Marketing Report
TikTok officiële mediapartner van de European Para Championships 2023 nieuws

TikTok officiële mediapartner van de European Para Championships 2023

Het van oorsprong Chinese social mediamerk TikTok heeft zich als officiële mediapartner verbonden aan de European Para Championships. De eerste editie van het multisportevenement vindt van 8 tot 20 augustus 2023 plaats in Rotterdam. Gedurende die periode strijden atleten in tien verschillende sporten om de Europese titels.

De European Para Championships zal met TikTok samenwerken om sportfans op de hoogte te houden van de ontwikkelingen rondom het evenement. Gedurende het toernooi zijn er zowel een behind the scenes beelden te zien alsmede warming-up beelden, hoogtepunten van de wedstrijden en reacties van de atleten. Via de hashtag #EPC2023 kunnen fans alle event-gerelateerde content vinden. Deze is bovendien te vinden op de #EPC2023 Search Hub, waar alle posts van de organisatie, de officiële broadcasters en teams & atleten zal worden gebundeld. Ook zijn er via TikTok livestreams van onder meer de openingsceremonie en een aantal finales te zien.

Atleten die deelnemen aan het toernooi worden door de European Para Championships en TikTok uitgenodigd voor een workshop waarin ze meer leren over het creëren van content om zodoende de zichtbaarheid van parasport te vergroten op het platform.

Jeroen Straathof, toernooidirecteur van de European Para Championship: “De samenwerking stelt ons in staat om de parasport een podium te geven met een ongelooflijk groot bereik binnen een relatief jonge doelgroep. We kunnen een zaadje planten in de hoofden van de sportfans van de toekomst. Als mediapartner zal TikTok alle content rondom #EPC2023 maximaal ondersteunen en ons meer zichtbaarheid geven op het platform. Ook is het feit dar er verschillende finales live te zien zijn via het platform een unicum in de parasport waar we trots op zijn.”

Marlène Masure, General Manager Operations France, Benelux & Southern Europe bij TikTok: "Door fans een unieke toegang te geven tot hun favoriete atleten en sporten is TikTok snel uitgegroeid tot een go-to bestemming voor sportcontent. Nu we een van dé para-sportevenementen van het jaar vieren zijn we verheugd om met de European Para Championships samen te werken om speciale content van het event in Rotterdam naar onze sportcommunity te brengen, zodat ze op de eerste rij zitten voor alle actie.

www.tiktok.com

www.europeanparachampionships.com

 

Lees ook:

Digital Service Act in werking voor grote online platforms; per februari 2024 voor iedereen

25-08-2023 | 12:16:00
De Digital Service  Act is per 25 augustus 2023 in werking getreden voor grote platforms. Per 17 februari 2024 geldt deze Europese wet voor iedereen

Gospooky en HEMA brengen Roblox-collectie bij SLAYMA summer school-campagne

18-08-2023 | 13:40:00
HEMA komt in samenwerking met social technology agency Gospooky met een speciale SLAYMA summer school-collectie op social gaming platform Roblox

[TikTok Today] Barbie filter, Ninja creami, Photoshop AI

17-07-2023 | 10:18:00
Blauw Gras maakt samen met Marketing Report een maandelijks item over TikTok: TikTok Today. Gen Z-creatives en TikTok-adepten Thom Knobel en Mauran Verniers nemen daarin marketeers mee in dit medium. Met daarin de laatste trends op het platform, gefilmd in een TikTok-format van 3 minuten

[TikTok Today] Photo serie, Bamiboys, comeback van oude liedjes

14-06-2023 | 10:11:38
Blauw Gras maakt samen met Marketing Report een maandelijks item over TikTok: TikTok Today. Gen Z-creatives en TikTok-adepten Thom Knobel en Mauran Verniers nemen daarin marketeers mee in dit medium. Met daarin de laatste trends op het platform, gefilmd in een TikTok-format van 3 minuten

Fresh Bridge: Playbook How to TikTok

12-06-2023 | 11:10:45
TikTok is momenteel hét social kanaal wat het sterkst groeiend is qua gebruikers. Fresh Bridge ontwikkelde een playbook vol tips & tricks.
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.