Marketing Report
Thermen Resorts, T-Mobile, Jisk Flikweert en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2023 nieuws

Thermen Resorts, T-Mobile, Jisk Flikweert en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2023

De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn bekendgemaakt. Thermen Resorts won in de categorie Personalization en T-Mobile sleepte de winst in de wacht in de categorie Design. Jisk Flikweert (De Badenman) wist de allereerste titel van EMAS Young Talent op zijn naam te schrijven. In de Battle of the Agencies, met Amnesty International dit jaar als opdrachtgever, trok Happy Horizon aan het langste eind.

Joris de Bruijne, juryvoorzitter EMAS: "Het is prachtig om te zien hoe er continu mooi gebruik wordt gemaakt van alle toepassingen die er bestaan in het emailmarketinglandschap en hoe het vak zich voortdurend ontwikkelt. Ook is het geweldig om te merken dat er een overvloed aan talent bestaat en dat jonge marketeers e-mail erkennen als een van de belangrijkste kanalen binnen marketing. Het is dan ook een eer om de allereerste EMAS Young Talent van het jaar te mogen bekronen. Deze awards bevestigen dat het emailmarketinglandschap springlevend is, zich blijft ontwikkelen en een essentiële plek inneemt in het geheel van marketing."

Thermen Resorts winnaar categorie personalization

Thermen Resorts heeft haar strategie omgegooid, met als doel om gasten vaker te laten terugkomen en meer te laten besteden. In campagnes vindt personalisatie nu plaats door bijvoorbeeld locatiedata van het te bezoeken resort te combineren met weersverwachtingen op die locatie op de datum van het bezoek. Volgens de jury laat Thermen Resorts met deze klantreis zien dat de offline ervaring als goede basis kan dienen voor online. Het Thermen Resorts-gevoel wordt op een gepersonaliseerde manier overgebracht in de nieuwe e-mails, gebruikmakend van de beschikbare data.

Ronald Spoler, Manager Digital & Data bij Thermen Resorts: "Dit is een prachtige beloning voor ons vanuit marketingperspectief. Ontzettend mooi om te zien dat de stappen die we hebben gezet om van ons kortingsimago af te komen, worden gewaardeerd door de jury. En dat we met onze case met data tot goede resultaten zijn gekomen en daarmee echt iets hebben weten toe te voegen voor onze gasten; een extra stukje ontspanning in de beleving, wat het voor ons als team ook leuker maakt.’

T-Mobile winnaar categorie design

Net als vorig jaar kon het publiek van de EMAS 2023 live stemmen op hun favoriet in de EMAS Awards-categorie Design. De campagne van T-Mobile wist uiteindelijk de meeste mensen te overtuigen.

Jasper Hoven, Customer Experience Manager B2B bij T-Mobile Nederland: "Wat fantastisch om deze prijs voor het tweede jaar achtereen in de wacht te slepen. Het was zeker geen makkelijke strijd, met Koninklijk Theater Carré en Zwitserleven als goede tegenstanders. Ik ben blij dat het publiek en de jury onze technische en grensverleggende interactiviteit in onze campagne heeft gewaardeerd. Deze winst legt de lat hoog voor onze volgende eindejaarscampagne."

Jisk Flikweert (De Badenman) EMAS Young Talent van het jaar

De jury bekroonde Jisk Flikweert tot EMAS Young Talent van het jaar. Alle leden waren onder de indruk van Jisks nuchtere benadering van zichzelf en het vakgebied. Bovenal is hij iemand met een solide basiskennis en heeft hij al aanzienlijke resultaten behaald. Wat eruit sprong was zijn snelle ontwikkeling in een veeleisende omgeving, samen met zijn potentieel voor groei.

Jisk Flikweert, specialist e-mailmarketing bij De Badenman: "Ik ben heel blij dat ik binnen een korte tijd m’n weg heb kunnen vinden bij een grote organisatie als De Badenman. Heel tof dat de jury dit erkent en mij deze titel toebedeeld. Het geeft me enorm veel motivatie voor de toekomst. Ik hoop dat ik de komende jaren nog veel verder ga komen in het e-mailmarketingvak."

Happy Horizon winnaar Battle of the Agencies

Als laatste streden Bikkelhart, Bureau Strak en Happy Horizon om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een e-mailcampagne voor Amnesty International. De opdracht: een e-mail ten behoeve van de werving van zoveel mogelijk donateursleden, met een zo hoog mogelijke jaarwaarde. Happy Horizon scoorde uiteindelijk de beste resultaten en kwam als winnaar uit de bus.

Joep van Ham, teamlead e-mailmarketing bij Happy Horizon: "Simplicity is key. Dat is wel gebleken. Heel mooi om te zien dat onze insights op het gebied van non-profit en e-mailmarketing de doorslag hebben gegeven in onze winst. Het verhaal van de klassieke Amnesty-brief is goed doorgekomen en dat zie je terug in de conversie. Tof om te zien dat dit genomen risico goed heeft uitgepakt."

www.emas.nu

www.happyhorizon.com

Lees ook:

Vertigo 6 pr-bureau voor MY.GAMES in Europa en de VS

28-02-2024 | 10:29:00
De samenwerking tussen Vertigo 6 en MY.GAMES heeft als doel om groei te stimuleren in de dynamische gamingmarkt

Simone Ottenbros Managing Director Energize, Klaas Weima blijft strategisch betrokken bij Happy Horizon

10-02-2024 | 12:32:00
Simone Ottenbros is de nieuwe Managing Director van Energize, dat sinds vorig jaar onderdeel is van de agency group Happy Horizon. Klaas Weima draagt het stokje na 20 jaar over en blijft nog strategisch betrokken bij zowel Energize als de bureaugroep

Happy Horizon Non-profit ontwikkelt campagne Het Vergeten Kind

29-01-2024 | 15:29:00
Centrale boodschap: kinderen in de jeugdzorg voelen zich niet gezien, gehoord en gesteund en belanden daardoor in een neerwaartse spiraal

Overname RTL Nederland door DPG Media is Overname van het Jaar 2023

30-12-2023 | 13:49:00
Ja, en daar is ie dan; het overzicht van de belangrijkste overnames in de Nederlandse media en marcom industrie in 2023. Maar voordat we overgaan tot het sorteren van de belangrijkste overnames eerst een paar woorden in historisch perspectief. Want na een aantal jaren overnames ranken, hebben we wel wat gevoel bij de ontwikkelingen.

Rachel van der Helm en Laura Siecker Managing Directors OSAGE

19-12-2023 | 10:55:00
OSAGE ondersteunt klanten zoals de Belastingdienst, de Politie en de gemeente Amsterdam bij hun uitdagingen op het gebied van communicatie

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.