Marketing Report
Tweede editie van het Design in Motion Festival op 6 oktober 2022 nieuws

Tweede editie van het Design in Motion Festival op 6 oktober 2022

Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang bewegende design (motion design) van over de hele wereld. Commerciële advertenties in het straatbeeld maken plaats voor inspirerende ontwerpen. DEMO is hiermee het grootste motion design festival ter wereld, en tegelijk ook de grootste openluchttentoonstelling. 

Design in Motion Festival selecteert en toont vooruitstrevende motion designwerk van gevestigde namen maar ook van jonge en onbekende talenten van over de hele wereld. Voor het motion programma wordt internationaal een open call uitgestuurd. Uit alle inzendingen wordt het beste werk geselecteerd door een team van curatoren onder voorzitterschap van Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar.

Liza Enebeis: "DEMO is niet alleen een nieuw soort design festival, het transformeert ook het hele land in één grote levende tentoonstelling."  

Digital Out-of-Home exploitanten Exterion Media, JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, BlowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations werken aan dit initiatief mee. De bewegende designs zullen zichtbaar zijn op duizenden digitale schermen, deze staan op onder meer metro- en treinstations, in winkelcentra, op Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, op masten langs de snelwegen, in parkings en in de grote steden.

De eerste editie van DEMO vond plaats in 2019 op Amsterdam Centraal Station op initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) met Exterion Media als mede-initiatiefnemer en in samenwerking met NS Stations en Ocean Outdoor. Op de 80 schermen van het station werden 400 motion design werken van 253 ontwerpers uit 37 landen tentoongesteld. De ambitie is er om DEMO de komende jaren uit te breiden naar een festival dat zich op één dag op verschillende plaatsen in de (digitale) wereld afspeelt. 

DEMO 2022 is een initiatief van Studio Dumbar (part of Dept) in samenwerking met Exterion Media NL. Het festival is mede mogelijk gemaakt door JCDecaux, CS Digital Media, RET, Hillenaar Outdoor, Schiphol Media, Ocean Outdoor, blowUP media, Clear Channel, Adtrackmedia en NS Stations.

Studio Dumbar (part of Dept) is een internationale ontwerpstudio gespecialiseerd in visuele identiteiten en motion design voor bedrijfsleven, cultuur, overheid en non-profit. Studio Dumbar werkt internationaal voor opdrachtgevers als Apple, Google, Spotify, Facebook en Adidas. In Nederland heeft het bureau veel visuele identiteiten ontworpen die onderdeel zijn geworden van de Nederlandse cultuur, zoals NS, de Politie, de Rijksoverheid, NPO, het Mauritshuis, het Van Gogh Museum, Amsterdam Sinfonietta en Transavia. 

Exterion Media (onderdeel van Global) is marktleider binnen de (Digital) Out-of-Home branche en biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren in winkelcentra, supermarkten, op tankstations, langs doorgaande wegen en op straat met zowel posters als Digital Out-of-Home.

Foto: Aad Hoogendoorn

www.demofestival.com
www.exterionmedia.nl
www.studiodumbar.com
www.deptagency.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.