TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-voetbalcampagne voor ING

TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-voetbalcampagne voor ING

Samen met ING en minstens 10 miljoen voetballiefhebbers gaat TBWA\NEBOKO de komende tijd op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt. De campagne richt zich op kernwaarden zoals creativiteit, volharding, aanvallend spel en eigenwijsheid. Dat gebeurt door geïntegreerde campagne aanpak met onder meer een tv-commercial met een -track van Guus Meeuwis, samenwerkingen met de Oranjezomer en de ochtendshow van Radio 538, de inzet van Snapchat, TikTok en content via de kanalen van ING. Aan de campagne wordt meegewerkt door bondscoach Ronald Koeman, spelers van het Nederlands Elftal en Soufiane Touzani.

Campagne

Yolanda van Die, Head of Brand Experience, Marketing & Communications ING Nederland: “Nu het EK voetbal snel dichterbij komt, begint de Oranjekoorts in Nederland al langzaam toe te nemen. Naar verwachting gaan honderdduizenden Nederlanders Oranje supporten door een of meer wedstrijden te bezoeken in Duitsland. En miljoenen gaan Oranje steunen voor de TV. Maar wat is dat Oranjegevoel nu eigenlijk? In de komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNA. In die zoektocht krijgen we hulp van bondscoach Ronald Koeman en spelers van het Nederlands Elftal. Guus Meeuwis maakte een speciale track voor onze commercial en dat zou zomaar een EK-hit kunnen worden. Inde komende tijd gaan we samen met 10 miljoen voetballiefhebbers op zoek naar wat Oranje zo bijzonder maakt: het OranjeDNA.

Bas Engels, Creative Director TBWA\NEBOKO: "Met een 360 campagne betrekken we diverse doelgroepen bij de zoektocht naar het OranjeDNA. Van spelers tot supporters en coaches voor de tv tot voetbalexperts. En natuurlijk ook ING klanten en collega’s. In de TVC komen alle ingrediënten uit de campagne samen. De film is geschoten tijdens Nederland-Schotland met vijf verschillende camera's, waaronder twee met 800mm lenzen naast de doelen, om emoties en acties van dichtbij te tonen. Er is niets gerepeteerd of overgedaan. Ronald Koeman is de ideale vertolker van het OranjeDNA. Als bondscoach en voormalig winnaar van het EK in 1988, belichaamt hij perfect de geest van Oranje."

Campagne via allerlei kanalen

De EK-campagne wordt via veel kanalen gevoerd. De ontdekkingstocht naar het OranjeDNA begint bij de jeugd. De Oranjevriendjes gaan in gesprek met voetbalambassadeur Soufiane Touzani. ING gaat voor het EK samenwerken met de Oranjezomer van Hélène Hendriks, de ochtendshow van Radio 538, Shownieuws en Voetbalzone. Op social mediakanalen Snapchat en TikTok kunnen mensen op basis van de challenges het OranjeDNA bepalen. De campagne wordt ook gevoerd via de kanalen van ING, zoals de website, de kantoren en de app.

 

Credits

Klant: ING | I.s.m: KNVB | Bureau: TBWA\NEBOKO | Mediabureau: Initiative | Socials productie: Touzani F.C.| TVC productie: Wefilm | Editor: MRTN | Grading: Crabsalad | Sound design: MAKE| Artiest muziek: Guus Meeuwis

www.tbwa.nl

www.ing.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

[Cannes Lions 2024] TBWA, Media.Monks en Dentsu Creative op shortlists Outdoor en Health & Wellness

15-06-2024 | 22:57:00
[Cannes Lions 2024] TBWA, Media.Monks en Dentsu Creative op shortlists Outdoor en Health & Wellness

Albert Heijn verlengt sponsoring KNVB en lanceert EK-campagne

06-06-2024 | 14:51:00
Albert Heijn en de KNVB werken al jaren samen aan campagnes rondom grote voetbaltoernooien en maatschappelijke projecten

TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor McDonald’s

06-06-2024 | 12:33:00
De film toont Nederland tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal, waarbij de lege straten een speelveld vormen voor niet-sportliefhebbers

Joe Public, TBWA, Fightclub, Alfred en DDB grote winnaars SAN Accenten 2023

31-05-2024 | 10:46:00
Je het prijzen en instituten. De SAN is een prijs en een instituut. Wat een kolossaal jaarboek, wat een kolossale jury, wat een kolossale geschiedenis

Robert Volten van TBWA naar Chuck Studios

28-05-2024 | 10:33:48
Voor zijn aanstelling bij Chuck Studios heeft Robert Volten als Client Lead gewerkt aan campagnes bij onder andere TBWA\Neboko, MediaMonks & TBWA\Shanghai
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.