Marketing Report
TBWA\NEBOKO met Valentijnscampagne De Vegetarische Slager nieuws

TBWA\NEBOKO met Valentijnscampagne De Vegetarische Slager

Speciaal voor Valentijnsdag creëerde creative agency TBWA\NEBOKO een sociaal dating experiment voor De Vegetarische Slager (Vegetarian Butcher). In dit experiment zijn zes aan elkaar gekoppelde Britse vrijgezellen en tevens veganisten en vleeseters te zien. De singles delen vergelijkbare levenservaringen, hebben gemeenschappelijke interesses, of zijn gematcht op uiterlijke kenmerk voorkeuren. De vraag is of ze nog steeds nog steeds op date willen met elkaar ná het onthullen van hun eetgewoonten.

Twee menu's, één maaltijd

Aan beide koppels wordt exact hetzelfde plantaardige menu gegeven, waarbij alleen de formulering tussen de menu’s verschilden om aan de eetgewoonten van zowel de vleeseters als veganisten te voldoen. Nadat de eetgewoonten van de afspraakjes werden prijsgeven, werd ook onthuld dat zij eigenlijk beiden precies hetzelfde hadden gegeten. Vervolgens werd er gevraagd of ze nog op een tweede afspraakje zouden willen gaan met hun date.



Meat the lovers

Twee van de gelukkig gekoppelde singles waren Drew Miller, een 34-jarige gepassioneerde veganist, die zijn plantaardige levensstijl heel serieus neemt, en Jonathon Charlesworth, een 34-jarige carnivoor wiens idee van de hemel een goede sandwich met bacon is. Na een romantisch etentje voor twee blijkt dat de kersverse tortelduifjes nog steeds met elkaar afspreken.

Hoewel niet alle koppels matchten met elkaar, waren alle deelnemers aan het sociale datingexperiment wel verrast door de ontdekking van de plantaardige gerechten die zij voorgeschoteld hadden kregen. Hierbij werd er door vleeseters zelfs love on first bite beweerd.

Joris Philippart, creatief directeur bij TBWA\NEBOKO, voegt hieraan toe: "We hebben het geluk dat wij met zulke dappere klanten mogen werken die achter zo'n belangrijke boodschap durven te staan. Niemand zou ooit liefde mogen opofferen vanwege wat hij of zij eet. Zeker niet op Valentijnsdag."

Laura Iliffe, Senior Brand Manager bij De Vegetarische Slager, zei: "Na Veganuary vorige maand voelde Valentijnsdag als de perfecte gelegenheid om te bewijzen dat een plantaardig dieet voor het leven kan zijn, niet alleen voor de maand januari. Het is duidelijk dat steeds meer mensen kiezen voor een plantaardige levensstijl, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van het vinden van de liefde. Bij De Vegetarische Slager geloven wij dat men niets hoeft op te offeren als het aankomt op het genieten van eten. En in een wereld die al zo verdeeld is, willen wij mensen juist samenbrengen met ons plantaardig vlees - niet uit elkaar drijven."

www.devegetarischeslager.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief