Tijdschriften boegbeeld Claudia Straatmans verlaat Nouveau en DPG Media

Tijdschriften boegbeeld Claudia Straatmans verlaat Nouveau en DPG Media

Hoofdredacteur Claudia Straatmans neemt afscheid van Nouveau. Zij was - met een intermezzo van ruim drie jaar bij G+J Media - 30 jaar lang werkzaam bij eerst Sanoma Magazines, dat later opging in DPG Media.

Vanaf 1994 eerst als journalist en chef redactie bij onder meer Yes en Beau Monde. Vanaf 2008 was ze hoofdredacteur van Cosmopolitan, Fab magazine (waarvan ze de bedenker was), Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape.

Vanaf oktober 2016 was ze hoofdredacteur van Nouveau.

Claudia Straatmans in het voorwoord waarin ze haar vertrek aankondigt: "Dat is die vrouw van die stukjes voorin, zo duidde een lezeres mij een keer bij een lezeressenlunch.

En ja, dat klopt, dat ben ik. Als hoofdredacteur schrijf je een voorwoord om het nummer in te leiden. Zodat lezeressen een beetje weten waar het over gaat in de nieuwe editie. Wat de inspiratie was, de reden voor de covershoots en alle andere verhalen. Want niets gebeurt zomaar.

Ook dit voorwoord heeft een bron. Het wordt namelijk mijn laatste stukje voor Nouveau.

Na acht jaar spraakmakende interviews, vlammende fashionproducties, gewone, bekende maar altijd bijzondere vrouwen in het voetlicht plaatsen, en ruim honderd covers op een rij, is het tijd voor iets nieuws.

Nouveau verhuist naar een andere uitgever, Pijper Media, en ik verhuis niet mee.

En dat is niet voor niks.

Er wacht mij een nieuwe missie. Een derde ronde zoals dat heet. Verdieping. Maatschappelijk ondernemen.

In de vorm van een onderzoek naar mantelzorg. Het is mijn taak mijn moeder veilig naar de overkant te brengen. Dat lukt niet met een magazine, daar is een boek voor nodig. Na mijn drie wandelboeken, nu een boek over mantelzorg. Want nu is nu. Zoals Johan Cruijff het zo mooi zei: Er is maar een moment waarop je op tijd bent.
Anders ben je te vroeg. Of te laat.
 
Ook ga ik verder, samen met collega Chef Mode Anita Willemars, met onze site voor leuke 50+ ers. Sisterhood.
 
Vrouwen steunen elkaar, zo merkte ik mijn ontmoetingen met geïnterviewden en lezeressen. Veelal vrouwen die moesten knokken in het leven, maar door tegenslag en durf verder kwamen dan ze ooit gedacht hadden.
 
Zij inspireerden mij en blijkbaar ook jullie, want Nouveau groeide tot een magazine van formaat. Dat aanzette tot nadenken, tot lachen en soms een traan. Dank dat ik jullie mocht ontmoeten, op papier, online of in levende lijve.

Hopelijk treffen we elkaar weer. In de boekhandel, op straat of onderweg, tijdens een wandeling. In de natuur, of in ons hart. Want zoals jullie weten, ben ik een wandelfanaat. Omdat de natuur betovert, je niet weet hoe het uitzicht is na de volgende bocht en omdat je tijdens het lopen op nieuwe gedachten komt. Het leidt naar nieuwe wegen. De ware ontdekkingsreis bestaat niet uit het zoeken naar nieuwe landschappen, maar uit het kijken met nieuwe ogen, zo schreef Marcel Proust.
 
Graag tot ziens bij al mijn andere activiteiten!"
 
Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: "Met jouw vertrek nemen we afscheid van een zeer gedreven vakvrouw. Als geen ander wist jij de 50+ welstandige doelgroep te bedienen met Nouveau, een glossy magazine, bomvol smaak, stijl en substantie. Daarin zette jij keer op keer inspirerende bekende en minder bekende vrouwen op een voetstuk met oogstrelende fotografie en diepgravende interviews. Daarnaast maakte jij je hard voor meer aandacht voor maatschappelijke onderwerpen als femicide, mantelzorg en medische ongelijkheid, want sisterhood staat altijd hoog in jouw vaandel. Dank voor de fijne samenwerking en heel veel succes met je nieuwe plannen."

 
In januari van dit jaar deed Marketing Report dit interview met Claudia Straatmans
 

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Marketing Report Radio] Christiaan van Dijk over Global en Hillenaar, Talpa en de WK-rechten

20-09-2024 | 12:48:00
Te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio spreken Peter Wybenga en Bas Vlugt hem over de overname van Hillenaar door Global

[Content Marketing Awards] Comco: Agency Life magazine - Teamleader

20-09-2024 | 08:00:00
Conquering the hearts & minds of agencies: that's the goal of the Agency Life magazine.

Hearst Netherlands en PXR gaan samenwerken

13-09-2024 | 12:05:50
Hearst Netherlands en PXR gaan samenwerken. PXR gaat vanaf 1 oktober vier sport- en lifestyle magazines van Hearst onder licentie uitgeven in Nederland.

[Content Marketing Awards 2024] DPG Media: Dé Winterfair van Margriet en Libelle

13-09-2024 | 08:00:00
De twee grootste vrouwenmediamerken, Margriet en Libelle, hebben de handen ineen geslagen: voor het eerst in de twintigjarige geschiedenis kreeg dé Winterfair, het grootste indoor-winterevenement van Nederland, een dubbele afzender.

JAN (Hearst) & Another-Label lanceren modecollectie

12-09-2024 | 10:24:00
JAN introduceert een mogelijkheid voor licentiesamenwerkingen, waarmee partners een koopkrachtige doelgroep op een vernieuwende manier kunnen bereiken. De modecollectie met Another-Label is de eerste samenwerking binnen dit nieuwe initiatief. 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.