Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

Advertorial.nl: regionaal advertorials plaatsen

24-03-2022 | 12:03:00
Het is voortaan mogelijk om regionaal te adverteren via Advertorial.nl. Het was eerder nog niet mogelijk om via één website advertorials te plaatsen bij verschillende regionale nieuwssites. Inmiddels zijn er ruim 150 mediatitels beschikbaar

Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing ACM

22-03-2022 | 12:33:00
Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft eind 2021 zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken

ACM: betere voorlichting nodig over online gebruik gegevens

22-03-2022 | 12:21:00
Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden verschillende toezichthouders

DPG Media rolt GARM Brand Suitability Targeting uit

23-02-2022 | 13:49:00
DPG Media heeft de GARM Brand Suitability Targeting uitgerold. Onder de naam Global Alliance for Responsible Media (GARM) is een raamwerk ontwikkeld dat merken, mediabureaus en uitgevers in staat stelt een eenduidig gesprek te voeren over niet alleen wat brand safe is, maar ook wat brand suitable is

Gorillas lanceert eigen muzieklabel

10-02-2022 | 11:20:00
Gorillas lanceert het muzieklabel Pedal Records, een cultureel initiatief dat hun getalenteerde crew in staat stelt hun creativiteit en passie in muziek uit te drukken

SIRE-campagne: De dood. Praat erover, niet eroverheen

08-02-2022 | 14:46:00
SIRE (Stichting Ideële Reclame) heeft een campagne ontwikkeld om te spreken over de dood. De campagne is ontwikkeld door Selmore, Bex*communicatie, Pink Rabbit, Storyboard, Monkeys & Bananas, Bruut Amsterdam en DirectResearch

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel zet deelnemers in spotlight met heldencampagne

08-02-2022 | 12:53:00
De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel wijdt dit jaar een speciale campagne aan de deelnemers van voorgaande edities. De jaarlijks terugkerende campagne beschouwt iedere deelnemer als held

Innovation Origins start project Decarbonizing Europe

02-02-2022 | 16:14:00
Innovation Origins (IO) is gestart met het project Decarbonizing Europe om te rapporteren over de vorderingen van de Europese duurzaamheidsdoelen. Het initiatief krijgt met continue updates een plek naast de reguliere verslaggeving over innovatieve ontwikkelingen in Europa

Born05 en Glasnost (Ace) ontwikkelen contentplatform voor Porsche Nederland (Pon)

31-01-2022 | 06:50:00
Porsche Nederland (oftewel importeur Pon) heeft onder de naam Discovered een online lifestylemagazine voor ambitieuze Nederlanders gelanceerd. Geen focus op pk’s, motoren of wegligging, maar verhalen over creatieven en ambitieuze ondernemers die hun dromen verwezenlijken

AD mediapartner van het EK Zaalvoetbal

06-01-2022 | 10:48:00
AD is oficieel mediapartner geworden van UEFA Futsal EURO 2022, oftewel het EK Zaalvoetbal. Met de samenwerking willen AD en UEFA zaalvoetbal, internationaal bekend als Futsal, onder de aandacht brengen bij het grote publiek

Make-A-Wish Nederland en RUMAG en Just Another Network werken samen

14-12-2021 | 18:38:00
RUMAG, onderdeel van jongeren mediahuis Just Another Network, gaat Make-A-Wish Nederland steunen door via de mediakanalen van hun netwerk jongeren te bereiken

[Column] Bas Vlugt: Veel vraagtekens bij de bruikbaarheid van NMO Print & Merken Monitor

08-12-2021 | 13:23:00
Al snel daarna verschenen juichende bijdragen op Linkedin van exploitanten die met hun mediamerken op een mooie positie in de lijst van NMO Print & Merken Monitor 2021-III staan. Eerst maar even deze lijst, dan komen de vragen daarna.

MediaCom met branded content-campagne NEFF keukenaparaten en Delicious.magazine

29-10-2021 | 16:15:12
NEFF keukenapparaten en Delicious.magazine werken samen in het kader van en activatie-campagne onder de noemer De wereld rond in eigen keuken. In vier afleveringen gaan NEFF Chef Andy McDonald en verschillende delicious.thuiskoks dit najaar op ontdekkingstocht langs verschillende wereldkeukens

Lukkien bouwt Amsterdam Bike City Platform

30-04-2021 | 16:17:00
Lukkien heeft in opdracht van Royal Haskoning DHV onder de naam Amsterdam Bike City een platform gebouwd, waarin kennis en innovaties rondom de fiets worden gedeeld. Het platform is een initiatief van de gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam

IClusion lanceert Heyleys: platform voor kankerpatiënten

28-10-2020 | 12:54:00
Onder de naam Heyleys is door IClusion een platform gelanceerd voor kankerpatienten. Het platform is opgezet vanuit het inzicht dat ernstig zieke patiënten te vaak buitenspel staan om aan onderzoek naar behandelingen deel te kunnen nemen

Outbrain lanceert App Install Smartad om open web beter te benutten

26-08-2020 | 13:12:00
Outbrain heeft App Install Smartad gelanceerd, een advertentieproduct waarmee app-marketeers op kosteneffectieve wijze het volledige potentieel van het open web kunnen benutten

Michele Morrone wordt het internationale gezicht van Guess

14-08-2020 | 17:50:30
Guess introduceert Michele Morrone als het internationale gezicht van de Guess herfst/winter mannencollectie 2020. Michele Morrone is een acteur en zanger die vooral bekend staat om zijn hoofdrol in de succesvolle Netflix-film 365 Days

[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie ten opzichte van sociale media

08-07-2020 | 14:19:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar

NaturNes Bio, Thrive en BartsBoekje lanceren platform KidsToGo.nl

06-07-2020 | 13:50:00
NaturNes Bio lanceert met strategisch partner Thrive (onderdeel van IPG Mediabrands) een contentpartnership met BartsBoekje onder de naam KidsTogo.nl

Triple digitale partner Omroep Brabant

27-05-2020 | 14:17:00
Omroep Brabant heeft het Alkmaarse digitale bureau Triple gekozen als nieuwe digitale partner voor de komende vijf jaar

Fonds Gehandicaptensport met online magazine over online campagne

13-05-2020 | 12:02:00
Het Fonds Gehandicaptensport heeft een eigen online magazine gelanceerd onder de naam Tikeeneuromagazine. Het Fonds Gehandicaptensport kon een geplande collecteweek in verband met de coronacrisis niet door laten gaan

DPG Media kiest voor Candid

30-04-2020 | 12:20:00
DPG Media kiest Candid als partner voor alle media-activiteiten. Binnen Candid wordt M2Media zowel strategisch- als operationeel lead agency. De samenwerking omvat de mediastrategie, -inkoop, en -planning voor alle merken van DPG Media

Het Noordbrabants Museum opent dankzij Glasnost digitaal met virtuele rondleiding

03-04-2020 | 14:54:00
Het Noordbrabants Museum heeft haar digitale museum geopend. Om de collectie toch beschikbaar te stellen voor het publiek, heeft het museum haar virtuele deuren geopend. Glasnost werd ingeschakeld door het museum voor het concept

Traditional media brands most trusted in UK amid corona virus crisis

01-04-2020 | 10:33:00
BBC, Sky News and Guardian remain the most trusted sources of information in UK during the Corona virus crisis according to the latest study from the Havas Media Group.

Dept ontwikkelt digitale expositie 150 jaar Bijenkorf

09-03-2020 | 09:30:18
Dept heeft samen met de Bijenkorf een website ontwikkeld die het 150-jarig bestaan van het warenhuis viert. De website laat de verschillende decennia zien middels illustraties, motion en geluidsfragmenten

Jaarverslag KPN dankzij Born05 als online platform

28-02-2020 | 11:47:00
KPN publiceerde op 24 februari 2020 haar jaarverslag 2019. Het telecombedrijf heeft Born05 gevraagd een online platform te ontwikkelen voor het jaarverslag, met als doel het bereiken van een bredere doelgroep dan alleen financiële stakeholders

StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital

23-01-2020 | 12:00:00
De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerders onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen

TUI Populairste Website van het Jaar in categorie Reizen; PSV overall winnaar

21-11-2019 | 15:01:00
TUI.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie Reizen. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuws-website van het jaar werden

[Onderzoek] NOBO start met bereikscijfers per uur

25-10-2019 | 13:32:00
Per half november 2019 wordt het Nederlandse Online Bereiksonderzoek uitgebreid met nieuwe opties. De consumptie van web en app wordt al enkele jaren door NOBO gerapporteerd tot op het niveau van dagbereik

Nepnieuws-sites maken honderden miljoenen omzet per jaar

27-09-2019 | 12:00:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van haar onderzoek naar een steekproef van 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans

Abonneer je op onze nieuwsbrief