Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam

Toyota kiest opnieuw voor DDB Amsterdam

Toyota heeft opnieuw DDB Amsterdam gekozen als strategisch en creatief partner voor alle merkcommunicatie.

Langetermijnvisie

Luuk Maes, Head of Marketing Communication Toyota & Lexus: "We wilden zeker weten of we nog goed zaten voor de volgende stappen die we willen maken. Dat is heel duidelijk geworden. DDB heeft een rijk verhaal gepresenteerd. Waaruit blijkt dat zij duidelijke visie hebben op het merk Toyota op zijn allerbeste dag. En ook hoe het merkconstruct creatief het beste uitgebouwd kan worden in de komende jaren. De uitwerking qua brand property was het best doordacht en vormgegeven. We hebben gekozen voor het strategische fundament en de integrale aanpak met alle creatieve ideeën voor alle fasen en doelgroepen. Het is prachtig om alle contentideeën te zien waarmee ze nu al invulling geven aan de lange termijn."

Pol Hoenderboom, Executive Creative Director van DDB Amsterdam: "Het is natuurlijk fantastisch dat we deze pitch gewonnen hebben. Zeker wanneer je hoort dat de uitslag al direct duidelijk was. Het voelt als het winnen van een nieuwe klant. We hebben bewust heel ver vooruitgekeken hoe we met Roy, ons merkkarakter, het merk verder kunnen laten groeien. Niet alleen op tv, maar ook met verrassende content ideeën voor alle kanalen tot en met de dealer aan toe. Parallel aan de pitch werkten we nog aan de productie van de campagne die een paar weken geleden live ging. Wij moesten alles strikt scheiden, wat in de praktijk voelde als een dubbele uitdaging. Beide opdrachten hebben we uitstekend gedaan. We hebben het begin van een mooie nieuwe merkcampagne neergezet en ik kan dan ook niet wachten deze de komende jaren nog verder uit te bouwen."

www.ddbamsterdam.nl

www.toyota.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Marketing Report en Fightclub met AI M100 drie keer genomineerd voor SAN 2023

18-03-2024 | 14:51:00
Als organisator van diverse prijzen in ons vakgebied - Cross Media Awards, Content Marketing Awards, Dutch PR Awards - is Marketing Report niet een partij die zelf cases inzendt voor award shows

Dit zijn de kerstcampagnes van 2023

12-12-2023 | 16:07:00
Van vrolijke boodschappen tot subtiele discussies, deze campagnes belichten diverse thema's die passen bij de kerstperiode

DDB Unlimited, Eigen Fabrikaat en MassiveMusic ontwikkelen kerstcampagne Kruidvat

11-12-2023 | 15:23:00
Hierin roept de voordeeldrogist op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in Nederland in armoede leven

Eigen Fabrikaat en DDB Amsterdam winnen pitch Veilig Verkeer Nederland

25-10-2023 | 11:15:00
De eerste campagne moet 50-plussers helpen om veilig te blijven fietsen, ondanks alle veranderingen

DDB Amsterdam ontwikkelt film Toyota met merkkarakter Roy

25-10-2023 | 10:59:01
Roy moet Toyota de komende jaren een menselijker en socialer gezicht geven omdat het merk decennialang vooral bekend stond als een rationele keuze
 

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.