Tag Resultaten
[Interview] Naique Tanate: Banijay NXT is de eerste stap in de transformatie naar het mediahuis van de toekomst
Banijay Benelux heeft onder de naam Banijay NXT een unit opgezet die zich richt op het verkennen en ontwikkelen van innovatieve businessmodellen die het bedrijf klaarmaken voor de toekomst
Wereldwijde live streaming-markt naar $756,5 miljard in 2031
De wereldwijde live streaming-markt zal naar verwachting $756,5 miljard bereiken in 2031, met een samengestelde jaarlijkse groei (CAGR) van 20,9% van 2024 tot 2031, volgens een rapport van Meticulous Research.
NOS/NPO verkrijgt uitzendrechten WK Voetbal 2026 en 2030
De NOS heeft de uitzendrechten van het WK Voetbal 2026 en 2030 verkregen. Daarmee zijn deze live te volgen bij de NPO. Het gaat om de televisie, radio en online rechten
[DutchMedia Podcast] Alco de Jong over de ambities van Canal+ in Nederland
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
Regering Schoof: marketing/reclame ongezonde producten tegengaan en hervorming NPO
De regering Schoof heeft in zijn regeerprogramma aangekondigd marketing van ongezonde producten die gericht zijn op kinderen en jongeren tegen te gaan. Ook wil het onder meer de NPO hervormen
Ad Alliance gaat advertentieverkoop Disney+ doen in Nederland
Ad Alliance (onderdeel van RTL Nederland) zal de reclameverkoop verzorgen van Disney+ die op 17 oktober 2024 van start gaat met een reclameversi
Jim Leeuw stapt over van Wavemaker (GroupM, WPP) naar Viaplay Nederland
Jim Leeuw, die bijna 10 jaar voor GroupM (WPP) heeft gewerkt, is overgestapt naar Viaplay Nederland. Sinds december 2022 was Jim Leeuw Head of AV bij Wavemaker
NPO presenteert tv-seizoen 2024-2025
De NPO heeft zijn tv-seizoen 2024-2025 gepresenteerd. Zonder daarbij aan te geven waar de focus voor de NPO ligt, werden tientallen verse titels gepresenteerd in Studio 21 in het Hilversum Mediapark
Disney+ breidt reclameversie uit naar Nederland, Portugal en Finland
The Walt Disney Company breidt zijn reclameversie van Disney+ per 17 oktober 2024 uit Nederland, Finland en Portugal. De reclameversie zal 5,99 euro per maand kosten
[ABN AMRO] TMT Analyse: digitale media blijven groeien; traditionele media krimpen
In een door ABN AMRO-sectoreconoom Mario Bersem geschreven analyse wordt gesteld dat er in 2024 een omzetgroei van 9 procent te verwachten valt in digitale media, terwijl traditionele media zullen krimpen met 1 procent. Voor 2025 verwacht ABN AMRO een digitale mediagroei van 7 procent
Serviceplan Group en Lufthansa Airlines komen met reeks merkfilms
Deze film vormt een centraal onderdeel van de Allegris-campagne onder het innovatieve "Yes"-platform
Canal+ en Higuita komen met campagne rondom Eredivisie-voetbalverslaving
Canal+ heeft een door Higuita ontwikkelde campagne gelanceerd onder de noemer voetbalverslaving ter promotie van de Eredivisie die Canal+ via ESPN aanbiedt
[DutchMedia Podcast] over de resultaten van RTL Nederland, de talkshowleemte, X en meer
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
[DutchMedia Podcast] over Over de NPO-seizoenspresentatie, Disney+, Podimo, Warner Bros. Discovery en meer
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
[Vacatures] Blue Circle (Part of Fremantle) zoekt een (Freelance) Producer RTL Boulevard
Blue Circle (Part of Fremantle) is per direct op zoek naar(Freelance) Producer RTL Boulevard
Delta Fiber (EQT/Stonepeak) dumpt merknaam Caiway na 20 jaar; voortaan DELTA
Delta Fiber heeft aangekondigd de merknaam Caiway in een periode van circa één jaar uit te faseren en te vervangen door DELTA. Beide merken zijn onderdeel van DELTA Fiber, het telecombedrijf van de private equitybedrijven EQT en Stonepeak
Talpa Media begint podcastreeks voor B2B-relaties: Talpa Media Inside
Onder de naam Talpa Media Inside is het reclameverkoopbedrijf van Talpa Netwerk begonnen met een podcastreeks voor de B2B-relaties
Elmar Heggen (RTL Group): Tot overname geen bezuinigingen bij RTL Nederland
Elmar Heggen is niet verrast door het besluit uit mei van de ACM dat een volledige review nodig is voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.
XITE en Fullscreen bundelen krachten voor Nederlands Film Festival 2024
XITE en Fullscreen bundelen hun krachten tijdens het Nederlands Film Festival 2024 voor muziekvideo’s ten behoeve van de Fullscreen Juryprijs en de XITE Publieksprijs
RTL Group: stijgende omzet en winsten in eerste half jaar 2024
Inclusief RTL Nederland haalde RTL Group in het eerste half jaar een omzet van 3,174 miljard euro (was 3,108 miljard in H1, 2023 oftewel 2,1 procent meer) met een netto halfjaarresultaat van 173 miljoen euro (was 132 miljoen euro). De aangepaste ebita-winst daalde licht van 255 naar 250 miljoen euro
RTL Nederland verhoogt omzet met 4,5 procent; Videoland winstgevend
RTL Nederland heeft zijn omzet met 4,5 procent verhoogd naar 301 miljoen euro. De aangepaste ebita winst is gestegen met 20,3 procent naar 83 miljoen euro
Gepubliceerd door: Nico