nieuws
Tag Resultaten
RTL Nederland kernbedrijf RTL Group; andere vormen van groei
RTL Nederland is en blijft een kernbedrijf van RTL Group. De reclamegroei in Nederland komt door de reclames voor online gokken en retail. RTL Group gelooft in andere vormen van groei nu de overname van Talpa Network is afgeketst. Dit bleek uit antwoorden op vragen van Marketing Report aan Thomas Rabe, CEO van RTL Group
RTL Nederland haalt opnieuw recordomzet en resultaat
RTL Group heeft opnieuw een recordomzet voor RTL Nederland gerapporteerd. In 2022 haalde RTL Nederland een omzet van 636 miljoen euro, oftewel 10,6 procent meer dan 2021. Het aangepaste ebita-resultaat bedroeg 161 miljoen euro. Dat is een resultaatverbetering van 50,5 procent
[Screenforce] Nederlandse tv-reclamemarkt groeit met 8 procent naar 977 miljoen
In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt gestegen met 8 procent naar 977 miljoen euro. In 2022 werd opnieuw een record behaald
ACM beslist officieel: overname Talpa Network door RTL Group verboden
RTL Group krijgt geen vergunning om Talpa Network over te nemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 3 maart 2023 besloten. De overname heeft een negatieve invloed op de concurrentie. Het voorgenomen besluit was sinds eind januari 2023 al bekend
Screenforce presenteert: TV Jaarrapport 2022
Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Naast de presentatie van de jaarcijfers uit het rapport, zal econoom en journalist Mathijs Bouman je meenemen in de economische verwachtingen voor aankomend jaar en praten Patricia Sonius en Ton Schoonderbeek van het NMO je bij over de nieuwe opzet van het Nationaal Media Onderzoek
Grand Prix Radio verplaatst zich naar België; Viaplay koopt Nederlandse radiorechten voor DPG Media
Grand Prix Radio, het online radiostation van Olav Mol is verhuisd naar België. Dit is een gevolg van de aankoop van de radiorechten door de televisierechtenhouder Viaplay. Viaplay heeft de radiorechten in sublicentie aan DPG Media gegeven die deze via internet zal aanbieden
Minister Adriaansens tegen tolheffing streamingdiensten telecombedrijven
Telecombedrijven willen een extra heffing opleggen aan diensten die voor veel internetverkeer zorgen zoals video's en streaming. De Europese Commissie is recent een consultatie gestart met een plan om dit toe te gaan staan9
Anna Maria Vujinovic stopt bij Ad Alliance/RTL Nederland en gaat ondernemen
Anna Maria Vujinovic stopt per 31 maart 2023 bij Ad Alliance en gaat volgens eigen zeggen ondernemen. Sinds januari 2020 is zij Sales Director en onderdeel van het management team onder leiding van Ton Rozestraten die CEO van Ad Alliance en CCO van RTL Nederland is
Fawry not Sawry (Farja Farvardin) aan de slag bij onlineplatforms van RTL Nederland
Farja Farvardin, beter bekend onder de naam Fawry not Sawry, gaat per 1 maart werken bij RTL Nederland voor www.rtl.nl en RTL Boulevard online
SkyShowtime voltooit Europese uitrol in Spanje en bij Samsung
SkyShowtime, de streamingdienst van Comcast (NBCUniversal/Sky) en Paramount Global rondt met de lancering van de dienst in Spanje en Andorra op 28 februari 2023 zijn aangekondigde uitrol af
RTL Nederland, Talpa Network, NPO, NCP, EMG en NEP sluiten mediapact Respectvol Samenwerken
RTL Nederland, Talpa Network, de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), de Vereniging van de Nederlandse Content Producenten (NCP), EMG Nederland en NEP The Netherlands hebben het mediapact Respectvol Samenwerken ondertekend
Ellen van den Berghe Chief Marketing Officer RTL Nederland
RTL Nederland benoemt Ellen van den Berghe tot Chief Marketing Officer RTL Nederland
The Walt Disney Company reorganiseert na tegenvallende financiële resultaten
The Walt Disney Company heeft aangekondigd een reorganisatie door te voeren na het bekendmaken van tegenvallende financiële resultaten over de laatste drie maanden van 2022
Discovery+ blijft bestaan als aparte dienst naast HBO Max
Discovery+ blijft bestaan als aparte dienst. Eerder was het de bedoeling dat HBO Max en Discovery+ zullen samengaan. Dit plan zal worden voortgezet, maar Discovery+ zal als aparte dienst blijven bestaan
Mediamuseum van Beeld & Geluid opent deuren voor publiek weer
Zaterdag 11 februari om 10:00 uur opent het Mediamuseum van Beeld & Geluid zijn deuren weer. Het museum sloot in oktober 2020 de deuren om met een volledig gewijzigd museumconcept te komen
Dentsu Creative ontwikkelt KPN-campagne over tv & entertainment
Dentsu Creative heeft een campagne ontwikkeld voor KPN om zijn entertainment-aanbod meer onder de aandacht te brengen. In de campagne verschijnt Louis de kat, voor de zevende keer in de hoofdrol
ITV Studios Netherlands benoemt Jacqueline Hekkers tot Head of Communications & Pr
Per 1 februari 2023 heeft ITV Studios Netherlands Jacqueline Hekkers benoemd tot Head of Communications & Pr. In deze functie is zij voortaan verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie van ITV Studios Netherlands
Staatssecretaris: investeringsplicht streamingdiensten al bij jaaromzet van 10 miljoen
Staatssecretaris Gunay Uslu (D66) heeft het criterium voor de investeringsplicht van streamingdiensten om 4,5 procent aan Nederlands cultureel audiovisueel product te moeten investeren verlaagd naar 10 miljoen euro
Negen van de tien Nederlanders kijken live tv-programma's
Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90 procent) Nederlanders live tv kijken. Dit percentage is nog steeds hoog ondanks dat alle andere kijkvormen in 2022 meer worden gebruikt
[Column] Bas Vlugt: Ongevraagd advies aan John de Mol
Toen John de Mol Talpa Network presenteerde, was ik erbij. Ik zat recht tegenover hem op de eerste rij met mijn mobieltje zijn historische toespraak te filmen
[Column] David de Jong: Een beschouwing over de ACM-afwijzing, hoe gaat medialand verder?
En daar was ineens het bericht van RTL Group, Talpa Network én de ACM om 08:00 uur op 30 januari 2023 voor opening van de beurzen in Frankfurt en Luxemburg. Na de zaak PostNL en Sannd is deze kwestie voor de ACM misschien wel de meest rumoerige zaak geweest als het om overnames gaat