Texels Bier gaat landelijk met opvallende campagne van Alfred

Texels Bier gaat landelijk met opvallende campagne van Alfred

Biermerk Texels zet een volgende stap op het vasteland in de landelijke campagne Op z’n Texels. Na een kleinschalige introductie eerder dit jaar met outdoor en enkele social assets, wordt nu uitgepakt met een eigenzinnige tv-commercial en digitale campagne, ontwikkeld door Alfred.

De Op z’n Texels campagne kwam tot stand na een pitch in 2021 die werd gewonnen door Alfred.

Paul van Kuilenburg, Strategy Director bij Alfred: “Op z’n Texels gaat over een eigenzinnige eilandmentaliteit. Eilandbewoners kijken immers net even anders naar de wereld. Ze zijn niet zo bezig met wat er aan de overkant speelt en pakken de zaken op hun eigen manier aan. Deze mentaliteit voel je overal op het eiland, en al helemaal als je de Texels Brouwerij bezoekt. Vriendelijk en gemoedelijk, met tegelijk ook een eigenzinnig randje. Dat gevoel willen we vangen in de campagne.”

Commercial

In juni werd de eerste outdoor-uiting gelanceerd van de opvallende, rode Texelse vuurtoren en een kleinschalige digitale campagne. Diezelfde vuurtoren zien we terug in de TVC, waarin we ook kennismaken met andere typisch Texelse elementen, zoals de Texelaar (het lokale schaap) en het wisselvallige weer. De TVC, digital campagne en uitbreiding van de outdoor uitingen maken de campagne nu echt niet meer te missen voor het grote publiek.

Jorn Kruijsen, Creative Director bij Alfred: “Gedurende het creatieve proces hebben we bewust gekozen om de campagne zo breed mogelijk uit te rollen, maar wel volgens een opbouw die past bij het merk. Dus niet vanaf het eerste moment direct op tv, maar eerst via outdoor en social de consument introduceren met de nieuwe opvallende visuele stijl. Het was dan ook echt een feest om deze totaal nieuwe visuele stijl en tone-of-voice neer te mogen zetten. We hopen dat het net zo omarmd wordt als het biertje zelf.”

Alles op Texel

De commercial moest een zo hoog mogelijk lokaal karakter krijgen. Daarom is de tv-commercial volledig op Texel geschoten en is de casting voor figuranten (en schapen) ook op het eiland gedaan.

Laurens Pot, Senior Brand Manager bij Heineken Nederland: “We vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk visuele elementen ook daadwerkelijk op Texel geschoten werden. Niet alleen onze eigen brouwerij, maar ook de vuurtoren en een lokale kroeg wilden we zo authentiek mogelijk houden. Niet alleen om het juiste Texels-gevoel te creëren, maar ook om de inwoners van Texels trots te laten zijn op deze campagne.”

Ambitie

Marc Scholten, Marketing Manager Craft bij Heineken Nederland, “Texels brouwt niet alleen goede bieren, maar is ook een zeer sterk merk. Een merk met een verhaal en fysieke plek waar de Texels-beleving te bezoeken is. Maar Texels heeft de potentie die veel verder gaat dan de eilandgrenzen. Maar ondanks dat de verwachtingen hoog zijn, voelt de campagne niet als een typisch product van een grote multinational of gearriveerd groot merk.”

Credits:

Texels/Heineken: Laurens Pot, Marc Scholten, Els Dijkhuizen | Bureau: Alfred International & Freddy | Creatie: Jorn Kruijsen (CD), Robin Meekel, Simon van Gorkum, Paul van Uden | Strategie: Paul van Kuilenburg | Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers | Agency Producers: Vittoria Robijns, Sasja van Nie | Design: Hans van Mechelen | Productiemaatschappij: Hobby Film | Director: Magnus Renfors | DOP: Robbie van Brussel

Edit: MRTN | Fotografie & Animatie: Arthur Mebius & Manuel Ferrari

www.texels.nl

www.alfred.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.