nieuws
Tag Resultaten
RTL Nederland kernbedrijf RTL Group; andere vormen van groei
RTL Nederland is en blijft een kernbedrijf van RTL Group. De reclamegroei in Nederland komt door de reclames voor online gokken en retail. RTL Group gelooft in andere vormen van groei nu de overname van Talpa Network is afgeketst. Dit bleek uit antwoorden op vragen van Marketing Report aan Thomas Rabe, CEO van RTL Group
RTL Nederland haalt opnieuw recordomzet en resultaat
RTL Group heeft opnieuw een recordomzet voor RTL Nederland gerapporteerd. In 2022 haalde RTL Nederland een omzet van 636 miljoen euro, oftewel 10,6 procent meer dan 2021. Het aangepaste ebita-resultaat bedroeg 161 miljoen euro. Dat is een resultaatverbetering van 50,5 procent
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald
Misbruik bij The Voice of Holland: OM begint een zaak tegen Ali B en Jeroen Rietbergen - Marco Borsato wordt niet vervolgd
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten om in twee van de onderzoeken, gerelateerd aan televisieprogramma The Voice of Holland (TVOH), vervolging in te stellen. Een ander TVOH-gerelateerd onderzoek zal bij gebrek aan bewijs worden geseponeerd
ACM beslist officieel: overname Talpa Network door RTL Group verboden
RTL Group krijgt geen vergunning om Talpa Network over te nemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 3 maart 2023 besloten. De overname heeft een negatieve invloed op de concurrentie. Het voorgenomen besluit was sinds eind januari 2023 al bekend
Anna Maria Vujinovic stopt bij Ad Alliance/RTL Nederland en gaat ondernemen
Anna Maria Vujinovic stopt per 31 maart 2023 bij Ad Alliance en gaat volgens eigen zeggen ondernemen. Sinds januari 2020 is zij Sales Director en onderdeel van het management team onder leiding van Ton Rozestraten die CEO van Ad Alliance en CCO van RTL Nederland is
Fawry not Sawry (Farja Farvardin) aan de slag bij onlineplatforms van RTL Nederland
Farja Farvardin, beter bekend onder de naam Fawry not Sawry, gaat per 1 maart werken bij RTL Nederland voor www.rtl.nl en RTL Boulevard online
RTL Nederland, Talpa Network, NPO, NCP, EMG en NEP sluiten mediapact Respectvol Samenwerken
RTL Nederland, Talpa Network, de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), de Vereniging van de Nederlandse Content Producenten (NCP), EMG Nederland en NEP The Netherlands hebben het mediapact Respectvol Samenwerken ondertekend
Ellen van den Berghe Chief Marketing Officer RTL Nederland
RTL Nederland benoemt Ellen van den Berghe tot Chief Marketing Officer RTL Nederland
Ad Alliance en Dag en Nacht Media breiden samenwerking uit
Ad Alliance – dat onderdeel is van RTL Nederland – en podcastuitgever Dag en Nacht Media, zullen ook in 2023 blijven samenwerken. In mei 2019 startte het toenmalige Adfactor een samenwerking met Dag en Nacht Media
[Column] David de Jong: Een beschouwing over de ACM-afwijzing, hoe gaat medialand verder?
En daar was ineens het bericht van RTL Group, Talpa Network én de ACM om 08:00 uur op 30 januari 2023 voor opening van de beurzen in Frankfurt en Luxemburg. Na de zaak PostNL en Sannd is deze kwestie voor de ACM misschien wel de meest rumoerige zaak geweest als het om overnames gaat
ACM wijst overname Talpa Network door RTL Group af
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft de conclusie getrokken dat de overname van Talpa Network door RTL Group leidt tot een te grote machtspositie waardoor de ACM geen vergunning afgeeft. Dat concludeert de ACM op basis eigen onderzoek onder adverteerders en distributeurs
[MarketingReport Radio] Christiaan van Dijk over de overname van Talpa door RTL
Christiaan van Dijk bespreekt in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van marketingcommunicatie.
[Column] David de Jong: Reclameverkoop SBS6 en Net5 naar Mediahuis, gaat dat werken voor ACM?
En ineens was het remedievoorstel op vrijdag 13 januari 2022 grotendeels openbaar. RTL Group en Talpa Network deden een statement en Mediahuis Nederland publiceerde erover in De Telegraaf met de eigen CEO aan het woord
RTL Group stelt aan ACM voor: Mediahuis Nederland gaat reclameverkoop SBS6, Net5, Veronica en SBS9 doen
RTL Group en Talpa Network/Talpa Holding hebben bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voorgesteld dat Mediahuis Nederland de reclameverkoop van SBS6, Net5, Veronica en SBS9 gaat doen en daarmee in feite Talpa Media Solutions overneemt
RTL Group en Talpa Network doen remedievoorstel aan ACM
RTL Group en Talpa Network hebben een remedievoorstel gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt die onderzoek doet naar het overnameplan van Talpa Network door RTL Group
Selmore Creative Agency gaat Videoland-merk uitbouwen voor RTL Nederland
RTL Nederland heeft Selmore Creative Agency verkozen als reclamebureau om het merk Videoland uit te bouwen. Het werk voor Videoland startte bij Selmore in juli 2022. De bedoeling en intentie is dat Selmore de komende jaren voor Videoland het merk opvallender, krachtiger en onderscheidener zal laten worden
[Column] David de Jong: De frequentieverdeling, Talpa Network, Radio Veronica en de onduidelijkheid
Volgens sommige media stopt Radio Veronica met de huidige veilingregels bij een herverdeling van de radiofrequenties. De situatie is echter een stuk genuanceerder: alle frequenties staan op het spel. En er zijn loopholes en combinaties mogelijk
[Column] David de Jong: PAST en FAST, we moeten eraan wennen!
De sector is net gewend aan de term FAST, er heeft zich inmiddels een andere trend gemanifesteerd: PAST. FAST staat voor Free Ad-Supported Streaming Television. RTL XL en Kijk (Talpa Network) zijn hier voorbeelden van. PAST staat voor Premium Ad-Supported Streaming Television. Oftewel een betaalde streamingdienst mét reclame
Ad Alliance & Ster: gemiddeld 20 procent tariefstijgingen in 2023
De tarieven van Ad Alliance en de Ster gaan met gemiddeld 20 procent omhoog. De basisjaarprijs van de Ster is met 14 procent verhoogd; die van Ad Alliance is 4 procent hoger dan 2022; die van Talpa Media Solutions is met 3 procent verhoogd