Marketing Report
Bestelsite Bookaroo gaat door

Bestelsite Bookaroo gaat door

De boekensite Bookaroo heeft binnen twee weken 10.000 boeken verkocht en heeft daarmee de doelstelling bereikt. De site blijft bestaan en gaat door met het verbinden van online boekenkopers en lokale boekhandels.

Bookaroo is een initiatief van Daniël van der Meer en Toine Donk van uitgeverij Das Mag. Mensen kunnen via de site een boek zoeken, bestellen en betalen. Dat boek wordt opgezocht bij een van de aangesloten lokale boekhandels. Die zorgt er dan voor dat het boek bij de klant wordt bezorgd. Dat kan via de post of door het boek zelf bij de ontvanger te bezorgen. Voor de bemiddeling rekent de site 5 procent van de verkoopprijs van het boek.

Doel is om mensen die online boeken kopen, een alternatief te bieden voor grote partijen als Bol.com, en daarmee lokale boekhandels extra klandizie te bezorgen. De site begon op woensdag 3 juli 2019. Alleen als binnen twee weken het doel van 10.000 verkochte boeken werd behaald, zou het initiatief een vervolg krijgen. 

Op sociale media zijn er zowel positieve als negatieve commentaren te vinden. Sommige boekhandelaren vinden de kosten van Bookaroo en postverzending te hoog en zijn bang dat er minder mensen naar de winkel toe komen. Andere middenstanders denken dat de site juist mensen aanspreekt die nooit in boekwinkels komen maar alles online bestellen. Die groep verdringt de bestaande klandizie dan niet, maar is een nieuw type klant voor de retailer.

www.bookaroo.nl
updates.dasmag.nl

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.