TBWA\NEBOKO ontwikkelt duurzaamheidscampagne Philips

TBWA\NEBOKO ontwikkelt duurzaamheidscampagne Philips

Philips zet patiënten en duurzame gezondheidszorg centraal in de duurzaamheidscampagne Oog voor mens en planeet. De wereldwijde campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko en de Omnicom PR Group.

Als onze planeet niet gezond is, kan de mens dat dan wel zijn? Deze vraag staat centraal in de wereldwijde campagne. De milieu-impact van de gezondheidszorg op onze planeet is aanzienlijk. Philips erkent zijn verantwoordelijkheid voor de gezondheid en het welzijn van zowel mens als planeet: als we patiënten op de best mogelijke manier willen blijven verzorgen, moeten we met dezelfde aandacht en urgentie voor onze planeet zorgen, nu en op de lange termijn.

Oog voor mens en planeet

Lian Vergeer-Langens, Head of Global Brand bij Philips: "De langlopende, wereldwijde duurzaamheidscampagne Oog voor mens en planeet benadrukt het sterke verband tussen menselijke gezondheid en duurzaamheid. Philips onderneemt actie om de beste kwaliteit gezondheidszorg te leveren en tegelijkertijd de impact op het milieu te verminderen. Dit betekent het creëren van de best mogelijke oplossingen om zorgverleners te helpen zorg te dragen voor patiënten en de planeet via een unieke combinatie van innovatie, design en duurzaamheid."

Philips is sinds 2020 CO2-neutraal in zijn activiteiten en heeft ambitieuze doelen gesteld voor 2025 om de klimaatverandering verder te beperken. In 2023 was Philips het eerste bedrijf op het gebied van gezondheidstechnologie met CO2-emissiereductiedoelstellingen voor zijn gehele waardeketen die zijn goedgekeurd door het Science Based Targets-initiatief. Het bedrijf blijft innoveren en zijn portfolio van energie-efficiënte, circulaire, digitale en cloud-gebaseerde oplossingen opschalen. Op deze manier kan het gezondheidssystemen helpen bij het aanpakken van hun meest urgente uitdagingen, zoals de kosten van zorg en personeelstekorten, terwijl het tegelijkertijd hun impact op het milieu vermindert. 

Over de campagne

De introductiefilm van de campagne toont mensen die ooit patiënt waren en geholpen werden door oplossingen van Philips. Om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden, werkte Philips samen met lokale fotografen in elf landen om de voormalige patiënten vast te leggen. Philips droeg bij aan hun herstel via een breed scala aan middelen en oplossingen, waardoor ze konden terugkeren naar de plekken in de natuur die betekenisvol voor hen zijn. Dezelfde plekken waar ze naar verlangden toen ze nog patiënt waren.

Nanda Huizing, Head of Brand & Communications Benelux bij Philips: "De introductiefilm is onderdeel van de geïntegreerde, 360-graden campagne, die wereldwijd wordt geactiveerd in een fysiek en digital marketing ecosysteem. In Nederland zijn we online begonnen, met een focus op onze social media. Vanaf deze week zul je de bijbehorende out-of-home beelden op een groot aantal centrale locaties in Nederland kunnen zien, in een aantal grote steden, maar ook in de buurt van onze ziekenhuispartners, want met hen samen kunnen we de zorg verduurzamen."

De introductiefilm is één element van de geïntegreerde, 360-graden campagne die wereldwijd wordt geactiveerd in een fysiek en digitaal ecosysteem.

www.tbwa.nl

www.omnicomprgroup.nl

www.philips.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Borstkanker Alfabet (TBWA\Neboko) en Kiki Virtual Human Interpreter (Media.Monks) winnen op Cannes Lions

18-06-2024 | 16:41:00
De door TBWA\Neboko ontwikkelde campagne Borstkanker Alfabet (26 Signs) voor het Alexander Monro Ziekenhuis heeft een Bronzen Lion gewonnen in de subcategorie Art Direction Brand & Communications Design, in de hoofdcategorie Industry Craft

[Marketing Report Cannes 2024] Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer over TBWA\NEBOKO

18-06-2024 | 11:19:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Ieder dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report

[Cannes Lions 2024] TBWA, Media.Monks en Dentsu Creative op shortlists Outdoor en Health & Wellness

15-06-2024 | 22:57:00
TBWA\NEBOKO werd twee keer genomineerd voor Outdoor Lions. Media.Monks haalde vier nominaties binnen

Albert Heijn verlengt sponsoring KNVB en lanceert EK-campagne

06-06-2024 | 14:51:00
Albert Heijn en de KNVB werken al jaren samen aan campagnes rondom grote voetbaltoernooien en maatschappelijke projecten

TBWA\NEBOKO ontwikkelt zomercampagne voor McDonald’s

06-06-2024 | 12:33:00
De film toont Nederland tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal, waarbij de lege straten een speelveld vormen voor niet-sportliefhebbers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.