TBWA komt met Unox-campagne die draait om het warme gevoel van thuis

TBWA komt met Unox-campagne die draait om het warme gevoel van thuis

Unox wil uitstralen dat de producten van het merk het gevoel van thuis op elke plek kunnen oproepen. Daartoe ontwikkelde creatief bureau TBWA\NEBOKO een campagne die vanaf 8 januari te zien is.

Met de campagne heeft het merk gekozen om met een echt verhaal te laten zien, dat het warme gevoel van thuis overal kan plaatsvinden. In de campagne is te zien dat Easy May in haar drukke leven bewust tijd maakt voor juist die momentjes die haar weer even thuis laten voelen. Zo maakt Easy May op haar broertjesdag, een keer in de twee weken, soep klaar en brengt ze deze naar haar broer. Hij woont verder weg, in een gezinsvervangend tehuis. Aangekomen bij haar broer eten ze, zoals altijd, samen een kopje soep en zie je een gelukkige Easy May, die het gevoel van thuis uitstraalt.

Ander jasje

Voor de campagne is er consistent gebruikgemaakt van de al jaren bekende Unox brand assets, zoals de tune en het logo. Ook is er bewust gekozen voor het vertrouwde Unox thuisgevoel, maar dan wel met een echt verhaal dat niet fysiek thuis plaatsvindt. Unox heeft zichzelf hiermee uitgedaagd om de campagne meer anno 2024 te trekken, in een geheel nieuwe setting die meer bij deze tijd past.

Liane Lens, marketingmanager bij Unox: “Met de campagne willen we laten zien waar Unox echt voor staat, en altijd heeft gestaan. Het gaat om het warme thuisgevoel. We zijn op zoek gegaan naar een echt verhaal om een breder beeld te tonen van wat dat gevoel inhoudt. Dit doen we door te laten zien dat het thuisgevoel in allerlei contexten en op allerlei plaatsen kan worden gecreëerd. Juist nu mensen behoefte hebben aan veiligheid, warmte en geborgenheid. Het terugvallen op gewoontes die goed en vertrouwd voelen dragen hieraan bij. Met deze campagne willen we laten zien dat dit geluk dichterbij ligt dan je denkt.”

Emma Branderhorst, regisseur: “Bij het maken van de film heb ik de authenticiteit van Easy May en haar broer Dyce continu in gedachten gehouden. Ik heb mogen werken met een echt verhaal tussen broer en zus, dat is bijzonder. Voor mij is het allerbelangrijkst dat je de onvoorwaardelijke liefde tussen broer en zus voelt. Door gedurende het hele proces, in zowel de voorbereiding als tijdens de draaiperiode, zo dicht mogelijk bij Easy May haar verhaal te blijven en alles met haar te overleggen is het echt haar verhaal.”

Credits:

Verantwoordelijk bij Unox: Esther van Spronsen, Liane Lens, Clara Kappen | Reclamebureau: TBWA\NEBOKO | Mediabureau: Mindshare.Greenhouse | PR bureau: HPB | Het PR Bureau | Productiemaatschappij: Pink Rabbit | Offline edit: MRTN | Sound design: Soundcircus | Muziek: MassiveMusic | Grading: Crabsalad | VFX & online: Crabsalad

www.tbwa.nl

www.unox.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Albert Heijn verlengt sponsoring KNVB en lanceert EK-campagne

06-06-2024 | 14:51:00
Albert Heijn en de KNVB werken al jaren samen aan campagnes rondom grote voetbaltoernooien en maatschappelijke projecten

TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor McDonald’s

06-06-2024 | 12:33:00
De film toont Nederland tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal, waarbij de lege straten een speelveld vormen voor niet-sportliefhebbers

Joe Public, TBWA, Fightclub, Alfred en DDB grote winnaars SAN Accenten 2023

31-05-2024 | 10:46:00
Je het prijzen en instituten. De SAN is een prijs en een instituut. Wat een kolossaal jaarboek, wat een kolossale jury, wat een kolossale geschiedenis

Robert Volten van TBWA naar Chuck Studios

28-05-2024 | 10:33:48
Voor zijn aanstelling bij Chuck Studios heeft Robert Volten als Client Lead gewerkt aan campagnes bij onder andere TBWA\Neboko, MediaMonks & TBWA\Shanghai

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-voetbalcampagne voor ING

24-05-2024 | 08:54:11
De campagne richt zich op kernwaarden zoals creativiteit, volharding, aanvallend spel en eigenwijsheid

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.