15-09-2022 | 16:14:00
Frederieke Leeflang, bestuursvoorzitter van de NPO, maakt zich zorgen over de financiering van de NPO als de zendtijd van de Ster op televisie wordt teruggebracht. Tijdens Ster Focus zei ze dat het wezenlijk is dat de NPO goed gefinancierd blijft

[Column] David de Jong: Gunay Uslu slaat plank mis met adviescollege landelijke publieke omroep

10-09-2022 | 22:03:00
Het adviescollege kijkt niet naar de nut en noodzaak van allerlei afzonderlijke organisaties die samen de landelijke publieke omroep vormen

Ster komt met eigen campagne

02-03-2022 | 14:55:00
Ster, het reclameverkoopbedrijf van NPO-zendtijd, is met een eigen campagne van start gegaan. NPO-presentatoren Rutger Castricum en Gijs Staverman spelen daarin de hoofdrol

[Column] Niels Bruinsma: Qmusic week-bereiksleider, maar hoe luisteren we eigenlijk?

07-05-2021 | 16:25:00
Vorige week werd bekend dat Qmusic de bereiksleider van Nederland werd. Maar ik wil het graag over radio in zijn algemeen hebben. Met name de luisterlocatie en de ontvangstwijze zal ik iets nader toelichten

Robot Kittens ontwikkelt Insta-filter voor BN’er First Dates

29-10-2020 | 10:20:00
Voor de BN’er-editie van First Dates ontwikkelde Robot Kittens een Instagram-filter. Door gebruik van de filter kunnen Instagram-gebruikers zien welke deelnemende BN’er zijn of haar perfecte match is

Europese aanbesteding maakt N=5 het reclamebureau voor de NPO

09-10-2020 | 17:02:00
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft na een Europese aanbesteding gekozen voor N=5 als creatief en strategisch partner om de komende jaren verder te bouwen aan het merk NPO en haar zenders

Smarthouse Film maakt videoclip Grow, Nederlandse inzending Eurovisie Songfestival

04-03-2020 | 13:33:00
De videoclip van de Nederlande inzending Grow voor het Eurovisie Songfestival 2020 zal integraal bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door worden uitgezonden. De videoclip is gemaakt door Smarthouse Films

VPRO Tegenlicht: Rebellen tegen Reclame

07-02-2020 | 11:45:00
Een wereldwijde voorhoede van activisten, politici, wetenschappers en juristen vecht tegen de overvloed aan reclameboodschappen. Tegenlicht volgt enkele van deze pioniers in hun strijd tegen reclame

Campagne Ask for Angela tegen seksuele intimidatie in uitgaansleven

26-08-2019 | 15:01:00
De makers van de BNNVARA-programma’s Make Holland Great Again en Spuiten en Slikken willen het uitgaansleven veiliger maken met de campagne Ask For Angela. Met het codewoord Angela kan iemand discreet aan het barpersoneel doorgeven te worden lastiggevallen

Brancheorganisaties boos over plannen reclamevrije publieke omroep

02-07-2019 | 09:21:55
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten

[Podcast] René Zeedijk over video-on-demand vs lineaire televisie, Arie Slob vs Frank Volmer, voice, Google & podcast

19-06-2019 | 22:09:00
René Zeedijk, founding partner van de MediaScience, geeft maandelijks in Marketing Report zijn mening over actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie

Campagne Open NPO moet deur verder openzetten

13-11-2018 | 11:52:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving

[Interview] Aart Lensink over contentmarketing: Als er geen kraakheldere koppeling is, is alle moeite voor niks

16-10-2018 | 10:04:00
Al bijna 23 jaar geleden richtte Aart Lensink, begonnen als journalist, LVB Content Marketing op dat opdrachtgevers op vier terreinen helpt: strategie, content, distributie en conversie. Met zo'n lange carriere in ons vakgebied achter de rug

N=5 maakt campagne voor KRO-NCRV

15-10-2018 | 12:51:00
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan

BNNVARA stelt Van Gilst en Hox aan als directie

11-09-2018 | 15:16:00
Karin van Gilst en Gert-Jan Hox vormen met ingang van 1 november aanstaande de directie van BNNVARA. De Ledenraad van de omroep heeft unaniem ingestemd met de voordracht van de Raad van Toezicht

NOS lanceert NOS Stories

04-09-2018 | 09:25:00
NOS Stories brengt nieuws uit de belevingswereld van jongeren, op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van dertien tot en met achttien jaar en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws

[Kijkcijfers] Talpa TV groeit verder; RTL en NPO krimpen

09-05-2018 | 09:41:00
RTL zit nog steeds in de hoek waar de klappen vallen. Het marktaandeel zakt nog steeds maar de min van 4,1 procent in april was wel kleiner dan in afgelopen maanden

Abonneer je op onze nieuwsbrief