Marketing Report
Iglo wil consumenten meer groente laten eten

Iglo wil consumenten meer groente laten eten

Veel mensen eten te weinig groente. Momenteel eten Europeanen gemiddeld zo'n 150 gram groente per dag. In Nederland ligt dat zelfs nog iets lager: 135 gram groente per dag. Diepvriesmerk Iglo komt daarom met een nieuwe campagne, met het doel om consumenten te stimuleren en inspireren om meer groente te eten. Moederbedrijf Nomad Foods wil in 2050 die hoeveelheid groente per dag hebben verdubbeld naar 300 gram. Daarnaast is Iglo bezig om planet-friendly eten de norm te maken. Groente eten belast het milieu immers minder dan het eten van vlees, omdat uit de productie van vlees een veel hogere CO2 uitstoot voortkomt. Een kleurrijk bord groente moet dus steeds vaker de hoofdrol krijgen.

Met de campagne wil Iglo laten zien hoe makkelijk het is om te experimenteren met verschillende groenten in een gerecht. Geen enkele groente biedt alle voedingsstoffen die een mens nodig heeft. Daarom is 'eten met kleur' belangrijk. Rebecca Nascimento, Marketing Directeur bij Iglo, vertelt: 'Bij Iglo is het ons doel om Nederland gezonder te laten eten. We geloven dan ook dat groenten de kern vormen van lekker én gezond eten. Daarom zijn we blij dat we deze nieuwe campagne kunnen lanceren. '

De nieuwe televisiecommercial is onderdeel van een internationale campagne van moederbedrijf Nomad Foods, waar België en Duitsland eerder dit jaar al mee gestart zijn. Vanaf 3 januari 2022 is de televisiecommercial te zien in Nederland met in de hoofdrol spinazie. In de loop van het jaar moeten ook andere diepvriesgroenten van Iglo in een vergelijkbare commercial aan bod komen. Daarnaast wordt er een digital campagne ingezet. 

Iglo is al langere tijd bezig met een duurzame invulling van hun assortiment. Zo introduceerde het diepvriesmerk vorig jaar met 'Green Cuisine' een volledig plantaardige range, verscherpte het haar beleid rondom duurzame vis en lanceerde het gezonde en gemakkelijke producten. In 2022 zal Iglo ook het concept 'Oven Groente-idee' op de markt brengen en hun spinazie-verpakkingen een nieuw design geven, om groente eten makkelijker en aantrekkelijker te maken.

Over Iglo. Iglo Nederland is een bekende speler in het diepvriessegment in Nederland en heeft een leidende positie in vis, maaltijden en groenten. In 2020 heeft Iglo ook vleesvervangers geïntroduceerd binnen de vriesvers-categorie onder de naam Green Cuisine om daarmee dit segment ook in diepvries op te bouwen. Jaarlijks verkoopt Iglo zo’n 79 miljoen Vissticks in Nederland. Met 64,7% marktaandeel is Iglo marktleider binnen dit segment. (AC Nielsen MAT P13 2020). Iglo Nederland is onderdeel van Nomad Foods.  
 
Over Nomad Foods. Europa’s toonaangevende bedrijf in diepvriesproducten, Nomad Foods, heeft een uitgebreid portfolio iconische merken, waaronder Birds Eye, Findus, Iglo, Aunt Bessie's en Goodfella's. Het bedrijf maakt al generaties lang deel uit van maaltijden van miljoenen gezinnen. Nomad Foods heeft haar hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. 

www.iglo.nl
www.nomadfoods.com

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.