Marketing Report
[Forum] Branded content vanuit het oogpunt van een hoofdredacteur

[Forum] Branded content vanuit het oogpunt van een hoofdredacteur

Met enige regelmaat vragen wij een aantal beeldbepalende spelers in de markt naar hun mening in de rubriek FORUM.

De vraag deze keer is:

Hoe kijk jij als hoofdredacteur naar het publiceren van branded content?

Ruben Baeten | Hoofdredacteur | TopGear Magazine

"Wij zijn hier heel selectief in, niet in de laatste plaats omdat we vanuit de BBC aan strikte regels gebonden zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit ons niet beperkt, maar juist helpt. Wanneer wij branded content produceren, zoeken we naar manieren om de boodschap zo boeiend en vermakelijk uit te dragen als men van onze titel gewend is. Binnen onze uitgeverij VDS Publishers hebben we een afdeling die erin gespecialiseerd is om deze koppeling tussen adverteerders en TopGear te maken. Branded content is méér dan reclame, dus zo moet je het ook behandelen. Je maakt uiteindelijk iets moois voor de lezer.... lees verder

Irene Smit | Creative Director | Flow Magazine

"Bij Flow omarmen we branded content. We maken met liefde een uiting passend voor onze doelgroep en passend bij ons merk, zowel online als in print... lees verder

 

Karin Swerink | Hoofdredacteur | LINDA

"Hoe meer content hoe beter, zolang het maar zinvol is voor lezer, kijker, luisteraar en we de vrijheid hebben om het LINDA. te maken. Dan heeft het ook het juiste effect voor de adverteerder. Wij zijn nog meer gaan investeren in de kwaliteit ervan en hebben er zelfs een apart team voor opgericht. Merken kloppen bij ons aan omdat ze enthousiast zijn over onze vormgeving, tone of voice en fotografie, en vertrouwen ons om het verhaal dat zij willen vertellen goed over te brengen. Dat kan op allerlei manieren: met een podcast of videoserie, een advertorial in een van onze magazines, maar ook met een geheel eigen tijdschrift voor een merk of bedrijf, gemaakt door de mensen van LINDA. Zoals GOED. voor de HEMA, maar ook BLAD. voor Fuze Tea en de Modegids voor Bol.com... lees verder

Robbert Vermue | Hoofdredacteur | National Geographic

"De productie van branded content onderscheidt zich, in overeenstemming met onze journalistieke richtlijnen, duidelijk van de redactionele inhoud. In de eerste plaats zijn er onze natuurlijke partners waarvan de uitgangspunten en/of doelgroep duidelijk in lijn liggen met de onze. Bijvoorbeeld organisaties die zich richten op culturele en sportieve reizen of bedrijven die zich toeleggen op de ontwikkeling van duurzame producten of technologische hoogwaardige toepassingen. Maar ook met andere partners, die op het eerste gezicht misschien verder van ons af staan, vinden we in overleg eigenlijk altijd wel een goede invalshoek. Dat is een leuk, creatief proces... lees verder

Rens Muller | Managing Editor | Bicycling

"Zolang de branded content niet indruist tegen de merkwaarden van de titels, zie ik geen enkele belemmering. En zolang de redactie zelf de regie in handen houdt, kan branded content zelfs van meerwaarde zijn... lees verder


Barbara Barend
| Oprichter | Helden Magazine

"Ik vind dat het vandaag de dag een must is om te overleven. De kunst is om het verhaal wel aantrekkelijk en leesbaar te maken... lees verder



Een bijdrage insturen

Stuur jouw bijdrage aan dit forum aan info@marketingreport.nl

Lees ook:

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.