Marketing Report
[Case] Regionale digitale inzet leidt tot meer websiteverkeer voor tandprotheticus nieuws

[Case] Regionale digitale inzet leidt tot meer websiteverkeer voor tandprotheticus

Tandprothetische praktijk Hoogendijk was gewend om enkel in print te adverteren. Om niet alleen printlezers aan te spreken, maar ook online bereik te krijgen, werd gekozen voor een samenwerking met DPG Media. Middels branded content op de site van de Gelderlander is de doelgroep in een gerichte regio bereikt. 

Om de diensten een grotere bekendheid te geven in de regio, werkt de tandprotheticus uit Doetinchem al jaren samen met DPG Media. Het doel van de campagne in 2021 was om naast de naamsbekendheid van de praktijk te vergroten de praktijk te promoten binnen de regio. Hoogendijk wil gezien worden als expert in zijn vakgebied en top of mind zijn in de regio rondom lastige beslissingen over bijvoorbeeld een kunstgebit, implantaten en preventie. 

De praktijk heeft veel goede reviews, maar ziet ook in hoe belangrijk het is om informatief te zijn over het belang van het gebit. De ingezette branded content zorgt voor verdieping en grotere betrokkenheid bij de propositie en het merk. In deze fase van de campagne is meer de tijd genomen om verdieping te geven en (praktijk)verhalen te vertellen.

Online bereik toevoegen 

In de loop van 2021 is er voor gekozen om huis-aan-huisbladen uit de mediamix te halen en online display en digitale branded content toe te voegen. Vanuit het budget was het mogelijk om flink wat online impressies in te zetten. De praktijk richt zich met de nieuwe online inzet op 45-plussers en deze zijn zeer goed digitaal te bereiken. 

Hoog én relevant bereik 

Om een hoog en relevant bereik te realiseren in de doelgroep, zijn high impact banners en advertorials ingezet. 

Met twee aantrekkelijk vormgegeven advertorials, waarvan één advertorial inclusief video werden bezoekers van de Gelderlander bereikt.  De site heeft een bereik van 350.000 bezoekers per dag en de praktijk is actief midden in het gebied van de Gelderlander. 

Door het inzetten van banners binnen het gehele DPG Media -netwerk werd de advertorial verder onder de aandacht gebracht. Vervolgens werd informatieve en inspirerende content in de advertorial zelf aangeboden en werd de bezoeker aangespoord om direct door te klikken naar de site van de tandprothetische praktijk. In de dagen ná het lezen van de advertorial, werd de lezer ge-retarget (nog een keer in aanraking gebracht) middels een bannercampagne. Het doel van deze retargeting actie was de interesse verder te verhogen en de bezoeker te verleiden tot actie. 

Stijging in websitebezoek 

En met resultaat! De campagne was zeer succesvol en laat op overtuigende wijze zien dat het gebruik van grote banner formaten en branded content werkt. 

De advertorials hebben 3.800 geïnteresseerde lezers getrokken en hebben een hoge leestijd van gemiddeld 90 seconden. Vanuit de advertorials wordt goed doorgeklikt door linkjes in de artikelen. De advertorials hebben in 2021 voor 221 websitebezoekers gezorgd. 

De display banners en video laten ook uitstekende resultaten zien: Er zijn 567.000 impressies gerealiseerd, 2460 websitebezoekers en een VTR (view through rate)van 14 procent. 

In de resultaten is terug zien dat het uitserveren om mobiele devices én de kracht van herhaling goed werkt voor Hoogendijk: retargeting van lezers en websitebezoekers heeft een zeer positief effect op de CTR. 

Doelgroep optimaal bereiken 

DPG Media en Tandprothetische praktijk J. Hoogendijk laten zien dat het slim inrichten van je mediacampagne en je klant centraal zetten, een zeer positief effect heeft op de resultaten! 

De tandprothetische praktijk ziet direct terug dat de online inzet succesvol is, mede dankzij de meetbaarheid van online ten opzichte van print.  Hierdoor is het mogelijk om in de toekomst samen slimme keuzes te blijven maken over de inzet qua nieuwsmerken, devices en producten. 

www.dpggrow.nl

Lees ook:

[DPG Grow] Campagne Dranquilo helpt om aan te geven dat je niet drinkt
[Case] Gerichte branded content leidt tot meer websitebezoek voor BOM
[Case] Inzet van DATALab helpt Mitsubishi Motors aan zeer goede CPA-resultaten
[Case] GROHE werft 350 aanmeldingen in samenwerking met vtwonen
[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven
[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC

Abonneer je op onze nieuwsbrief