WPP: Hill & Knowlton en BCW fuseren tot Burson
WPP heeft aangekondigd Hill & Knowlton en BCW te fuseren tot Burson. Hill & Knowlton is sinds 1987 eigendom van WPP.
BCW dat staat voor Burson, Cohn & Wolfe, ontstond in 2018 dankzij een fusie van Burson-Masteller en Cohn & Wolfe. In 2000 werden Burson Masteller en Cohn & Wolfe onderdeel van WPP.
Met Burson wil WPP een powerhouse vormen die modern communicatieleiderschap levert op grote schaal opdat het klanten over de hele wereld kan dienen.
De focus van het fusiebedrijf komt op het bouwen en beschermen van reputatie. Corey duBrowa die thans global CEO is van BCW, is benoemd tot global CEO van Burston. AnnaMaria DeSalva die thans bestuursvoorzitter en CEO is van Hill & Knowlton, is benoemd tot bestuursvoorzitter van Burston.
Burston zal vanaf 1 juli 2024 actief worden. Het bureau zal voortbouwen op de bestaande werknemers met investeringen in technologie, creatieve mogelijkheden, public affairs, specialisten op het vlak van reputatie en waardecreatie alsmede interdisciplinaire oplossingen die klanten vragen.
De combinatie zal bestaan uit meer dan 6000 medewerkers in 43 markten. Het merk Hill & Knowlton zal voortbestaan voor bepaalde klanten op het vlak van strategische communicatie, adviezen en als het gaat om public affairs. Ook de merken GCI Health en Axicom zullen voortbestaan op het vlak van communicatie ten behoeve van gezondheidszorg en technologie.
In Nederland bestaat BCW Nederland sinds 1981 en is in Den Haag gevestigd, terwijl Hill+Knowlton Strategies inmiddels meer dan 50 jaar in Nederland bestaat en sinds 2019 zoel in de kantoren van WPP in Amstedam als in Den Haag zetelt. Het merk Hill+Knowlton is in Nederland ten opzichte van het internationale Hill and Knowlton iets anders vormgegeven
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Jim Leeuw stapt over van Wavemaker (GroupM, WPP) naar Viaplay Nederland
[Whitepaper] VML: Controlling Content Chaos
[Marketing Report Cannes 2024] Eric Kramer (WPP) and Evan Dunn (AKQA) on winning in Cannes
[Onderzoek] DPG Media/Mindshare: optimale contactfrequentie voor radiocommercials 3 tot 6 keer
Gepubliceerd door: David de Jong