Marketing Report
Wij staan naast je: campagne om hulp te vragen bij racisme en discriminatie nieuws

Wij staan naast je: campagne om hulp te vragen bij racisme en discriminatie

Op maandag 21 maart 2022 is op de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie de campagne #wijstaannaastje gelanceerd. De campagne is een initiatief van Bureau Discriminatiezaken Kennemerland, Bureau Discriminatiezaken Zaanstreek/Waterland en Art. 1 NHN en is ontwikkeld door pr- en communicatiebureau De Wolven. Met de campagne willen de bureaus de mensen achter de organisatie een gezicht geven, om zo de drempel om hulp te zoeken, discriminatie te melden of advies te vragen te verlagen via een speciale website.

Met de campagne willen de bureaus hun naamsbekendheid in de provincie Noord-Holland vergroten om zo nog meer ondersteuning bieden bij discriminatie en vragen hierover. Discriminatie kan ernstige gevolgen hebben voor de gezondheid en het zelfbeeld en erover praten vraagt om een veilige omgeving.

Drempel verlagen

Omdat de antidiscriminatiebureaus nog te weinig bekend zijn, kan de drempel om hulp te zoeken of advies te vragen hoog zijn. De #wijstaannaastje-campagne vraagt daarom aandacht voor waar men terechtkomt als men met discriminatie te maken krijgt en wat er gebeurt als men de bureaus inschakelt. De wij in de #wijstaannaastje-campagne staat voor de antidiscriminatiebureaus, de medewerkers en het platform. De groep mensen die klaarstaat om te luisteren naar het verhaal en om hulpvragers verder te helpen.

Frederique Janssen, directeur Bureau Discriminatiezaken Kennemerland: “Door de medewerkers achter de organisatie te laten zien, maken we duidelijk dat we dichtbij zijn. Dat mensen zien dat ze in het geval van discriminatie bij ons terechtkunnen voor vragen, een luisterend oor en advies.” De website is het startsein van de campagne, om vervolgens verder worden uitgerold op sociale media.

De online campagne is het resultaat van een samenwerking tussen pr- en communicatiebureau De Wolven, copywriter en strateeg Bob van Leeuwen, ontwerpbureau Cabbage, Fotograaf Coco Olakunle en webdesignbureau Klikkracht. #wijstaannaastje bestaat uit een website met verhalen van de mensen die klaar staan om te luisteren en bezoekers verder te helpen. Ook biedt de website zelf een plek voor mensen om zich uit te kunnen spreken. Daarnaast is er een Facebookpagina en Instagrampagina die de campagne ondersteunen. De Wolven is verantwoordelijk voor het perstraject rondom de campagne.

www.wijstaannaastje.nl

www.dewolven.com

www.bdkennemerland.nl
www.bdkennemerland.nl
www.art1nhn.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.