nieuws
Tag Resultaten
Flemish media sector joins forces for new cross-media measurement system
Together with the media companies, the Flemish Government is investing in a new cross-media measurement system that should provide better insight into media use in Flanders
Zes nominaties Cross Media Innovatie 2022
De zes nominaties voor Cross Media Innovatie 2022 zijn bekend. Welk innovatie wordt de opvolger van In-flight deliveryservice van Transavia? De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens Cross Media Diner & Awards op woensdag 8 juni
Wave aan de slag voor ‘s werelds grootste digitale fan token-provider Socios.com
Digital development agency Wave, onderdeel van United Playgrounds, is door 's werelds grootste fan token-provider voor sport en entertainment Socios.com aangesteld als game-development partner
Gospooky eerste marketingpartner van TikTok in Nederland
Social technology agency Gospooky is benoemd tot officiële TikTok Marketing Partner, als onderdeel van het partnerprogramma van het entertainmentplatform
[Interview] Roelijne Peters (Meetic Group): Bereik sociale media lastig te meten
In aanloop naar de bekendmaking van de Marketing100 op 9 maart 2022, publiceert Marketing Report een serie interviews met genomineerden. Vandaag spreken we met Roelijne Peters, Senior Marketing Manager EU + UK bij Meetic Group (dat net als Tinder onderdeel is van Match Group)
De Hartstichting en Snapchat lanceren Valentijn-lens
De Hartstichting en Snapchat komen speciaal voor Valentijnsdag met een Valentijns-lens om jongeren op een laagdrempelige manier bewust maken van het belang van een gezond hart
Gorillas: seksspeeltjes met Valentijnsdag
Flitsbezorger Gorillas gaat voor Valentijnsdag een samenwerking aan met WOW Tech Group, producent van seksspeeltjes. Zo wil de dienst ervoor zorgen dat iedereen met Valentijn een leuke tijd heeft
[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
Sinds 2017 biedt GROHE een breed scala aan gekleurde kranen en accessoires aan. De positie van GROHE is sterk, maar de concurrentie in dit segment is groot. In samenwerking met DPG Media zorgde GROHE ervoor dat ze vaker worden meegenomen in de overweging- en oriëntatiefase
BUX Zero komt met Zero Obstakels
Fitzroy ontwikkelde de campagne voor beleggingsapp BUX Zero, die deze week van start gaat. De campagne wil enerzijds overbrengen dat de app de mobiele broker alles biedt wat hij nodig heeft om te gaan beleggen. En anderzijds de aankondiging dat je nu ook met BUX in crypto’s kunt beleggen
Havas brengt Lexa en SBS6 dichter bij elkaar
Lexa is een partnership aangegaan met de De Dating Quiz, het programma van Linda de Mol op SBS6 dat op 17 oktober van start is gegaan. Havas Media fungeert als vraag, kennis- en insight doorgever met als doel om meer koppels te laten ontstaan
[Cross Media Congres] Marco Abele over OneFor
Marco Abele is met zijn app OneFor een van de winnaars van de Startup Competitie 2021 van het Cross Media Congres. Tijdens de speciale uitzending van Marketing Report op New Business Radio spraken we hem over zijn bedrijf
[Cross Media Adverteerder 2021] Ruth de Jager over Storytel
Storytel is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2021, voorgedragen door Glasnost. Wij spreken met Ruth de Jager, Country Manager bij Storytel Nederland en België
[Cross Media Innovatie] Marcel van Zwieten over WordSmint
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Wavemaker zendt WordSmint in voor de categorie Innovatie. We spreken met Marcel van Zwieten, Managing Creative Director van DotControl
Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning
Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal
[Marketing Week] Bob Koigi: Content is king
As marketers, advertisers and media companies look at innovative ways of packaging and disseminating content to a critical mass, they are exploring and embracing technologies and partnership to drive that agenda with impressive results.
Dragons' Den deelnemer Airchip kiest voor MIX als creatief bureau
Airchip, de app die wachtrijen op festivals oplost, kiest voor MIX als creatief bureau. Airchip haalde eerder deze maand 300.000 euro op bij het televisieprogramma Dragons’ Den. MIX begint met het vormgeven van de b2b-communicatie
Robot Kittens en We Are Pi ontwikkelen app om nachtclubs te steunen
Creative tech-agency Robot Kittens en creative agency We Are Pi hebben de Rave to Save-app ontwikkeld voor Desperados
Omzet werkplatform Maqqie stijgt 550 procent in 2020
Het online werkplatform Maqqie rapporteerde een flinke groei in 2020, waarin het 5,5 keer zoveel omzet draaide als in het voorgaande jaar
Heleen Crielaard Group Marketing Director bij Incentro
Per 1 maart is Heleen Crielaard begonnen als Group Marketing Director bij Incentro. Incentro is een hard groeiende digitale dienstverlener die organisaties helpt bij hun digitale transformatie
[Marketing Report - 16 maart] Jeremiah Albinus | Remco Armee | Monica Toma | Martijn den Besten
Luister dinsdag 16 maart om 18:00 uur - een half uur eerder dus, vanwege de avondklok - naar de uitzending van Marketing Report op New Business Radio. Uw prettige gespreksleider is presentator Peter Wybenga, bijgestaan door zijn watervlugge sidekick Bas Vlugt
Zzp-platform Maqqie bemiddelt gratis
Online werkplatform Maqqie bemiddelt als eerste in Nederland gratis tussen werkgevers en zzp’ers. Alle juridische en financiële zaken worden geregeld en Maqqie zorgt ervoor dat de freelancers altijd snel betaald krijgen én een eerlijk tarief ontvangen
MeMo²: meer dan een miljoen mensen in Nederland gebruiken Clubhouse
1.052.000 Nederlanders gebruiken Clubhouse (MeMo², februari 2021). Met een maandbereik van meer dan 8 procent zijn met name de mannelijke jongeren verantwoordelijk voor de snelle Clubhouse adoptie
Renoon lanceert duurzaam online modeplatform via app en website
Renoon heeft een modeplatform gelanceerd via een website en app waarop klanten winkelen op basis van persoonlijke stijl en waarden. De kern van het platform is duurzaamheid en mode
[Interview] Marcel Vogels (Memo²): De meerwaarde van crossmedia moet je geïntegreerd meten
Memo2 is een bureau dat voor klanten inzichtelijk maakt hoe effectief hun grote crossmediale campagnes zijn geweest. Marcel Vogels, oprichter van het bedrijf, vertelt over het koppelen van informatie
KesselsKramer komt met app Double Dutch voor geven aan goede doelen
KesselsKramer en kunstenaarsduo Inez & Vinoodh lanceren goede doelen-app Double Dutch. De app maakt het mogelijk om online giften te combineren met digitale kunstwerken van bekende kunstenaars als Derrick Adams, Sterling Ruby en Jamie Reid. Ook topmodel Gigi Hadid heeft werk beschikbaar gesteld
Intertoys zet Google Assistant in voor Sinterklaas
Merkle Nederland en Intertoys ontwikkelden een voice-applicatie voor de Google Assistant. Hiermee kunnen kinderen aan de slag om iets moois te maken voor de Sint: knutselwerken, tekeningen en rijmpjes
FCB Amsterdam bedenkt Art Heist voor OnePlus Nord
Om de smartphone OnePlus Nord onder de aandacht te brengen van de jonge generatie, bedacht reclamebureau FCB Amsterdam de Instagram-campagne Art Heist
Activatiecampagne rondom 7 jaar Storytel; 7 weken gratis via Tikkie
Luisterboekenplatform Storytel bestaat 7 jaar in Nederland. Om dit te vieren, is het bedrijf een activatiecampagne begonnen met de betaalapp Tikkie
Picnic start in Purmerend; 10 procent huishoudens meldt zich aan
Online supermarkt Picnic is van start gegaan in Purmerend en omstreken. Met meer dan 5500 inschrijvingen heeft ruim 10 procent van alle huishoudens in de regio zich inmiddels bij Picnic aangemeld
[Nederlands MediaNetwerk TV] Tijmen Mulder over Robot Kittens, the next big thing en snelwegsprookjes
Robot Kittens is een digitaal bedrijf dat websites, apps, spelletjes en interactieve installaties en experiences maakt. Tijmen Mulder is medeoprichter en vertelt bij Marketing Report TV over wat ze doen en over the next big thing