nieuws
Tag Resultaten
[Column] David de Jong: Adviescollege NPO wil op ingewikkelde manier terug in de tijd
Het Adviescollege onder voorzitterschap van CDA’er Pieter van Geel heeft zijn ei gelegd. En als men de teksten daarvan leest, lijkt het erop alsof men een uitgewerkte mediavisie van het CDA aan het lezen is
Staatssecretaris Gunay Uslu laat beleidsreactie adviescollege NPO aan opvolger
Demissionair staatssecretaris Gunay Uslu (D66) laat de inhoudelijke beleidsreactie op de uitkomsten van het adviescollege publieke omroep aan haar opvolger. Dit blijkt uit de aanbiedingsbrief van het zogeheten rapport Eenheid in veelzijdigheid die de demissionair staatssecretaris aan de Tweede Kamer heeft gestuurd
NPO met overkoepelende strategie: voortdurend in verbinding
De NPO heeft een overkoepelende strategie vastgestel met als leidende draad: voortdurend in verbinding. Dit blijkt uit de geopenbaarde begroting 2024 van de NPO
NPO wil in 2024 recordbedrag van 966 miljoen euro van ministerie van OCW
De NPO heeft 966 miljoen euro aan budget gevraagd aan het ministerie van OCW voor de uitvoering van zijn taken. De totale begroting van de NPO komt in 2024 uit op 1,1 miljard euro. In 2024 wil de NPO 26,07 miljoen euro ongebruikte middelen uit 2023 overhevelen naar 2024
[Interview] Romar Bucur (Banijay Benelux): immersive content en augmented reality wordt gemeengoed
Romar Bucur is Head of Business Development & Strategy bij producent Banijay Benelux. In het kader van de Dutch Media Week interviewt Marketing Report een aantal relevante spelers in de media-industrie
[Interview] Herman Dummer over de Dutch Media Week 2023
Herman Dummer is initiator en programmamanager van Dutch Media Week. We spreken hem over de editie 2023
Influencers of Sports en TEN ontwikkelen Canal Digitaal-campagne omtrent voetbalklassieker
Influencers of Sports en TEN content agency hebben een campagne voor Canal Digitaal ontwikkeld omtrent de voetbalklassieker Feyenoord-Ajax. Alle abonnees van Canal Digitaal met ESPN 2 in hun pakket kunnen deze wedstrijd live kijken
Talpa Network benoemt Nelleke Rienstra tot hoofd corporate communicatie
Talpa Network heeft Nelleke Rienstra per 1 september 2023 benoemd tot hoofd corporate communicatie. Daarmee heeft ze ook de taken overgenomen die Erna Schmidt van januari 2020 tot maart 2023 invulling gaf als manager corporate communicatie
Samsung TV Plus breidt zenderpakket uit
Hiermee wordt voorzien in de kijkbehoefte van Nederlandse huishoudens. Het kinder- en culinaire aanbod op Samsung TV Plus wordt hiermee vergroot
Pathé en Albert Heijn komen met digitale filmspaaractie
Pathé en Albert Heijn zijn via een samenwerking een digitale filmspaaractie gestart waarbij vanaf 4 september tot en met 17 september er digitaal gespaard kan worden voor een tweede gratis bioscoopkaartje en een tweede drankje of snack
Warner Bros. Discovery benoemt Rogier van de Paverd als Digital & Ad Sales Director Benelux
Warner Bros. Discovery heeft per 4 september 2023 Rogier van de Paverd benoemd als Director Digital & Ad Sales Benelux
Screenforce: Tv-reclamemarkt daalt met 4,3 procent in eerste halfjaar 2023
De tv-reclamemarkt is in de eerste helft van 2023 gedaald met 4,3 procent tot 441 miljoen euro (was 460 miljoen euro). Screenforce heeft zijn prognose voor 2023 bijgesteld en verwacht een krimp van tussen de 4 en 6 procent. In maart 2023 verwachtte Screenforce nog een groei voor heel 2023 van 2 tot 5 procent
Videoland en Selmore lanceren Streaming out Loud
Eerder dit jaar koos Videoland voor Selmore zonder een pitch uit te schrijven door de goede klik en passende Guiding Idea-filosofie van het bureau.
[Interview] Kelly Ann Butler over de vrouwensportzender W-Sport
W-Sport is op 18 augustus 2023 voor het eerst in Nederland via KPN beschikbaar gekomen. De zender die zich uitsluitend op vrouwensport richt, startte op 1 juli 2021 en is inmiddels in meer dan 30 landen te zien waaronder in Portugal, België en Nederland
NPO seizoenspresentatie: hart van de samenleving
De NPO heeft het seizoen 2023/2024 gepresenteerd. Opvallende programma’s zijn Hotel Hollandia met Paul de Leeuw als zaterdagavondprogramma en een dramaserie over de Joodse Raad
Radio 538 en Dutch Grand Prix verlengen contract event supporter met twee jaar
Talpa Network en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd. Daarmee bijft Radio 538 nog minimaal twee jaar event supporter van de Dutch Grand Prix
VRT presenteert najaarsprogrammering: Amai zeg wauw! en Philippe Geubels
De VRT heeft zijn najaarsprogrammering bekend gemaakt. Zo start vanaf 4 september een late night talkshow onder de naam Amai zeg wauw! met Otto-Jan Ham op VRT 1, krijgt VRT Canvas een gewijzigde huisstijl en worden bij VRT Canvas en VRT Max de nodige programma’s vernieuwd
Canvas wordt per 4 september VRT Canvas
Op 4 september 2023 wijzigt de tweede zender van de VRT zijn naam in VRT Canvas. Dit is een stap die volgens de VRT past binnen de VRTRN 2030-strategie, waarmee de VRT wil uitgroeien tot een centraal digitale mediaorganisatie
VodafoneZiggo stopt met eigen VOD-aanbod; vervangen door SkyShowtime
Het VOD-aanbod wordt in het najaar voor de Ziggo-abonnees die thans het Movies & Series L en Movies & Series XL-pakket of TV Max afnemen, vervangen door de VOD-dienst SkyShowtime (van Comcast/NBCUniversal en Paramount)
NMO presenteert NMO Kijkonderzoek per 28 augustus 2023
Het Nationaal Media Onderzoek heeft het NMO Kijkonderzoek gepresenteerd dat op 28 augustus 2023 van start gaat. Vanaf dan voert Kantar Media het onderzoek uit en wordt na bijna 60 jaar afscheid genomen van GFK (en voorganger Intomart)
Radio Roda gestart als samenwerking Juke/Roda JC; Music Care gestopt
Onder de naam Radio Roda is de Eerste Divisieclub Roda JC Kerkrade samen met Juke (Talpa Network) gestart met een eigen radiozender. De radiozender zendt echter niet continu uit. Ondertussen is Music Care gestopt met zijn twee audiokanalen bij Juke met nostalgische muziek voor mensen met dementie