Top NPO, RTL Nederland, EMG, NEP, Talpa Network en NCP komt samen tijdens Mediapact Online Event

Top NPO, RTL Nederland, EMG, NEP, Talpa Network en NCP komt samen tijdens Mediapact Online Event

Op woensdag 27 september 2023 vond het eerste Mediapact Online Event plaats, georganiseerd door de zes initiërende partijen van het Mediapact Respectvol Samenwerken (RTL Nederland, NPO, Talpa Network, EMG, NEP The Netherlands en de NCP (Nederlandse Content Producenten).

Tijdens het event ging Humberto Tan onder meer in gesprek met de CEO’s van de zes initiërende partijen, het onlangs aangetreden bestuur van Mores.online en regeringscommissaris Mariëtte Hamer.

Frederieke Leeflang (voorzitter Raad van Bestuur NPO), Sven Sauvé (CEO van RTL Nederland), Pim Schmitz (CEO van Talpa Network), Arjan van Westerloo (CEO van NEP The Netherlands), René Delwel (CEO van EMG The Netherlands) en Manon van der Hoek (voorzitter van Nederlandse Content Producenten en Chief Commercial Officer & Legal Officer van Fremantle Nederland: “Een cultuurverandering en gedragsverandering begint met het juiste voorbeeld vanuit de top. Als CEO's nemen we die volledige verantwoordelijkheid.

Bij het Mediapact staan onze medewerkers centraal, met aandacht voor hun veiligheid en werkplezier. Dit vereist niet alleen volledige transparantie, maar ook een stevige structuur, verandering in processen en gedrag, en open communicatie.

Het is van essentieel belang dat we elkaar aanspreken, zaken bespreken en gezamenlijk optrekken om te weten wat er speelt in onze organisaties. We realiseren ons dat we nooit klaar zijn, maar we koesteren de onschatbare waarde van het delen van ervaringen. Daar heeft het Mediapact aanzienlijk aan bijgedragen."

Mariëtte Hamer, regeringscommissaris voor seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld, zei: "In het afgelopen anderhalf jaar is van de talkshowtafel tot aan de keukentafel met elkaar gesproken. Dat heeft er mede voor gezorgd dat een aanpak over (seksueel) grensoverschrijdend gedrag op gang is gekomen.

De media heeft daarin een belangrijke rol gehad. Het mediapact geeft daar verder vorm aan, op initiatief van de organiserende partijen. Vaak wordt gesproken over cultuurverandering, maar het betreft ook daadwerkelijk een verandering van gedrag. De top heeft daarbij een belangrijke voorbeeldfunctie.”

Siri Wouters, algemeen bestuurslid en Febe Deug, voorzitter van Mores.onlline: “We willen benadrukken dat het meldpunt mores.online er voor iedereen in de mediabranche is en sector onafhankelijk is. Onze visie voor de toekomst is helder: we zijn hier om organisaties te ondersteunen bij preventieve maatregelen. We bieden de bouwstenen voor een solide basis en begeleiden bij het oplossen van incidenten op een constructieve wijze."

Binnen het Mediapact zijn verschillende initiatieven ontwikkeld om training, bewustwording en gedeelde verantwoordelijkheid te bevorderen. Een voorbeeld hiervan is de e-learning die in 2024 beschikbaar wordt gesteld aan alle medewerkers in de mediabranche, die de nieuwe standaard zet voor respectvolle samenwerking.

Alle informatie over de verschillende activiteiten en ontwikkelingen binnen het Mediapact is te vinden op respectvolsamenwerken.nl, op onze social media-kanalen (waaronder LinkedIn), en via de interne communicatiekanalen van onze partners.

Er werd ook een kunstwerk onthuld, gecreëerd door Frank de Ruwe (Street Art Frankey) en speciaal ontworpen voor het Mediapact. Dit unieke kunstwerk is voortaan te zien op het Mediapark in Hilversum. Atta de Tolk, een meester in woordkunst, sloot het online evenement af met een ter plekke geschreven spoken word.

www.respectvolsamenwerken.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Vattenfall stopt op aandringen van ACM met claim Fossielvrij leven binnen één generatie

26-07-2024 | 09:08:00
Na normerende gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft energieleverancier Vattenfall besloten te stoppen met het gebruik van de claim Fossielvrij leven binnen één generatie

Jumbo introduceert roomboter met 1 ster Beter Leven keurmerk

25-07-2024 | 11:25:00
Als eerste in de markt verkoopt Jumbo vanaf nu roomboter met het 1 ster Beter Leven keurmerk via haar huismerk in alle 726 winkels.

Surfmerk Devoted lanceert brandfilm zonder bureau

25-07-2024 | 10:56:00
Het surfmerk Devoted heeft een brandfilm gelanceerd die met minimale ecologische footprint is geproduceerd.

Rise creëert merkidentiteit en film voor TinyOcean

19-07-2024 | 14:31:00
Creative agency Rise heeft de afgelopen periode samengewerkt met de startup TinyOcean, om een merkidentiteit op te bouwen.

[Merken100] Marjolein Vendrig (Bever): De kracht van ons merk zijn onze buitenexperts

19-07-2024 | 13:00:16
Bever is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland.
 

 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.