TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau

TUI kiest EssenceMediacom als mediabureau

Reisorganisatie TUI kondigt de benoeming van EssenceMediacom aan als haar mediabureau voor heel Europa na een competitief pitch-proces.

Transitie naar wereldwijd merk

EssenceMediacom breidt daarmee haar verantwoordelijkheid voor de mediaplanning en -inkoop niet alleen uit naar de Benelux maar de VK, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië. De volledige overgang zal plaatsvinden in januari 2024.

De pitch betekent een volgende stap in de evolutie van TUI naar een wereldwijd merk met een eenduidig merkdoel en een eenduidige merkstrategie. EssenceMediacom zal nu het marketingteam helpen om doorbraken voor het bedrijf te realiseren met lokale teams, ondersteund door een centraal team dat verantwoordelijk is voor strategie en coördinatie. 

People First-filosofie

EssenceMediacom maakte indruk op TUI vanwege haar kennis van de toeristische sector, passie voor het merk én haar bewezen staat van dienst in het helpen van wereldwijde merken bij het navigeren door de nieuwe communicatie-economie.

Roosmarijn Quartier, Head of Marketing Communications bij TUI Benelux: "We kijken terug op een erg constructieve samenwerking met UM de afgelopen jaren, maar zijn ook benieuwd en positief gestemd over wat de toekomst ons zal brengen. Vakantie blijft het leukste moment van het jaar. Daar is TUI als marktleider de aangewezen partij voor. Samen met EssenceMediacom zullen we er dan ook alles aan doen om de consument hiervan te overtuigen."

Tessa van der Starre, CEO EssenceMediacom Nederland: "We kijken enorm uit naar de samenwerking tussen TUI en EssenceMediacom. Vooral omdat we tijdens het pitchproces voelde dat de aanpak en werkwijze van TUI en EssenceMediacom erg op elkaar lijkt. We opereren beide binnen verschillende landen en culturen en zien dit juist als kracht in plaats van belemmering. TUI werkt al jaren aan ONE TUI wat aansluit bij onze People First-filosofie waar mensen centraal staan bij alles wat we doen. We kijken uit naar onze gezamenlijke reis naar succes!"

www.essencemediacom.com

www.tui.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

EssenceMediacom en Vredestein lanceren zomerband in pan-EU campagne

26-04-2024 | 10:14:13
Vredestein introduceert de Ultrac Pro zomerband, gedreven door de slogan "The New Ultrac Pro: The face of beauty, the heart of a beast".

[De Belofte 2023] Tessa van der Starre over Anouk van Delft

31-07-2023 | 10:56:00
Tijdens Cross Media Awards 2023 op 18 oktober in PHIL Haarlem wordt bekendgemaakt wie De Belofte 2023 is. Wij vragen mensen die staan genoteerd in de M100 lijsten 2023 om één persoon voor te dragen. De Jury van de Cross Media Awards kiest eerst de genomineerden en daarna de winnaar. De voordracht van Tessa van der Starre is Anouk van Delft, client manager bij EssenceMediacom

DDB Amsterdam ontwikkelt merkstrategie Trekpleister: Waar kunnen we je blij mee maken?

03-07-2023 | 09:45:00
Karin Bloemen geeft stem aan Aaf, de geanimeerde verpersoonlijking van Trekpleister

Shell organiseert review global media account; actievoerders willen boycot

08-06-2023 | 11:48:31
Shell zou een review op zijn global media account uitvoeren. Dit bericht de doorgaans goed geinformeerde internationale website Campaign. Thans is het wereldwijde Shell-acocunt ondergebracht bij mediabureau EssenceMediacom, dat via GroupM onderdeel is van WPP

StudioM, EssenceMediacom, Snickers en Talpa Network lanceren YouTube-serie Mega Extreem

31-05-2023 | 12:55:00
In Mega Extreem daagt Snickers Stefan de Vries uit om uit zijn comfortzone te stappen en zijn meest extreme video’s nogmaals uit te voeren

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.