Marketing Report
Content Marketing Awards 2022 | De Winnaars!

Content Marketing Awards 2022 | De Winnaars!

Onder het genot van de virtuoze presentatie van René Mioch zijn op 28 november in Beeld en Geluid in Hilversum de winnaars van Content Marketing | The Awards 2022 bekendgemaakt. Een gedenkwaardige avond waarop trotse winnaars na twee jaar eindelijk weer het beste werk uit de contentmarketing toonden.

Met 160 inschrijvingen van 40 verschillende bureaus en bedrijven uit Nederland en België deed Content Marketing | The Awards de naam in zowel kwaliteit als kwantiteit eer aan. De ruim 200 gasten zagen in hoog tempo alle winnaars hun prijs in ontvangst nemen. Maar liefst 11 CMTA-Medals voor creatie en 9 CMTA-Medals voor distributie en 15 bronzen, zilveren en gouden Awards voor B2B, B2C, B2E, Non-Profit, en Campagnes werden namens de jury’s uitgereikt.

Een drijvende kracht binnen contentmarketing

Op de vraag van René Mioch waarom de CMTA zo belangrijk is voor het contentmarketingvak, antwoorde voorzitter Coen Zeevenhooven: “Platform Content Marketing is al jarenlang inhoudelijk de drijvende kracht achter contentmarketingawards in Nederland. Met de lancering van Content Marketing | The Awards verzekeren we ook de continuïteit en onafhankelijkheid van kwalitatieve awards binnen dit vakgebied. Daarmee komt het beste werk van leden én niet-leden in de spotlight te staan en inspireren zij opdrachtgevers en collegamarketeers.”

Contentmarketing is een vaste waarde

Daarna was het tijd voor de uitreiking van de Medals en Awards. Ramona Chang, overall juryvoorzitter van de CMTA, werd gevraagd welk beeld naar boven kwam drijven na het beoordelen van alle inschrijvingen en nominaties: “Contentmarketing heeft de afgelopen twee jaar tijdens corona eens te meer aangetoond een vaste waarde te zijn voor bedrijven. Dat hebben we gezien aan de hoeveelheid merken die zwaar op content inzetten en ook de grote hoeveelheid kwalitatieve cases. Het is bovendien opvallend om te zien hoe contentmarketing ook buiten de puur commerciële toepassing een plek heeft. Bijvoorbeeld bij personeelswerving en -binding. Contentmarketing vervult een groeiende rol in de B2E-communicatie en de war on talent.”

Een uiteenlopende selectie

Het overzicht van alle CMTA-winnaars hieronder geeft een goede indicatie van de breedte van de contentmarketingsector. In totaal ontvingen 18 inzendende bureaus diverse prijzen voor uiteenlopende opdrachtgevers.

Dankzij de hechte relatie tussen Platform Content Marketing en de Belgische evenknie Custo was er ook een aantal prachtige cases uit België. Zij vertrokken uiteindelijk trots met zes prijzen weer naar huis.

N=5 grote winnaar

Elk jaar zijn er wel een of twee cases die opvallen en de boventoon voeren in het ontvangen van prijzen. Dit jaar was dit N=5. Het bureau won maar liefst 6 prijzen, waarvan 3 voor één klant, namelijk ABN AMRO. Deze opdrachtgever kennen we ook als awardwinnaar uit eerdere jaren in samenwerking met diverse contentmarketingbureaus. Een mooi voorbeeld dat een goede opdrachtgever ook consistent in staat is om talenten bij bureaus het mooiste werk te laten maken.

Special Apprecation Award voor Fresh Bridge | NLvoorElkaar

Aan het eind van de avond werd ter afsluiting – en buiten de reguliere competitie – de Special Appreciation Award toegekend aan de case NLvoorElkaar, die iedereen wel langs heeft zien komen in coronatijd. Roderick Cremers nam deze prijs namens alle participerende partijen in ontvangst uit handen van Platform Content Marketing-voorzitter Coen Zeevenhooven: “Deze case laat zien hoe krachtig content is in de moeilijkste communicatietijden, en welk fenomenaal resultaat bereikt kan worden als diverse partijen samenwerken om de beste content te maken."

Winnaars 2022


CMTA-Award B2B

CMTA-Award B2C

CMTA-Award B2E

CMTA-Award Non-Profit

CMTA-Award Campagnes

 

Medals Creatie

 

Medals Distributie

 

Nominaties

Een overzicht van alle genomineerdes cases voor Content Marketing | The Awards 2022 staat hier

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.