Tapart onthult merkidentiteit ter gelegenheid van 10-jarig bestaan

Tapart onthult merkidentiteit ter gelegenheid van 10-jarig bestaan

Creative tech agency Tapart viert zijn tiende verjaardag met een herontwikkelde visuele identiteit. Het vernieuwde merk weerspiegelt het karakter van het bureau, dat opereert op het snijvlak van kunst, innovatie en technologie. Het staat voor de expertise en toewijding aan de kunst van het presenteren van verhalen die mensen raken.

Het Groningse bureau levert diensten op het gebied van strategie, design, ontwikkeling, content en hardware, die bezoekerservaringen naar een hoger niveau tillen. Opdrachtgevers zijn musea, erfgoed, toerisme, bezoekerscentra en merken.

Rebranding traject

Meer dan een jaar geleden begon de rebranding-reis, in samenwerking met bekende experts op het gebied van strategie, positionering en branding. Met Bert Hagendoorn, strateeg voor creatieve bureaus, definieerde Tapart een strategie en merkpositie. Van daaruit ontwikkelde copywriter Pascal Boogaert de nieuwe tone of voice voor het bureau. Studio de Ronners ontwierp vervolgens de visuele identiteit - in lijn met Tapart’s kernwaarden, doelen en persoonlijkheid.

Sietze de Jong: "Al bestaan we tien jaar, het voelt ook alsof onze reis nog maar net begonnen is. We hebben de kunst van het presenteren van onvergetelijke verhalen die wereldwijd mensen raken, meester gemaakt. Onze vernieuwde identiteit weerspiegelt dat."

Bert Hagendoorn: "De hoogwaardige interactieve toepassingen die Tapart bedenkt en maakt, zorgen voor ervaringen die mensen bijblijven. Die kern hebben we met dit traject scherp gekregen. We gaan zeker nog meer horen van dit bureau!"

Arwen en Matthijs Ronner: "De essentie van Tapart sluit aan bij wat wij doen, maar dan in branding: ontwerpen die je raken. De combinatie van ambitie met de noordelijke nuchterheid van Tapart is een mentaliteit die ons aan spreekt, daarin kunnen we elkaar goed vinden."

www.tapart.me

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

SUNT Food kiest voor NEEW als strategische en creatieve partner

01-07-2024 | 14:45:00
Samen met creative agency NEEW heeft SUNT Food de afgelopen maanden gewerkt aan de fundamenten voor een nieuwe merkpositionering.

NOSUCH verzorgt rebranding Chane

25-06-2024 | 09:41:00
Na de recente overnames van Alkion Terminals en Maastank gaat Koole Terminal Group verder onder de nieuwgekozen naam Chane

Globrands herlanceert als verbale agency voor merken in beweging

19-06-2024 | 17:03:00
Met een vernieuwde visie en een frisse visuele identiteit positioneert Globrands zich als verbal agency dat merken in beweging zet

Datingapp Inner Circle introduceert andere visuele identiteit

04-06-2024 | 12:06:00
Ze willen hun members meer fun en gemak bieden door zich te richten op het bij elkaar brengen van mensen die zich in dezelfde cirkels bewegen

The Others vernieuwt merkidentiteit van de SAN

22-05-2024 | 12:09:00
Het doel was om de bestaande SAN-identiteit te versterken en het gebruikte Accent te behouden

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.