Marketing Report
World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023 interview

World Padel Tour Amsterdam Open van Triple Double Sportmarketing Cross Media Event van het Jaar 2023

Triple Double Sportmarketing wint met de World Padel Tour Amsterdam Open de Award voor Cross Media Event van het Jaar 2023. Op 18 oktober werden alle Cross Media Awards 2023 uitgereikt in PHIL Haarlem. Hier vind je een overzicht van alle winnaars.

Van de jury: "Ga er maar eens aanstaan; een nieuwe sport naar Nederland halen en een miljoenenpubliek mee kennis laten maken. Triple Double Sportmarketing is het gelukt. Een mooie crossmedia-case met naast het event zelf volop inzet van zowel traditionele media als social media, zeer effectieve PR tot het Acht Uur Journaal aan toe. Gefeliciteerd!"

Hier het winnende interview met Zev van Melick, sportmarketeer bij Triple Double Sportmarketing:

Kun jij jouw bedrijf introduceren?

Triple Double Sportmarketing is een fullservice sportmarketingbureau. Triple Double is gespecialiseerd in het sluiten van partnerships tussen merken en rechtenhouders in de sport en in het ontwikkelen van campagnes en activaties over de as van sport. In een team van 37 sportspecialisten proberen wij dagelijks impact te maken over de as van sport. Dit doen we vanuit de overtuiging ‘sport matters’. Wij zijn van mening dat sport de kracht heeft om iets te betekenen voor mensen. Om de wereld te veranderen. Vanuit deze overtuiging laten we sport en merken groeien. Dit vloeit voort in de belofte ‘make sports count’. Wij helpen organisaties bij het behalen van doelstellingen. Altijd met creativiteit en meetbare resultaten als uitgangspunt.

Wie was de opdrachtgever voor het event, wie waren de sponsors van het event?

  • Opdrachtgever: Timeless Investments, Kroonenberg groep

  • Global partners: Estrella Damm, HEAD, CUPRA, BullPadel

  • Founding partners: Kroonenberg Groep, Timeless Investments

  • Official partners: Dentons, CBRE, AA Drink, Circus

  • Domein partners: Gassan Diamonds, BullPadel

  • Official mediapartners: Ziggo, Qmusic, AD

  • Official suppliers: Seetickets

Wat waren de doelstellingen van het event?

  • Een uitverkocht huis: het evenement minimaal elke avond uitverkopen

  • Nederland introduceren aan het mondiale padelcircuit World Padel Tour; het allerhoogste niveau ter wereld. Vanuit de aanhoudende groei van padel in Nederland was dit hét moment om Nederland kennis te laten maken met de mondiale topspelers om zodoende nog meer fans on- en offline te creëren

  • Minimaal 4 miljoen mensen bereiken via social media, broadcasting en online pers en media

Kun je het event omschrijven?

De licentie van het toernooi is in handen van Timeless Investments en Kroonenberg Groep, die het toernooi voor 3 jaar naar Nederland hebben gehaald. De organisatie van het toernooi wordt verzorgd door Triple Double & Golazo Sports en Deux Agency. Voormalig proftennisser John van Lottum is als toernooidirecteur het gezicht van de World Padel Tour Amsterdam Open. De belofte van de eerste en tweede editie, die in het najaar in Amsterdam plaatsvindt, is en was een nieuwe dimensie brengen aan de sport padel om nog meer fans, on- en offline te creëren in ons land.

Padel maakt wereldwijd al jarenlang een enorme groei door. Steeds meer mensen proberen de nieuwe sport uit en bekijken wedstrijden van de World Padel Tour. De World Padel Tour is niet alleen het grootste toernooi van de wereld, maar bepaalt ook de ranglijst van de profpadellers. Vanuit deze gedachte en de aanhoudende groei van padel in Nederland is ervoor gekozen om World Padel Tour naar Nederland te halen.

World Padel Tour Amsterdam Open vond plaats in de Centrale Markthal (Amsterdam) van 26 september tot en met 2 oktober. Gedurende deze week draaide het evenement hoofdzakelijk om de kwalificaties en het toernooi. Naast het officiële toernooi vonden er ook verschillende side events plaats. Zodoende is er een legacy programma ontwikkeld, een wildcard toernooi voor padellend Nederland georganiseerd en heeft als kers op de taart een Legends Toernooi plaatsgevonden.

Met het legacy programma hebben we meer dan 100 studenten en kwetsbare doelgroepen kennis laten maken met padel en World Padel Tour Amsterdam. Daarnaast hebben we met het wildcard toernooi iedere Nederlander de mogelijkheid gegeven om zijn of haar plekje te veroveren op de allereerste editie van World Padel Tour Amsterdam Open.

Terugkijkend op een week vol met padel is de eerste editie van World Padel Tour Amsterdam Open een groot succes geweest. De resultaten en landelijke aandacht voor dit evenement spreken voor zich.

Welk bureaus (mediabureaus, reclamebureaus, event bureaus) waren betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Golazo Sport Nederland, Deux Agency en Triple Double Sportmarketing.

World Padel Tour Decathlon Amsterdam Open on Twitter: "•¡???????????????? ????????????  ????????????????!• WPT Amsterdam Open will feature the world's biggest and best  male and female professional padel circuit. A major step in establishing

Welke media - en mediumtypes - zijn voor het event ingezet? Hoe zijn jullie tot deze keuzes gekomen?

Aangezien padel nog geen gevestigde sport is in Nederland is er bewust gekozen om het eerste jaar de traditionele media en pers op te zoeken. Hierin hebben onze mediapartners Ziggo Sport. AD en Qmusic een rol gespeeld. Echter is gedurende het event ook gebruikgemaakt van de nodige PR-momenten. Tijdens deze week zijn een aantal grote traditionele media langsgekomen. Met als hoogtepunt is het NOS journaal om 20:00 bereikt.

Logischerwijs hebben wij ervoor gekozen om de sociale media platformen Instagram, Twitter, Facebook, YouTube maar ook TikTok in te zetten. Op deze manier kunnen wij een zo groot mogelijk publiek bereiken. Bewust is ervoor gekozen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken aangezien padel nog een nieuwe sport is. Om deze reden moeten veel mensen nog überhaupt kennis maken met deze nieuwe sport. Hoofdzakelijk is gefocust op Instagram en TikTok aangezien dit de grootste platforms zijn en onze primaire doelgroep zich daar begeeft. De inzet voor YouTube wordt voor de komende editie vergroot.

Naast alle online media is er gedurende de maand van het event (september) gebruikgemaakt abri’s. DOOH en OOH in en rondom Amsterdam.

Wat waren de resultaten van het event?

  • Meer dan 20.000 bezoekers; elke avond uitverkocht

  • 2,3 miljoen kijkers wereldwijd op World Padel Tour TV

  • 1,4 miljoen live kijkers wereldwijd op World Padel Tour TV

  • Een gemiddelde kijktijd bedraagt, van World Padel Tour Amsterdam Open, 48.8 minuten. Ter vergelijking: de gemiddelde kijktijd van voetbal bedraagt 34 minuten

  • 370.000 kijkers op het piekmoment van RTL

  • 7 miljoen mensen bereikt via sociale media

  • 2 miljoen value waarde op print en online pers

www.worldpadeltouramsterdam.com

www.tripledouble.nl

www.crossmediaawards.nl

Lees ook:

Jhelisa Panfred is De Belofte 2023

19-10-2023 | 13:37:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem is Jhelisa Panfred, strategist bij HERC, uitgeroepen tot De Belofte van het jaar 2023.

[Belofte Forum] Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

10-10-2023 | 15:39:00
Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM. Deze keer vragen we de genomineerden voor De Belofte 2023: Wat snapt de gevestigde orde in onze business niet wat jonge mensen wél snappen?

[Interview De Belofte 2023] Jordi Hillenga: Scapino onderscheidt zich door durf, lef en ondernemerschap

19-09-2023 | 09:44:00
Maud van Hecke is Applied Behavioral Scientist bij Open Now. Zij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken haar.

[Interview De Belofte 2023] Maud van Hecke: Kijk niet vanuit jezelf, maar vanuit je doelgroep naar een boodschap

06-09-2023 | 09:06:38
Maud van Hecke is Applied Behavioral Scientist bij Open Now. Zij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken haar.

[Interview De Belofte 2023] Jermaine Ellenkamp: het enthousiasme en het doorzettingsvermogen van al mijn collega’s inspireert me elke dag

04-09-2023 | 10:02:00
Jermaine Ellenkamp is misdaadverslaggever bij RTL Boulevard. Hij is genomineerd voor De Belofte 2023.

[Interview De Belofte 2023] Dionne van Dijk: Onze business draait niet alleen meer om sales, sales en nog meer sales

31-08-2023 | 11:53:39
Robert Heijmans is Trading Manager & Senior Media Consultant bij dentsu. Hij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken hem.

[Interview De Belofte 2023] Robert Heijmans: Kijk weer naar advertising als Mad (Wo)men!

31-08-2023 | 08:54:00
Robert Heijmans is Trading Manager & Senior Media Consultant bij dentsu. Hij is genomineerd voor De Belofte 2023. We spreken hem.

[Interview De Belofte 2023] Mike Kleijnen: Alles wat je doet, zegt en uitbrengt heeft invloed op hoe mensen je zien als merk

28-08-2023 | 09:41:07
Aäron Loupatty is journalist en maker van de BNR-podcasts Crypto Cowboys en Met Afvallen en Opstaan. Hij is genomineerd voor De Belofte 2023.

[Interview De Belofte 2023] Aäron Loupatty: BNR is extreem urgent wanneer het ertoe doet

25-08-2023 | 10:08:00
Aäron Loupatty is journalist en maker van de BNR-podcasts Crypto Cowboys en Met Afvallen en Opstaan. Hij is genomineerd voor De Belofte 2023.

[Interview De Belofte 2023] Esi Sarfo: Het Rijksmuseum moet zich telkens weer opnieuw uitvinden en meegaan met de tijd

23-08-2023 | 11:53:00
Esi Sarfo is marketeer jongeren en jongvolwassenen bij Rijksmuseum. Ze is genomineerd voor De Belofte 2023.

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.