[Whitepaper Sessions 2023] Martijn van Trooyen: Met TubeClub de kracht van YouTube ontgrendeld

[Whitepaper Sessions 2023] Martijn van Trooyen: Met TubeClub de kracht van YouTube ontgrendeld

Voorafgaand aan het M100 event begin december 2023 organiseerden Media Meetings en Marketing Report de Whitepaper Sessions, zes hoogwaardige kennistransfers in een marketeers only event. Een van de sprekers was Martijn van Trooyen, Account Manager bij Bruut Media. Wij hebben hem gevraagd om zijn presentatie samen te vatten in een column.

Welkom in de videometropool van het internet, YouTube! Daar waar elke klik een avontuur is en elk abonnement een belofte van hilariteit, inspiratie en misschien zelfs een beetje wijsheid. De vraag is alleen: Waar en hoe is jouw merk te zien? Hang jij met impactvolle content op Times Square? Of ben je een aanplakbiljet op een vuilnisbak? Geen zorgen, Tubeclub is hier om je te helpen!

Even terug. Bruut is dé one-stop-shop voor branded content en helpt merken met strategie, creatie, videoproductie, en nou komt ‘ie, distributie. En juist daar zien wij kansen voor merken op YouTube. Met die reden is Tubeclub opgericht en zorgen we voor de beste content en de juiste optimalisatie.

Maar waarom dan per se YouTube als je alle andere social kanalen al benut? Nou, even tussen ons, YouTube heeft een behoorlijke fanclub met 10.1 miljoen Nederlandse gebruikers in 2023 en dat aantal neemt alleen maar toe. En dan de echte klapper: 90% van consumenten gebruikt het platform om nieuwe merken, diensten en producten te ontdekken, waarbij 70 procent zelfs overweegt een aankoop te doen na het bekijken van een YouTube-video. Het is dan ook de tweede zoekmachine na Google en de grootste hulpvragencatalogus van de wereld. Want waar zoek jij als je een laminaatvloer moet leggen? Exact..

Ben je al onderdeel van de YouTube-squad? Top! Dan gaan wij met onze unieke kanaalscan jouw account door. We spitten door je content en onderwerpen je optimalisatie aan een kruisverhoor. Daarna benadrukken we waar je uitblinkt en geven je een zetje waar je wat extra pit kunt gebruiken. Tijdens de White Paper sessie was er een aantal merken aanwezig waarvan wij het kanaal even onder de loep namen. Met de rapportcijfers 6.5, 5.0 en een 2.0 was er voor de kanalen nog genoeg ruimte voor verbetering. We houden hun identiteit geheim, want ‘to name and shame is not our game’. We mogen dan Bruut heten, maar we zijn best wel lief.

Oké, impactvolle content, waterdichte optimalisatie en niemand hoeft meer ‘Waar is Wallie?’ te spelen om je content te vinden. Ben je er dan? Neen. De grillen van de markt reiken ook online. Een strategie van 5 jaar geleden werkt nu niet meer en dat is niet anders op YouTube. Met ons aan je zijde heb je een maatje dat jouw kanaal kan opzetten, rechttrekken en boven het maaiveld laten uitsteken.

Vraag nu jouw gratis kanaalscan aan en krijg jouw sleutel tot de videometropool op een presenteerblaadje aangereikt.

www.bruut.media

www.tubeclub.online

Marketing100 wordt gesponsord door

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Vacatures] Cheil Benelux zoekt Jr. Studio Creator

20-06-2024 | 08:22:00
Cheil Benelux is per direct op zoek naar Jr. Studio Creator -Fulltime

Globrands herlanceert als verbale agency voor merken in beweging

19-06-2024 | 17:03:00
Met een vernieuwde visie en een frisse visuele identiteit positioneert Globrands zich als verbal agency dat merken in beweging zet

Media.Monks, de politie en Le Pub vallen in de prijzen

19-06-2024 | 16:31:15
Media.Monks heeft een Zilveren Lion gewonnen met het Beer Retirement Account voor Poker Beer in de subcategorie Social Behaviour & Cultural Insight in de categorie Direct Lions

[Marketing Report Cannes 2024] Cece Wyldeck (MassiveMusic): We are a creative agency, not just a music service company

19-06-2024 | 16:26:00
New Business Radio will be broadcasting for a week from Cannes Lions - the largest advertising festival on earth. Every day, we will welcome leading guests from the world of media and marketing communications. The broadcasts can be listened to live daily and are available as a podcast on the Marketing Report website

[Marketing Report Cannes 2024] Bert Hagendoorn (Agency Engines): Zorg dat je zichtbaar blijft in een tegenvallende markt

19-06-2024 | 16:03:00
New Business Radio zendt een week lang uit vanaf Cannes Lions - het grootste reclamefestival op aarde. Iedere dag ontvangen we toonaangevende gasten uit de wereld van media en marketingcommunicatie. De uitzendingen zijn dagelijks live te beluisteren en als podcast op de website van Marketing Report

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.