Marketing Report
nieuws

Tag Resultaten

[Column] Joyce Lopulalan: Op de bon …

02-10-2023 | 09:04:00
Nee, ik heb geen reeks boetes ontvangen. Gelukkig niet. Hoewel ik daar een reeks columns aan had kunnen wijden.

[Column] Joyce Lopulalan: DOOH, oogballen en het nut van voorspellingen

28-08-2023 | 09:20:58
Een nauwkeurige, uitlegbare en bovenal transparante wijze van het bepalen van het DOOH-bereik is het belangrijkst in deze tijden.

Future Facts lanceert Data Science Factory

17-07-2023 | 15:27:00
Future Facts, onderdeel van de Hot ITem Groep, is acht jaar geleden opgericht met het doel om organisaties te helpen meerwaarde uit hun data te halen

[Column] Joyce Lopulalan: Ticketingzwendel bestaat nog steeds

19-06-2023 | 10:51:35
Wanneer is de grens van ethisch verantwoord handelen bereikt? Die vraag hield mij de afgelopen weken bezig.

[Column] Joyce Lopulalan: Go loko bij de Farmtoko!

24-04-2023 | 08:55:02
De ene supermarktreclame na de andere schiet over het scherm, en dat terwijl er momenteel geen èchte feestdagen in het verschiet liggen. Op Koningsdag na misschien. Ik lijk een struggle in positionering waar te nemen

[Column] Joyce Lopulalan: Single, maar niet alleen

20-02-2023 | 09:10:53
Deze slogan is enorm blijven hangen bij mij. Geen idee waarom, ik vond het een pakkende zin, want veel mensen mogen dan single zijn, je bent niet per definitie eenzaam of alleen. En dat stempel krijg je toch al gauw

[Column] Joyce Lopulalan: Marketing Trends 2023: een blik in de glazen bol

27-12-2022 | 16:51:00
Ik ben meer van het vooruit kijken. Wat staat ons te wachten? Wat willen we bereiken? Welke koers gaan we varen? En hoe geven we volgend jaar weer iets terug aan de maatschappij? Ook niet onbelangrijk. Ik kan het mis hebben, maar het gevoel bekruipt mij dat de trendwatchers dit jaar veel stiller zijn dan voorgaande jaren. Laat de glazen bol van 2023 dan zo weinig zien

[Column] Joyce Lopulalan: Fake news

16-11-2022 | 11:22:00
Nieuwe technologieën hebben de wereld aan onze voeten gelegd. Helaas blijken alle nieuwe mogelijkheden ook een downside te hebben en daar is in alle gevallen de factor mens debet aan

[Column] Joyce Lopulalan: Steenrijk, straatarm

05-10-2022 | 11:52:23
Het is de titel van een tv-format op SBS6 en is gebaseerd op twee families die een week van huis en leven veranderen. Het geeft een inkijkje in de wijze waarop je je leven leeft wanneer je niet naar geld hoeft om te kijken of juist ieder dubbeltje drie keer moet omdraaien

[Column] Joyce Lopulalan: Vive la France: mon expérience dans le parc de bungalows

16-08-2022 | 12:28:00
Oftewel: hoe heb ik als consument mijn vakantie in Frankrijk beleefd. Ik ben natuurlijk niet helemaal een reguliere consument als het gaat om customer experience. Als je hier beroepsmatig continu mee bezig bent (bedrijven helpen dit te verbeteren), dan ben je hier automatisch meer op gefocust

[Column] Joyce Lopulalan: Vakantie-trammelant

18-07-2022 | 09:02:19
Ver vooruit plannen is, eerlijk is eerlijk, niet mijn sterkste kant. Zeker niet als het op vakanties aankomt. Op de een of andere manier staat die vakantie altijd sneller voor de deur dan dat ik had verwacht en kijken twee pretogen van dochterlief mij gemoedelijk aan

[Column] Joyce Lopulalan: Hoe je als consument elke dag wordt genept

13-06-2022 | 10:09:31
Zowel op het gebied van pricing als onze behoefte aan snelheid van levering moeten we flink inleveren

[Column] Joyce Lopulalan: Ontzorging zoekt hulp!

13-05-2022 | 09:30:00
Waarschijnlijk heb je deze titel een paar keer opnieuw moeten lezen en was je eerste gedachte dat het een tikfout was. Niets is minder waar. In veel commerciële boodschappen komt het woord ontzorgen namelijk voor

[Column] Joyce Lopulalan: Customer Centricity: een buzzword uit de vorige eeuw?

18-03-2022 | 09:49:00
Corona heeft zo’n twee jaar de wereld in een soort sluimerstaat gehuld. Althans, dat houd ik mezelf voor, want we zijn er nog lang niet vanaf, maar kunnen in ieder geval weer genieten van het vrij gaan en staan waar we maar willen

[Column] Joyce Lopulalan: Digibeet voordat je het weet

10-01-2022 | 09:57:00
Elk einde jaar wensen we onze naasten een gelukkig en gezond nieuw jaar. Vroeger was dat een hele happening bij de brievenbus. Talloze kaarten stroomden binnen en vaak was het een sport om aan het handschrift al te gokken van wie de kaart was

[Column] Joyce Lopulalan: De wondere wereld van ... kunstmatige intelligentie

15-12-2021 | 10:14:00
De afgelopen weken ben ik van de ene in de andere verbazing gevallen op mijn nieuwe werkplek bij FutureFacts

[Column] Joyce Lopulalan: Goedkoop is duurkoop

09-12-2021 | 11:25:00
De feestdagen staan weer voor de deur. En de gemiddelde Nederlander struint – zeker nu – online vele websites af om een stukje vreugde cadeau te doen aan zijn of haar naasten. Vorig jaar deden we maar liefst 23 procent méér online aankopen

[Column] Joyce Lopulalan: Dikke pret bij het digitaal gemeenteloket

02-11-2021 | 09:46:00
De gemeente Haarlemmermeer is een vooruitstrevende gemeente. Naast de focus op sport hebben zij ook op het gebied van andere zaken een behoorlijk progressieve kijk op de aanpak van maatschappelijke onderwerpen en thema’s

UmbrellaBrand Group betreedt Amerikaanse markt met overname CMNTY

26-10-2021 | 11:06:16
Met de overname van techbedrijf CMNTY betreedt de UmbrellaBrand Group in Utrecht de Amerikaanse markt. CMNTY in New York is gespecialiseerd in software voor marktonderzoek en levert al meer dan tien jaar wereldwijd software voor online kwalitatief onderzoek

[Dokter Data] Maak je bedrijf klaar voor het inzetten van machine learning

18-10-2021 | 10:22:26
Dokter Data van 4orange duikt elke maand in de wereld van data en gegevensonderzoek. Vandaag lees je hoe je de basis op orde brengt, voor je data echt nuttig kunt inzetten binnen je bedrijf

[Column] Joyce Lopulalan: Leasen om te pleasen

06-10-2021 | 09:39:32
Als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe proposities die bij de veranderende consument passen, vind ik de telecombranche een koploper. Vanuit mijn huidige functie kom ik over de vloer bij de meest uiteenlopende branches en zie ik hoe (nieuwe) telecomproposities hun weg vinden naar andere branches

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.